2020-03-29, 01:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
50bomb har rätt precis vad våran regering också säger.
Skönt att robovop börjar komma till insikt, det tog verkligen tid.
Ähhhhhh....va????
Citera
2020-03-29, 01:31
Medlem
crisscrosss avatar
Ok, 6:e dagen med sjunkande siffror för nyintagna på IVA. Kommer nog höga dödstal idag och kanske i morrn måndag. Sen kommer det börja sjunka (Om 4-5 dagar på IVA innan död stämmer, med 50% dödlighet stämmer). Detta baserat på Italiens siffror, vi kanske kan klara lägre dödlighet i Sverige eller hålla liv i dom nån dag mer så jag reserverar mig för att toppen kommer på tisdag.
https://portal.icuregswe.org/siri/report/vtfstart-corona
Citera
2020-03-29, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Har nog inte sett snubben tidigare, dök upp ikväll.
Kan det vara ”rysk, nordkoreansk eller kinesisk desinformation”?
Nä, just det, det är de som känner oro som är de som ”propagerar och desinformerar”.
Krishanterare?

Mitt första inlägg i denna tråd gjordes 2020-03-09, 03:05.
Citera
2020-03-29, 01:32
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Bill gates förklarar här varför man måste stänga ner och sätta städer i karantän för att få stopp på denna smitta, och att det inte är över än på ett bra tag.

https://www.youtube.com/watch?v=A71lfXrQlxU
Hur går hans kondomkampanj i Afrika, har han redan lyckats lösa överpopulationen så han känner sig redo för nya utmaningar?
Citera
2020-03-29, 01:33
Medlem
obbelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Men vad som är riktigt läskigt är Event 201 som hölls i September 2019!

https://youtu.be/AoLw-Q8X174?t=13

Det är ett rätt lustigt sammanträffande men de har ju gått ut och förklarat att deras ingångsvärden (dödlighet osv) är väldigt långt ifrån Covid-19 och gäller inte alls, tack och lov.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Japp, du kan vara lugn.

Jaså? Påverkar hemoglobin också immunförsvaret? Jag hade 175 i hb och min läkare sa att jag hade blivit tagit för doping om jag testat mig.

Han menar att jag har samma sin elit löpare som är uppe på hög höjd för att kunna syresätta sig bättre. Och jag har alltid 100 i syresättning.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Oavsett om man hatar Wold eller inte så måste man ju inse att hon kan räkna.
Hon vet att 3½% av dem som smittats i hennes ålder (åldersspannet 60-69 år) råkat dö.

Jag hatar absolut inte henne. Hon är bakteriolog och har bättre koll på sjukdomar än vad jag har. Å andra sidan så har har media använt henne som expert på ett okänt virus som inte ligger inom hennes expertområde. Jag har svårt när medier använder vissa personer som experter när det kanske inte ens är deras inriktning.

Själv som jobbar jag inom IT och inom vissa områden så skulle jag säga att jag inte kan så mycket bättre än gemene man men jag har sett att vissa personer utnämns som experter bara för att de tillhör samma branch som ämnet berör.

Ex så är det inte så många databasexperter som har stenkoll på allt inom nätverk men när det gäller medicin så utgår många ifrån att att alla läkare eller forskare har koll på saker utanför deras expertisområde.
Citera
2020-03-29, 01:34
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Ähhhhhh....va????
Började tro du var ett troll och övervägde ignorera dig, men det finns kanske hopp än?
Citera
2020-03-29, 01:34
Bannlyst
Citat:
50bomb har rätt precis vad våran regering också säger.
Skönt att robovop börjar komma till insikt, det tog verkligen tid.

Alltså menar du allvar?
Sverige kommer att få EXTREMT med smittade av den enkla anledningen att man inte gör ett skit.
Om 1 + 1 = 2 säger ekvationen att det är TOTALT kört för Sverige som kommer behöva hantera en enorm katastrof av oändliga smittade människor.
Vilken del är oklar?
Citera
2020-03-29, 01:35
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Tack för inlägget och länken, mycket intressant läsning.
Jag är inte mycket för det ovetenskapliga men när man ser detta så precist skrivet så blir man minst sagt förvånad. Sedan om detta är genuint eller inte så kan vi inte veta.

Det har visat sig finnas läkemedel som biter på SARS-CoV-2.

En pandemisk sjukdom som angriper luftvägarna är en lågoddsare.

~100 år från spanska sjukan går säkert hem hos vidskepliga.
Citera
2020-03-29, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
*Letar i inläggshistoriken* Så där, nu är jag med.

Nå, om du inte känner till alla glåpord, nedsättande smeknamn och rena hot på den karln så bjuder jag dig att använda Flashbacks utmärkta sökfunktion. Sök på Anders, Tegnell, Tengele, folkmördare etc.
Det kanske kan uppfattas som att jag suger av Tegnell varje kväll men så är ej fallet.
Min åsikt kvarstår dock. I denna mardrömslika situation vi med hela världen befinner hos i så är det i alla fall för mig, fullständigt ovidkommande hur den som förmedlar information för sig. Läget är fruktansvärt allvarligt och att då hänga upp sig på hur informatören för sig, ser ut, låter när han pratar är idioti.
Han kan se ut och låta som Quasimodo. Det skiter man i. Man lyssnar på vad han säger.

Well, there it is.

PS. Jag har ändrat från "ni" till "vi" i mitt tidigare inlägg.
Sen det där med "Du är så konstig", "Ditt inlägg är så konstigt." är en härskarteknik
jag är mycket familjär vid. Den biter inte på mig vettu.

Känner absolut till alla glåpord som du hänvisar till, men varför anklagar du mig för det?!?
Citera
2020-03-29, 01:36
Medlem
Citat:
Okej, så du menade inte att det var det största hotet i modern tid då alltså.

Det du menade att Skriva var att Covid19 är vårt största hot just nu .

Visst, då kan jag köpa det, det är ett hot som accelererar i ohygglig fart och måste utvärderas minut för minut och baserat på detta vidta exakt rätt åtgärder.

Det är samhällets värsta fiende och det största hotet mot mänskligheten.

Ta det på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in