2020-03-28, 21:35
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Vi lär ju inte få veta så mycket mer om det här.
Citera
2020-03-28, 22:50
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jura-novit-curia
Det är inte Expressen som efterfrågar detta utan den enskilda skribenten Fredrik Pösmunk. Att han påstår att tingsrätten dömde till betänketid mellan parterna på grund av rättspraxis när det i själva verket är ett måste enligt äktenskapsbalken/giftermålsbalken sedan i vart fall 45 år tillbaka säger en del om hans trovärdighet.

Jag ser inte poängen du försöker göra...
Citera
2020-03-28, 22:52
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
10000 kronors frågan,kan någon se vad det är för bil?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/tre-kroppar-hittade-i-brinnande-bil

Yepp...en brandbil
Citera
2020-03-28, 22:56
Medlem
En tanke som har gnagt i mig från början.
VET vi med säkerhet att pappan fanns i bilen? Jo, media har skrivit "Tre kroppar hittade i brinnande bil", men jag håller inte svensk media som några större sanningssägare. De har ju rimligen även gjort sina egna tolkningar av de initiala uppgifterna.
Anledningen till min fundering är;
1 - Jag tänker att en vuxen mans kropp borde ha synts i de initiala släckningsbilderna/filmerna. Att två barnkroppar kan "försvinna" i baksätet köper jag, men är det verkligen troligt att en vuxen människa inte skulle ha skymtats på filmen?
2 - Polisen spärrade av ett stort område, inte bara området runt bilen. Det skulle kunna tyda på att pappan - efter att han tuttat på bilen med barnen - har gått ut i vegetationen och skjutit sig. Det skulle i sin tur kunna förklara de skott som det har vittnats om (jo, jag är medveten om att en brinnande bil kan avge skottliknande ljud när t.ex. däcken exploderar).
3 - Om uppgifterna stämmer om att pappans inlägg på Facebook och larmet till SOS ligger nära i tid, så skulle det kunna tyda på att pappan fortfarande levde när bilen sattes i brand/larmet ringdes in.

Ja, vad säger ni?
Citera
2020-03-28, 23:19
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svajmastartisten
En tanke som har gnagt i mig från början.
VET vi med säkerhet att pappan fanns i bilen? Jo, media har skrivit "Tre kroppar hittade i brinnande bil", men jag håller inte svensk media som några större sanningssägare. De har ju rimligen även gjort sina egna tolkningar av de initiala uppgifterna.
Anledningen till min fundering är;
1 - Jag tänker att en vuxen mans kropp borde ha synts i de initiala släckningsbilderna/filmerna. Att två barnkroppar kan "försvinna" i baksätet köper jag, men är det verkligen troligt att en vuxen människa inte skulle ha skymtats på filmen?
2 - Polisen spärrade av ett stort område, inte bara området runt bilen. Det skulle kunna tyda på att pappan - efter att han tuttat på bilen med barnen - har gått ut i vegetationen och skjutit sig. Det skulle i sin tur kunna förklara de skott som det har vittnats om (jo, jag är medveten om att en brinnande bil kan avge skottliknande ljud när t.ex. däcken exploderar).
3 - Om uppgifterna stämmer om att pappans inlägg på Facebook och larmet till SOS ligger nära i tid, så skulle det kunna tyda på att pappan fortfarande levde när bilen sattes i brand/larmet ringdes in.

Ja, vad säger ni?
Polisen skulle inte gå ut med att tre kroppar hittats i bilen om det bara var två.
Citera
2020-03-28, 23:28
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantPrepper
Yepp...en brandbil

För 48h sen var det en bild på en brinnande bil i den länken, som senare ändrades till en filmsnutt på en brinnande bil, tror de ändrat två ggr till faktiskt.

Tror du verkligen diskussionen om vad det var för bil som brann hade tagit fart om länken från början hade visat en brandbil?
Citera
2020-03-29, 03:35
Medlem
Har läst alla sidor men missat vad pappan ska ha lagt ut för inlägg på sin fb (som nu är borttaget)?
Citera
2020-03-29, 03:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cocacolazee
Har läst alla sidor men missat vad pappan ska ha lagt ut för inlägg på sin fb (som nu är borttaget)?
Länk till pappans sociala medier? Någon som har?
Citera
2020-03-29, 06:55
Medlem
Danneliuss avatar
Skippa snacket om skilsmässa, alla med barn under 18 får per automatik 6 månaders betänketid..
Citera
2020-03-29, 07:35
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Skippa snacket om skilsmässa, alla med barn under 18 får per automatik 6 månaders betänketid..
De avsade sig betänketiden.
Citera
2020-03-29, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag ser inte poängen du försöker göra...
Okej.
Citera
2020-03-29, 08:09
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
De avsade sig betänketiden.
Man kan inte avsäga sig den med ungar... Eller rätten ger alltid 6 månader enligt lag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in