Citat:
Ursprungligen postat av
VarmaDrycker
Jag befinner mig i landet ifråga, och jag ser i alla fall inget som inte stämmer med beskrivningen. Inte för att jag persponligen kan se allting, såklart, men om horder av människor hade legat döende så borde det nog märkas på något sätt.
Dödligheten i Corona-virus befaras vara långt högre både i Italien och i Kina än rapporterat.
Borgmästaren Claudio Cancelli i staden Nembro (tillhör Bergamo) och egen företagaren Luca Foresti – båda har läkarutbildning i botten – har undersökt dödsstatistiken på Bergamo-området.
Du kan läsa om detta här:
https://www.corriere.it/politica/20_marzo_26/the-real-death-toll-for-covid-19-is-at-least-4-times-the-official-numbers-b5af0edc-6eeb-11ea-925b-a0 c3cdbe1130.shtml
Man har jämfört kommunens dödsstatistik med den officiella statistiken angående Corona-döda och funnit att det finns brister i siffrorna.
T ex i Nembro dör vanligtvis under tiden 1.1.-19.3. 35 personer. Detta år dog 158 personer. 123 fler än normalt. Man drog slutsatsen att avvikelsen i statistiken kan inte bero på något annat än Corona. Men enligt den officiella Corona-dödlighets-statistiken dog endast 31 personer i Corona i Nembro under den aktuella perioden. Något är alltså fundamentalt FEL i de rapporterade sifferorna.
Detta betyder att Corona-dödligheten befaras vara
4 gånger högre än rapporterat i Nembro. I Cernuscosa och Pesaro 6 gånger högre och i Bergamo 10 gånger högre.
Även om att det i många gånger handlar om äldre och lite spräckliga människor så är det inte logiskt att anta att de nu plötsligt utan någon orsak har börjat dö som flugor innan de hamnade i sjukvården – och i den officiella statistiken.
Officiellt har det dött 10.000 personer i Corona i Italien. Samtidigt fylls tidningarna med dödsannonser och begravningsentreprenörer hinner inte begrava alla döda.
Samtidigt väcks misstankar att samma sort missvisande statistik finns även
i Wuhan. Dödsstatistiken stämmer inte med rapporterade Corona-döda.
Nyhetsbyrån Bloomberg berättar hur man i sociala media i Kina har sett bilder av
tusentals urnor utanför begravningsbyrårer. De officiella sifforna är dock 2500 döda i Wuhan.. De senaste veckorna rapporterades det endast ett par stycken nya Corona-döda per dag.
Närstående till Corona-döda har under den här veckan fått hämta askan av sina kära utanför 8st begravningsbyråer. Enligt den kinesiska median Caixin har man levererat 2500st urnor både på onsdag och torsdag utanför EN begravningsbyrå. En annan bild visar 3500 urnor utanför en annan begravningsbyrå. Alltså stämmer inte de officiella siffrorna med verkligheten.
När Bloomberg bad begravningsbyråerna om information kring dödsfallen berättade de att de
inte fick säga några siffror.
I Wuhan fanns det massor av individer som led av Corona-liknande besvär och som dog hemma utan att hamna i den officiella statistiken – eftersom man aldrig hann testa dem. Vissa personer dog av andra skäl, eftersom de inte fick vård pga att Corona-patienter hade redan occuperat alla platserna på sjukhusen.