2020-03-29, 14:46
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Aktbilaga och sida för att påvisa exempel kan då inte vara så svårt att skita ur sig, med tanke på all annan dynga du postar.

Jag har läst FUP och kan inte minnas att LW formulerat något hot kring sex.

Skiten står i kommunikationen LW/SD du vägrar läsa för att du anser det är dynga.
Citera
2020-03-29, 14:47
Medlem
Lonnrots avatar
Frågan om LW:s alienering från missionsförbundet, aka equmeniakyrkan, har sitt lilla intresse förstås, som några i tråden mer eller mindre diskret varit inne på. Man anar ett visst ”upprepningstvång” från LW:s sida, men man känner ju inte alla detaljer. Finns en del att filosofera över där. Men man bör ju hålla sig till trådens ämne. I stort.

Det verkar ha sluttat utför i alla fall. Om man säger så. Usch.

Ja jag blir lite dyster. Och sen då den där SD av alla... Vad ska man säga.
Citera
2020-03-29, 14:48
Medlem
Smhfs avatar
Sen om SD är en psykopat får stå för andra i tråden kan även inkludera en annan viss person. ( OBS nota bene) fakta:

kännetecknas av:
• De är charmerande och verbala, men ytliga i sin stil.
• De är egocentriska och förälskade i bilden av sig själva.
• De känner inga skam- eller skuldkänslor eftersom de inte har något samvete.
• De känner inte empati och sympati.
• De ljuger, lurar, manipulerar och kontrollerar.
• De ser andra personer som redskap för sina egna intressen.
• De har behov av spänning och blir lätt uttråkade.
• De saknar känslomässigt djup.
• De har bristande självkontroll.
• De är impulsiva och ansvarslösa.
• De visar promiskuöst sexuellt beteende.
• De har tidiga beteendeproblem.
• De saknar realistiska, långsiktiga mål.
• De tycker aldrig att det är deras fel.
• De betraktas ofta som trevliga av omgivningen.
• De är självsäkra, påstridiga och anser sig alltid ha rätt.
• De tar inte på sig några fel utan lägger alltid skulden på andra eller annat.
Senast redigerad av Smhf 2020-03-29 kl. 14:57.
Citera
2020-03-29, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Om vi använder ditt exempel så är det inte relevant vilken påse med heroin ditt BO injicerade för tre år sen men det är intressant om BO blir mördad genom ett slag med yxa i huvudet eller en stor sten smälld i tinningen.

Ja, det låg massor med decimeterstora vassa stenar, sk makadam, utefter bullerplanket. Har själv trott att "mordvapnet" står att finna där. Men efter att ha läst obduktionsresultatet så lämnar jag den tron för skadorna på offret visade tydligen inte den typen av skador som LW åsamkades.
Citera
2020-03-29, 14:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vi får väl hoppas att du är en av dom få som har intellekt att förstå att oskuldsperventionen inte innebär att den tilltalade är oskyldig. Oskuldsperventionen betyder inte att dom faller efter utredningen.

Oskuldsperventionen innebär att en person betraktas som oskyldig tills motsatsen bevisas och denne alltså döms för ett brott.

Påpekar detta med tanke på den vidriga lynchstämning som några ovärdiga genuskärringar genomsyrar tråden med.

Har man något vett (som du verkar ha) så rycks men inte med i primitiv hämd/pöbelmentalitet vårt moderna och utvecklade rättsystem för längesen lagt bakom oss.

"Jan Hjärpe, professor i islamologi vid Lunds universitet, säger till SVT Väst att Saliba kan dömas efter sharia-lagar och att offrens familjer har mycket att säga till om och att de praktiken kan kräva "öga för öga - tand för tand".

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=6570796

Oskuldspresumtionen menar du?

Den gäller förstås inte offret?
Där är det tvärtom, hon är skyldig tills motsatsen bevisats?

Och till skillnad från den misstänkte så kan hon inte höras.
Citera
2020-03-29, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nej, och det stör mig. Vill kunna läsa online. Jag har endast Aktbilaga 147 med SD nedladdat. Jag är intresserad av att åter läsa de tidiga förhören med JG, HD och hennes väninna TB.

Minifil ger mig bara massa varningar och porrpopupbrudar.
Har Huvudprotokollet men lyckas inte installera det övriga. Akterna. Har nu Jottacloud, men vet inte hur jag ska söka de övriga akterna där.
Citera
2020-03-29, 14:56
Medlem
Citat:
Nej, och det stör mig. Vill kunna läsa online. Jag har endast Aktbilaga 147 med SD nedladdat. Jag är intresserad av att åter läsa de tidiga förhören med JG, HD och hennes väninna TB.
I Domar och Förundersökningsprotokoll finns alla aktbilagorna samlade och jag har laddat ner mina därifrån. Inga problem.
Citera
2020-03-29, 14:58
Medlem
Skibladners avatar
Citat:
Vi får väl hoppas att du är en av dom få som har intellekt att förstå att oskuldsperventionen inte innebär att den tilltalade är oskyldig. Oskuldsperventionen betyder inte att dom faller efter utredningen.

Oskuldsperventionen innebär att en person betraktas som oskyldig tills motsatsen bevisas och denne alltså döms för ett brott.

Påpekar detta med tanke på den vidriga lynchstämning som några ovärdiga genuskärringar genomsyrar tråden med.

Har man något vett (som du verkar ha) så rycks men inte med i primitiv hämd/pöbelmentalitet vårt moderna och utvecklade rättsystem för längesen lagt bakom oss.

"Jan Hjärpe, professor i islamologi vid Lunds universitet, säger till SVT Väst att Saliba kan dömas efter sharia-lagar och att offrens familjer har mycket att säga till om och att de praktiken kan kräva "öga för öga - tand för tand".

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=6570796
.....pervention? Och du var juridikstuderande, sa du?
Byt till läkarlinjen!
Citera
2020-03-29, 14:59
Medlem
Citat:

Här då?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

På sidan "min fil", hovra med pilen över "ladda ner", HÖGER-klicka, öppna i ny flik eller ny sida, så undgår du pop up fönstret med reklam.
Citera
2020-03-29, 15:00
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

Jag har allt sparat och kan maila de delar av FUP som du/ni vill ha. Skicka ett PM med önskemål och mailadress om jag inte redan har den.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-29, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Frågan om LW:s alienering från missionsförbundet, aka equmeniakyrkan, har sitt lilla intresse förstås, som några i tråden mer eller mindre diskret varit inne på. Man anar ett visst ”upprepningstvång” från LW:s sida, men man känner ju inte alla detaljer. Finns en del att filosofera över där. Men man bör ju hålla sig till trådens ämne. I stort.

Det verkar ha sluttat utför i alla fall. Om man säger så. Usch.

Ja jag blir lite dyster. Och sen då den där SD av alla... Vad ska man säga.

Själv har jag uppfattat det som att LW ville ha ett seriöst förhållande med SD. Inte främst sex. Men det var uppenbarligen det enda SD ville ha av henne. Sen lockade han henne med bl.a Kilimanjaro för att hålla henne kvar - och hon gick på det.
Citera
2020-03-29, 15:01
Medlem
Citat:
Skiten står i kommunikationen LW/SD du vägrar läsa för att du anser det är dynga.

Tvärtom, jag vill väldigt gärna läsa, men inte alla sidor igen, så att ge en sida kanske du kan vara behjälplig med?
Senast redigerad av kusinvitamin65 2020-03-29 kl. 15:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in