2020-03-29, 11:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det var 7 dödsfall igår.

https://platz.se/coronavirus/

7 är fortfarande en "okej" nivå, det har varit folk i den här tråden som har slagit på trumman om att vi skulle se 40+ döda eller rent av 100+ döda
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Desinformation, vår kurva pekar spikrakt ned, inga nya dödsfall.

Att sedan försvöka vrida o vända på det visar bara att Tegnell hade rätt o tvivlarna i tråden fel. Midsommarsillen på kylning likaså snapsen.

Jag litar på Tegnell, inte massa siter i dagens tider, det borde ni alla göra.
Jag har också förtroende för Tegnell och den expertis han representerar och att de har tagit ett väl övervägt beslut om hur Sverige ska agera. Det betyder inte att alla parametrar och allt underlag finns med i den övervägningen. Det finns delar vi inte känner till. Ekonomiskt tror jag det kan ge oss en fördel, men det kan också leda till större konsekvenser på sikt. Vi är inte ett kindpussande folk sas och det är vår fördel.

Men vi har stora grupper där jag misstänker akademikernas insyn är svagare än de tror. Människor som lever tätt, har lite att förlora och små marginaler för att stanna hemma. Människor som sett värre sjukdomar, värre situationer på nära håll och har svårt att förstå hur detta välordnade istäcke döljer en svart avgrund med globala djup. Vi, de rika med pengar på banken, stora hus och mest-nätverk, vår arrogans är synlig och kan bemötas på ett helt annat sätt.

En mycket bra artikel från BBC by the way: https://www.bbc.com/news/world-europe-52076293
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du menar att Scania och Volvo har full produktion?

Givetvis inte.
De som drar fördel av vårt agerande är småföretag vars inkomster bygger på att ha öppet och svenska kunder.
De har redan givetvis en stor nedgång men kan möjligtvis hålla näsan över vattenytan nu.
Vilket de inte kunnat med total karantän.
Citera
2020-03-29, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Ok, dom ksk vet mer men inget säger?
Jag har lyssnat på alla presskonferenser och aldrig lärt mig nåt nytt jag inte redan visste.
Att det inte skulle bli fotbolls-em lr OS lr några andra stora idrottsevenemang lr konserter sa jag redan till mina vänner för nån månad sen.
Jag önskar att vi ”alarmister” hade haft fel om Coronaviruset, men tyvärr verkar det bli värre än vi nånsin trott!

Att ha rätt om fotbolls em gör dig tyvärr inte mer trovärdig om coronaviruset.
Citera
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Totalkarantän verkar vara lika skadligt de efter vecka 3, det finns inget korrekt svar på hur man hanterar det, alla sätt är lika dåliga utom Brasiliens...Deras agerande är sämre än USAs

Jag säger att alla som vill göra sitt bästa att hålla sig friska isolerar sig i största möjliga mån Folk som reser och åker runt är dumma i huvudet De utsätter även andra med sitt beteende
De borde ha stängt Stockholms och Göteborgs gränser tidigt och och stängt skolor där
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Det verkar just nu som om alla sidor som rapporterar fortlöpande om smittade och döda har tvärstannat. Beror det på dålig rapportering under helgen eller vad?

Troligen, plus att länderna uppdaterar vid olika tider, Italien uppdaterar vid 18 och Sverige vid 14.
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Ok, så vilka andra länder kan vi räkna med får samma utveckling som Ita Spa?

Speciellt Indien kommer att drabbas hårt. Där kommer nog miljoner dö såsom dom lever
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Många rika män lever ett väldigt promiskuöst liv med partners av det egna könet.

Denna form av avvikande beteende är förmodligen den främsta smittkällan hos dom och det är därför bibeln varnar för detta. Kineserna upptäckte ganska omgående kopplingen mellan analsex och coronasmitta.

De rika och kända testas. De rika och kända läser vi om. De är inte överrepresenterade.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Blir det idag nyheterna kommer att nordiska företag har ställt om produktionen från toapapper till andningsmasker, från plastprodukter/påsar till plastförkläden osv, testkit, att produktionen redan är igång och att de första leveranserna kommer redan nu i veckan med lokalt producerade produkter, parallellt med influgna leveranser från massproducerande länder, tro? Så vården får det material den behöver.

Och så undrar folk varför toapappret är slut?

Fast toapappret kommer att fortsätta flöda då vi förser hela Europa med toapapper. Delar av Scanias personal skulle väl över till Getinge för att tillverka respiratorer?
Citera
2020-03-29, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du menar att Scania och Volvo har full produktion?

Globalisterna har märkbart svårt att förstå global ekonomi.
Citera
Medlem
Kvantskallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Detta är intressant, gör en uppdate med egna kommentarer.

Jag läste nu sammanställningen och rapporten Karonlinska gjort gällande barn och COVID19.

Av 100 000 fall, så har 1 barn dött. Det var ett barn mellan 10 och 19 år som avlidit, ochh det barnet behandlades med cellgifter för luekimi, en 14åring.

Det finns även ett barn till som dött vilket varit smittat med corona, men det var ett jättelitet barn som fötts med den där sjukdomen där tarmarna kan hamna på utsida och hade flera vitala organ skadade sedan födseln.

Det är också extremt få barn som intensivårdats.[/b]

Även om det statistiskt sett så här lång verkar som om barn och yngre vuxna har en mindre risk att utveckla allvarliga symptom så finns det inga garantier för att detta inte sker i varje enskilt fall.
Det är därför högst oklokt att riskera att utsätta sig för en infektion med motiveringen att "jag är ung och frisk". Det bästa är nog om alla, oavsett ålder, undviker att få Covid-19.
Citera
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Jag säger att alla som vill göra sitt bästa att hålla sig friska isolerar sig i största möjliga mån Folk som reser och åker runt är dumma i huvudet De utsätter även andra med sitt beteende
De borde ha stängt Stockholms och Göteborgs gränser tidigt och och stängt skolor där

Ju tätare befolkning ju större smittspridning det kan väl alla fatta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in