2020-03-29, 01:14
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exexexex
Att dom gjorde sig av med sina husdjur genom att dumpa dom från balkongen

Så det var tyvärr så.
Citera
2020-03-29, 01:15
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Måste ha missat 13000 inlägg i den här tråden men är det sant? Kinesidioterna är totalt efterblivna. Äta hundar går bra men att ha en liggande vid fötterna på mattan blev jobbigt?

Nej det är inte sant. Det är skyhöga böter på nedskräpning och ha hunden lös, i Kina.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Her er et fotografi av et nys
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/ka3BMv/leger-advarer-aa-holde-tilbake-et-nys-kan-vaere-farlig

og her
https://forskning.no/menneskekroppen-spor-en-forsker/et-oyeblikks-luftveisegoisme/776315

Exaktemundo, men det är häftigt att se som jag beskrev det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Det här är FHM.
Du kanske tycker det är förtroendeingivande. Det gör inte jag.
Eller anser du att Hakelius sysslar med ”propaganda och desinformation”?

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

Fanns alltså en anledning att göra en ihopslagning och omorganisation då eftersom det fanns märkbara brister. Säger dock inte mycket om hur FHM fungerar idag.

Johan Hakelius är uppenbart kritisk till hur FHM hanterar corona-situationen nu men det får stå för honom.
Citera
2020-03-29, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
https://www.expressen.se/nyheter/radioprofilen-kerstin-behrendtz-dod-i-corona/

69 år bara. Tragiskt.

Var hon rökare? Sjuk?
Citera
Medlem
Jag anser att den här Coronaviruset inte är så farlig, så länge den försvinner nån gång. Men om vi här på jorden måste leva med den i all framtid, då är det lite värre. Jag är ingen virusexpert så jag har ingen aning.

Jag läste precis att i USA hade det dött 1700 personer av viruset och att 100 000 var var smittade. Men att 450 av dessa 1700 hade dött i delstaten New York. Så nästan en tredjedel har dött i den delstaten, vilket utgör bara 1.5% av USA:s area. Så en tredjedel har dött i en area på mindre än 1.5%. Det är lite förbluffande enligt mig. Det är nästan som att någon skulle smittat viruset dit på flit. Kineserna kanske?
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Måste det vara solsken? Är det inte när det är kallt det syns?

Det kan jag inte svara på, det är så jag kollat det irl.
Citera
2020-03-29, 01:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obbelito
Jag fick det i gymnasiet, som jag önskade att mina föräldrar hade smittat ner mig hos grannbarnen i treårsåldern... De önskade också det f ö.

Ja då vet du också!
Citera
2020-03-29, 01:17
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det vet man väl visst. Bara en procent eller så dör. Alltså överlever nånstans runt typ 99 %. Alltså är inte mänskligheten hotad. Avmattning kommer helt naturligt när allt fler smittas och får milda eller omärkbara infektioner, för det bygger upp immunitet och det stackars viruset börjar få allt svårare att hitta nån att föröka sig i. Så det dör ut likt en utrotningshotad art, och vi får hålla minnesceremonier och sörja dess frånfälle och sätta upp en minnessten eller nåt.

Det man förväntar sig är en s-kurva över totala antalet fall. Den ser exponentiell ut i början men det brukar inte kunna hålla i sig. I mitten på s:et är kurvan linjär, det är då man har ungefär lika många fall varje dag, dvs ett stabilt tillstånd. Det är väl det man kallar peaken. Eller toppen om man vill tala svenska.

I Italien har det ju hållit på bra länge nu. Det verkar inte finnas skymten av en peak. Hur vet du att det du säger stämmer in på det här viruset?
Citera
2020-03-29, 01:19
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Detta är en ny sjukdom, detta är det största hotet i modern tid. Du får det att låta som en vanlig kris, det är det inte.
Helt fel!
Finns mycket värre hot, exempelvis kärnvapenkrig.
Även sjukdomar har vi stött på långt dödligare.
https://varldenshistoria.se/vetenskap/medicin/pandemi-historiens-storsta-skrack
Citera
2020-03-29, 01:20
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Måste det vara solsken? Är det inte när det är kallt det syns?
Du tänker nog på vattenångan man andas ut som blir synlig när den kondenserar i kall luft. Men vattenånga är en gas, enskilda fria molekyler, medan det man sprider vid en nysning är små vattendroppar som blir synliga i exempelvis solljus på grund av hur ljuset bryts i dem (antar jag).
Senast redigerad av outoftheblue 2020-03-29 kl. 01:22.
Citera
2020-03-29, 01:20
Medlem
obbelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Italien, USA och Kina har samtliga rapporterat låg dödlighet bland människor under 50 år.

Folk här hänger dock upp sig på enstaka fall.

Saken är ju också att det stora mörkertalet är bland folk <65, de äldre hamnar ju inom vården i större utsträckning och således också i statistiken. Så att USA säger att 50% är under 50 år (eller nåt) borde ju rimligen betyda att väldigt många i det åldersspannet är smittade och de få promille som behöver läkarvård är de som syns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in