2020-03-28, 22:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av psvinggr94
Botten is nådd nu eller så kommer det vara ner -20 man vet inte riktigt men jag pangar in i Peab på måndag .

Vi får alla tycka olika men USA har stora bekymmer nu. Tror det är plats för 10% nedgång - minst, nu snackar vi OMX30

Jag sålde rätt tidigt så har en del likvid, väntar på vändningen. Blir det om en månad eller till höst?

t.ex tycker jag Investor ska ner på +300kr innan de börjar bli intressant.
Senast redigerad av eggshells 2020-03-28 kl. 22:14.
Citera
2020-03-28, 22:26
Medlem
brutalares avatar
Känslan är att det kommer dröja innan man bör gå in på börsen igen. Mycket tyder på att USA kommer gå riktigt illa framöver.
Citera
2020-03-28, 22:29
Avslutad
Botten är långt borta, köpt lite Xact Bear2, får se hur den håller sig till höst. Börsen har varit drivande + i snart 10 år. Så de aktier du nu köper får säkert inte sitt ursprunglig värde sedan crashen.

edit: min första riktiga crash sedan jag började med handel. Dock har lite bear-papper varit en trevliga investering.
Citera
2020-03-28, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Känslan är att det kommer dröja innan man bör gå in på börsen igen. Mycket tyder på att USA kommer gå riktigt illa framöver.

Min känsla är att det man nu definitivt inte ska sitta på är fiat-valutor. Det trycks upp massor av pengar nu och det leder till hyperinflation. Priset på alla tillgångar i fiat räknat kommer öka.

Det är riktiga tillgångar som bäst kommer bevara värdet, rätt aktier, råvaror, mark, bostäder, vapen, ammunition. Dessutom kommer det fortfarande vara opraktiskt med byteshandel så även kryptovalutor kommer bli högintressant.
Senast redigerad av flekstor 2020-03-28 kl. 22:36.
Citera
2020-03-28, 22:49
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Min känsla är att det man nu definitivt inte ska sitta på är fiat-valutor. Det trycks upp massor av pengar nu och det leder till hyperinflation. Priset på alla tillgångar i fiat räknat kommer öka.

Det är riktiga tillgångar som bäst kommer bevara värdet, rätt aktier, råvaror, mark, bostäder, vapen, ammunition. Dessutom kommer det fortfarande vara opraktiskt med byteshandel så även kryptovalutor kommer bli högintressant.

Fick aldrig något vettigt svar... Spelar det någon roll om jag köper 100 st Equinor när NOK kostar 1:17 eller 0:92?
Citera
2020-03-28, 23:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Fick aldrig något vettigt svar... Spelar det någon roll om jag köper 100 st Equinor när NOK kostar 1:17 eller 0:92?

Det vettiga svaret är att inte alls investera just nu. Vilken valuta det nu gäller.
Citera
2020-03-29, 00:11
Medlem
AoE3#1s avatar
Black Monday på Måndag? Jag spår en drop på -13% Dow Jones.

Usa dubblades precis sina dödsoffer på ett dygn, dubblas det igen blir det kolsvart på börsen.
Citera
2020-03-29, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psvinggr94
Botten is nådd nu eller så kommer det vara ner -20 man vet inte riktigt men jag pangar in i Peab på måndag .
Lär nog bli bra! Kul att de står starka i dessa tider!
Citera
2020-03-29, 01:33
Medlem
1339s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Black Monday på Måndag? Jag spår en drop på -13% Dow Jones.

Usa dubblades precis sina dödsoffer på ett dygn, dubblas det igen blir det kolsvart på börsen.

Min spåkula säger -17% på dojan på måndag, inga triljon-paket kan laga detta.

Mycket mycket mörka tider väntar oss.
Citera
2020-03-29, 01:46
Medlem
Ja mycket möjligt? Billiga bra blir än mer Rea? Eller vikta om lite mer till livsmedel? Om så är måndag kanske det är bättre att stanna vid position och behålla is i magen?
Citera
2020-03-29, 04:04
Medlem
Många duktiga och bra inlägg här i tråden, men passa på att tjäna pengar på nedgång och uppgång är att rekommendera
( det är där man gör slantar nu ) det kommer att vara volatil börs i många månader.

Att köpa aktier långsiktigt nu är för tidigt.
Citera
2020-03-29, 07:37
Medlem
Refunds avatar
Efter en sömnlös natt har jag blivit helt övertygad om att inte gå in på börsen över huvud taget. Det här kommer snarare ses som "gamla nivåer" framåt hösten. Hur långsiktiga är ni? Usas sjuka stimulanspaket på 2 triljoner kronor (?) gav konstgjord andning i 2 dagar. Bli inte förvånade över de mest osannolika konkurserna. När börsen halverats från dagens nivå kommer jag börja överväga köp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in