2020-03-28, 23:33
Medlem
Var det slik at TH var bekymret for AE fordi hun ikke svarte på telefonen, og at han ev derfor dro hjem tidligere fra jobb den dagen? Mener å ha lest noe slikt i tråden.

Om det hadde vært meg som var bekymret for min kone, hadde jeg ringt nærmeste nabo og spurt vedkommende om å stikke bortom og undersøke om alt var i orden med min kone, eller ev kjørt hjem selv og undersøkt.

Man kunne jo bare ha fortalt naboen om hvor reservenøkkelen var slik at naboen kunne låst seg inn og undersøkt om noe hadde skjedd med AE?
Citera
2020-03-28, 23:36
Medlem
At elektrikeren gjorde en avtale med AEH, og deretter ikke fikk kontakt, betyr sikkert også at elektrikeren ikke tilfeldigvis så AEH i løpet av de fjorten dagene.

Nå kan det hende at elektrikeren hadde vært travel og opptatt selv, og ikke hadde vært så mye hjemme.

Men naboer med hund, og spesielt naboer med hvalp, pleier å ha mange lufteturer med hvalpen i løpet av et døgn. De pleier å være synlige i nabolaget.
Citera
2020-03-28, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
1) At elektrikeren gjorde en avtale med AEH, og deretter ikke fikk kontakt, betyr sikkert også at elektrikeren ikke tilfeldigvis så AEH i løpet av de fjorten dagene.

2) Nå kan det hende at elektrikeren hadde vært travel og opptatt selv, og ikke hadde vært så mye hjemme.

3) Men naboer med hund, og spesielt naboer med hvalp, pleier å ha mange lufteturer med hvalpen i løpet av et døgn. De pleier å være synlige i nabolaget.

1 og 2) Ja, det kan hende. Men jeg tror helst at journalisten skrev misvisende. Det er ikke skrevet i noen artikler at elektrikeren har sagt at han prøvde å få kontakt med AE i løpet av de 2 ukene før han ringte kl 9:48 den 31.
3) Riktig. Og den naboen som reiste bort den 25. fortalte om at han (altså ikke elektrikeren) og AE snakket sammen den 25.
Citera
2020-03-29, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
1 og 2) Ja, det kan hende. Men jeg tror helst at journalisten skrev misvisende. Det er ikke skrevet i noen artikler at elektrikeren har sagt at han prøvde å få kontakt med AE i løpet av de 2 ukene før han ringte kl 9:48 den 31.
3) Riktig. Og den naboen som reiste bort den 25. fortalte om at han (altså ikke elektrikeren) og AE snakket sammen den 25.

Jeg ser at du påstår at journalisten har skrevet misvisende. Hvordan vet du det?

Det står da rett frem at elektrikeren ikke fikk kontakt med AEH etter at de gjorde avtalen to uker tidligere.

At nærmeste nabo ikke har sett AEH de siste to ukene før hun forsvant er jo relevant informasjon.
Citera
2020-03-29, 00:06
Medlem
Citat:
Jeg ser at du påstår at journalisten har skrevet misvisende. Hvordan vet du det?

Det står da rett frem at elektrikeren ikke fikk kontakt med AEH etter at de gjorde avtalen to uker tidligere.

At nærmeste nabo ikke har sett AEH de siste to ukene før hun forsvant er jo relevant informasjon.
Jeg påstår det ikke. Men jeg tror det. Jeg har sett mange lignende journalistiske tabber tidligere, der setninger er skrevet på en slik måte at de misforståes og/eller at setninger er plassert helt feil i et avsnitt, slik at det som er skrevet får en annen betydning enn det som er reellt.
Citera
2020-03-29, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg påstår det ikke. Men jeg tror det. Jeg har sett mange lignende journalistiske tabber tidligere, der setninger er skrevet på en slik måte at de misforståes og/eller at setninger er plassert helt feil i et avsnitt, slik at det som er skrevet får en annen betydning enn det som er reellt.

Å skape misforståelser og forvirring er jo ditt fag. Du har sikkert høgskolegrad i desinformasjon og trolling.

Jeg går ut fra at journalisten både forstår og mener hva hen skriver. Og at hen gjengir korrekt informasjon.
Citera
2020-03-29, 01:38
Medlem
Citat:
2) Å skape misforståelser og forvirring er jo ditt fag. Du har sikkert høgskolegrad i desinformasjon og trolling.

1) Jeg går ut fra at journalisten både forstår og mener hva hen skriver. Og at hen gjengir korrekt informasjon.
1) Det kan du ha rett i eller ikke ha rett i.
2) Nei, og jeg er ikke journalist.
Citera
2020-03-29, 03:12
Medlem
Nei nå bør media konfrontere TH om dusøren.
Citera
2020-03-29, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Nei nå bør media konfrontere TH om dusøren.

Hvorfor skal han utlove dusør når saken ikke er ferdig etterforsket? Ved å utlove dusør nå så risikerer politiet at det kommer en hel haug med tips som bare forstyrrer saken. TH har aldri sagt at han ønsker å utlove dusør? Dusør er jo noe som uloves hvis saken er fastlåst og saken blir henlagt.
Senast redigerad av Denimdenim 2020-03-29 kl. 08:16.
Citera
2020-03-29, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denimdenim
Hvorfor skal han utlove dusør når saken ikke er ferdig etterforsket? Ved å utlove dusør nå så risikerer politiet at det kommer en hel haug med tips som bare forstyrrer saken. TH har aldri sagt at han ønsker å utlove dusør? Dusør er jo noe som uloves hvis saken er fastlåst og saken blir henlagt.

Du må være den eneste i Norge som ikke har fått med deg at politiet har gitt TH klarsignal for dusør.
Citera
2020-03-29, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Du må være den eneste i Norge som ikke har fått med deg at politiet har gitt TH klarsignal for dusør.

Jeg har fått med meg at politiet har gitt klarsignal for dusør men jeg har ikke fått med meg at TH har sagt at han ikke ønsker å utlove dusør. Kanskje TH bare venter til at alt annet skal være utprøvd først. TH har ikke utlovd dusør ENDA men det betyr ikke at han er morderen av den grunn. Jeg har aldri lest noen plass at TH har sittet å ventet på noe klarsignal og at han plutselig har ombestemt seg.
TH trenger jo ikke noe klarsignal fra politiet for å utlove dusør.
Citera
2020-03-29, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denimdenim
Jeg har fått med meg at politiet har gitt klarsignal for dusør men jeg har ikke fått med meg at TH har sagt at han ikke ønsker å utlove dusør. Kanskje TH bare venter til at alt annet skal være utprøvd først. TH har ikke utlovd dusør ENDA men det betyr ikke at han er morderen av den grunn. Jeg har aldri lest noen plass at TH har sittet å ventet på noe klarsignal og at han plutselig har ombestemt seg.
TH trenger jo ikke noe klarsignal fra politiet for å utlove dusør.

Og media kan ikke spørre TH om dusøren fordi at bla bla bla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in