Du är ju fan i mig dum i huvudet. Vi vet för lite för att kunna sitta och säga att det är en walk in the park att ha det här viruset om man e ung och stark.
Eh, jo det vet vi.
Är du under 40 år så är din dödlighet vid smitta ungefär 1 på 5000.
Det innebär att i princip alla döda i den gruppen har antingen underliggande sjukdom, eller ett oupptäckt genetiskt fel.
Jag tror verkligen att Sverige skulle kunna rädda upp situationen med masstester, smittspårning och 3 veckors karantän för smittade.
Frågan är om testutrustning finns att tillgå. Sen skulle snabbtester behövas i förlängningen som gemene man kan använda.
Enkelt svar, de ger antibiotika som om det är godis. Från barnsben får dom det bara för tandvärk. Deras generalla immunförsvar blir därefter, fullständigt värdelöst. Märkligt att dom inte dör i ännu fler siffror.. Har förresten en nära vän som va på affärsresa till Venedig för en månad, sen. Fick corona och smittade sin fru å två barn. 40C feber två dagar, that's it. Ungarna knappt stegring. Detta vansinne vi upplever är historiens dyraste trams
"hemma på våran gata, i stan. Har ingen dött av Corona"
En annan fråga. Jag har, i mina hushållsrutiner, utgått ifrån att viruset inte kan flytta sig för egen maskin. Det kan det väl inte? Jag menar: om man har ett (tänkbart) smittat föremål och ett osmittat, med kanske 20 cm:s mellanrum - då kan väl inte viruset på egen hand krypa från det smittade till det osmittade? Utan det kräver att en människa rör vid det smittade föremålet så att han får det på handen, och sedan rör vid det osmittade och lämnar av virus där. (Eller ett djur såklart.)
Har jag rätt? (Att bakterier kan sprida sig så vet jag ju.)
Till er som spekulerar om att kurvan har plattats ut nu. Sluta följ Tegnelm och Svensk media som håller en otroligt låg kvalitet.
Följ istället erkända internationella forskare och läkare som Dr Roger seuhelt och Dr John Campbell.
Sveriges ryggradslösa och inkompetenta regering valde som enda land att följa flockimmunitetsmetoden, det betyder att de inte har infört några hårda restriktioner som liknar de i t.ex. Schweiz,Tyskland, Italien.
Flockimmunitetsmetoden där maximalt antal av befolkningen blir smittad på kort tid(för att föhoppningsvis skapa immunitet, vilket inte är helt fasställt att det gör än), betyder att den expontentiella kurvan av smittade/döda kommer bli skarpare och mycket högre i Sverige än de andra länderna som infört dessa hårda restriktioner.
Vi är fortfarande bara i början av utvecklingen och det ser inte bra ut för Sverige. Dödssiffrorna kommer att bli mycket värre. Allt detta tack vare flatheten från sosseregeringen och missvisande råd från "experten" Tegnell.
Ett tips:
Följ siffran av döda i Sverige istället för siffran av smittade. Då Sverige har slutat masstesta, vilket andra länder inte har.
Så om ni följer siffran av döda i Sverige och jämför med andra länder så blir det mer korrekt i jämförelsen.
Ja han har gjort väldigt många konstiga uttalanden. Både rent felaktiga och inkonsekventa..Men jag tror att han egentligen tror att det inte går att stoppa spridningen, hur man än gör, och då är det lika bra att det går så fort som möjligt. I stället för att dra ut på lidandet.
Om det är rätt får framtiden utvisa.
Men Tegnell har upprepade gånger sagt att dom inte arbetar för att stoppa smittan, dom vill ha en långsam spridning så att sjukvården ska mäkta med antalet sjuka.
Vem fan har sagt att man skall ge en landsomfattande generell behandling? Inte jag i alla fall.
Detta är i brist på annan behandling. Och ofta i kombination med andra preparat.
Det finns bevis in vitro. Det räcker för att många länder sätter in det inte bara enstaka sjukhus. Funkar även i djurförsök och vitro på andra coronavirus som Mers och Sars.
Du tolkar in saker jag inte skrivit.
Kina kommer snart med ca 20 studier på människor som inte publicerats officiellt.
Du får se inom en månad högst.
Nu svarar jag inte dig mer, du läser inte vad jag skriver.
Jo, det är du och Trump som säger det och jag och andra experter säger att man inte ska göra det. Av de skäl jag räknar upp. Och nej, det finns inga andra belägg just nu mer än att man kan motivera försök i begränsad skala.
Min uppfattning och flera experters är att försöken kommer att misslyckas även om teorierna är intressanta.
Trump och andra bör därför avstå att sprida sådana rykten.
I Norrköping läggs inga äldre in på grund av att platserna är fulla. Flera av dem på iva där är i 40års åldern. De gamla som dör då dör inte av corona..dessa kommer inte att synas.
Förmodligen görs detta på mer än ett sjukhus.
De mörkar garanterat. I expressen säger även en läkare från Stockholmsregionen att det dog 3 personer i regionen i går. Så mycket för noll.
Ja, vi hade igår 112 döda, jämfört med prognosen 211. Mycket glädjande att jag hade fel åt det hållet, till skillnad från Tegnell som konsekvenser haft fel åt andra hållet.
Vad gör du själv för gissning?
Tja, kanske en 10 % av antalet personer som testat positivt per dag i snitt, med ca 2 veckors eftersläpning. Tex den dag det testats 300 positivt, två veckor därefter kommer ca 30 att dö.
Ju därför Sverige tidigare hade beredskapslager för att kunna föda befolkningen ETT HELT ÅR (har jag för mig) med garanterat icke-kontaminerad mat,
nån (vi!?) tyckte det va jobbigt/dyrt med säkerhet/beredskap?
Jag förstår inte hur de kunde ta bort det? Det hade ju bara varit att sälja ut det billigt när det började närma sig sista förbrukningsdag, och sedan köpa nytt. En billig investering som kan ha en oerhört stor betydelse i ett nationellt nödläge. När man tänker på allt dumt som våra skattepengar går till: genusforskning, PRIDE-parader, apanage...