2020-03-29, 00:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Misstänker man att man är smittad så ringer man 11717 här i Sverige istället för att ställer frågor på Flashback.

Och ja, man kan dö av andnöd, man kan dö av lunginflammation.
Bättre att belasta Flashback än 1177 i detta läge.. killen har inte ens feber. Finns självtester att göra på internet istället. Får man rejäl dyspne ska man så klart in till akuten med en gång dock. Inte för att det lär vara Corona utan kan vara tusen orsaker där panikångest ligger närmast till hands.
Citera
2020-03-29, 00:13
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvaro
Du inte för var den som är den, men det där låter snarare som en panik-attack eller en påbörjande panik-attack. Jag har det själv ganska ofta tyvärr.. Vanliga symtom är att det känns som man har svårt att andas och hög pulls, samt generell "oro" i kroppen.

Kan så klart vara något annat också men tror du hade haft feber innan du får så svårt att andas av Corona att du märker av det utan att vara i fysisk aktivitet.

Jag har haft panikattacker för ca 20år sedan, de kom som ett brev på posten nästan när man slappnade av, det bankade i hjärtat och det kändes som livet sögs ur kroppen och du bara sitter där och skakar och gick över efter någon minut.
Det är inte samma sak som om man har svårt att andas med lungorna.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Vad menar du med "genom luft"?

Den överförs genom luften när dropparna rör sig i luften, men det är inte en "gas" som sveper runt ganska slumpmässigt för att smitta människor eller nåt sådär.

Dropparna kan dock hänga i luften ett tag, eftersom de är så små.

Jag tänkte på luftburen smitta, som det brukar kallas, som är en egen definition.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Du har ingen aning.

Med tanke på hur lätt de smittar, hur dom skiter i att vårda äldre som är smittade, hur många dog i Kina egentligen?! 3000? Kom igeeeeeeeen. Så dum i huvudet kan du inte vara.

Heter du möjligtvis Anders i förnamn!? Eller är du ännu ett troll med komvuxutbildning som talar ur din kista fylld med kunskap?

DU har ingen aning. Jag litar nog mer på den statistik som finns än dina fjantiga jävla konspirationsteorier idiot. Du vill så jävla gärna ha rätt, att det ska dö människor i drivor för att mätta ditt domedagsbegär. Vidrigt.
Senast redigerad av ExtraKebabsas 2020-03-29 kl. 00:16.
Citera
2020-03-29, 00:14
Medlem
Flaklypans avatar
Ny vändning om hela Corona epidemin!

Idag har det dött fler människor globalt på 1 dag än under hela epidemin i Kina!

+3,327 döda i världen idag mot 3,295 totalt i Kina under 3-4 månader.

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Senast redigerad av Flaklypan 2020-03-29 kl. 00:24. Anledning: detalj
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Corona är ett virus, men orsakar bakteriell lunginflammation hos många av dom som är i dåligt skick på sjukhusen. Häng med i matchen.
Även sepsis, blodförgiftning.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Röven då? Är slemhinnor där med. Kan man få Corona om man kör fingrar i arslet?
Hiv spreds ju så.
Citera
2020-03-29, 00:15
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Man får snabbare svar på Flashback. Vilken sjuk person orkar sitta 5 timmar i telefonkö?

Vad får du för svar på FB?

Fråga: ”Jag hostar och har feber ... har jag corona?”
Flashback: ”Är du Somalier så får vi hoppas att du har corona”
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Jag har svårt att föreställa mig att SL som har sån god ekonomi plötsligt skulle bestämma sig för att dra ner på trafiken för att spara pengar. Det resonemanget håller inte. Jag väljer att citera vad SL själva skriver på sin hemsida. Att det är förarbrist är väl känt sen ett tag tillbaka.

https://sl.se/sv/info/nyheter/corona/corona/

SL är ökända för att göda cheferna, de har för övrigt sin carte Blanche period nu i April där de inte behöver rapportera sin ekonomiska situation, det är under denna period som de tenderar att höja löner och fallskärmar till de i toppen.

SL har en tendens till att vilja höja sina biljettpriser och budgeten från landstinget genom att skylla på klotter, det funkade inte efter valet 2014 dock när de påstådde att klottret var så grovt att de behövde höja sina biljettpriser, det slutade med att de ändrade ursäkten till att plankarna var anledningen.

Och det är inte första gången de drar in linjer under perioder när det antingen behövs fler eller vara oförändrat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Bry er inte om hur han för sig eller ser ut. Lyssna på vad han säger istället. Noll mediaträning? Så du menar på fullt allvar att han skulle gått igenom en mediaträningskurs medan corona-viruset härjar fritt och fler och fler insjuknar och i värsta fall dör?
Han är inte van att synas i media nej. Men han är otroligt stark, psykiskt, som orkar arbeta så hårt som han och FHM just nu gör. Dessutom klarar han av att fortsätta trots att såna små fisar som ni häcklar honom, hatar honom, kränker honom 24/7. Era djävla småspigg!

Hur man uppträder i offentliga sammanhang kan absolut ha betydelse för hur människor kommer respektera råd och eventuella lagar. Vart i våra inlägg står det nånting om att vi häcklar och hatar honom?? Är övertygad om att han är väldigt kunnig, men kanske att en annan person ifrån den myndigheten skulle representera dom vid presskonferenser. Ditt inlägg är så konstigt.
Citera
2020-03-29, 00:16
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Bättre att belasta Flashback än 1177 i detta läge.. killen har inte ens feber. Finns självtester att göra på internet istället. Får man rejäl dyspne ska man så klart in till akuten med en gång dock. Inte för att det lär vara Corona utan kan vara tusen orsaker där panikångest ligger närmast till hands.

11717 tenderar att lösa sådant snabbt, misstänker de att man faktiskt har blivit smittad så blir det KRYA som får göra sista bedömningen innan man ska göra testet.
Citera
2020-03-29, 00:16
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Som sagt, det finns ingen indikation på att det sprids från tamdjur, skulle det upptäckas och vi inte har något vaccin så är det tyvärr massavlivning som gäller.

Vi vet inte om köttet i så fall är odugligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in