2020-03-28, 21:30
Medlem
Scandiplay IPTV Varning!!
Jag beställde IPTV box och ett årsabonnemang för snart fyra veckor sen, betalade 3198kr via Swish sen har jag inte hört mer och ni svarar inte på mejl. Är det vad ni kallar kundtjänst? Edit: Fick sent om sider svar från "kundtjänst" där man skyller på Post Nord..vad ska man tro? På hemsidan finns fortfarande möjlighet att köpa en box trots att det inte finns några på hyllan, väldigt oseriöst att annonsera ut saker som inte finns att leverera.
2020-03-28, 21:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av clubsms
Tvip 605 fjärr är bluetoooth + några programmerbara ir knappar för tex tv:ns ljud. Fjärren blir alltså bluetooth parkopplad med din enhet.

Chilla kompis, om den är BT så slipper jag ju köpa IR-kabel Ännu bättre - men tror inte RCU är BT

Som tidigare nämnt är min primära en Z8. Skaffar bara denna till en extra-tv och då behöver de inte va så himla "fancy" :P + att den förhoppningsvis inte konfliktar med min Z8 RCU
Senast redigerad av eggshells 2020-03-28 kl. 21:56.
2020-03-28, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bibendum8877
Scandiplay IPTV Varning!!
Jag beställde IPTV box och ett årsabonnemang för snart fyra veckor sen, betalade 3198kr via Swish sen har jag inte hört mer och ni svarar inte på mejl. Är det vad ni kallar kundtjänst? Edit: Fick sent om sider svar från "kundtjänst" där man skyller på Post Nord..vad ska man tro? På hemsidan finns fortfarande möjlighet att köpa en box trots att det inte finns några på hyllan, väldigt oseriöst att annonsera ut saker som inte finns att leverera.

Extremt dyrt pris dessutom.
Fick du inget kollinummer av dom?
Vad skyller dom på?
2020-03-28, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Chilla kompis, om den är BT så slipper jag ju köpa IR-kabel Ännu bättre - men tror inte RCU är BT

Som tidigare nämnt är min primära en Z8. Skaffar bara denna till en extra-tv och då behöver de inte va så himla "fancy" :P + att den förhoppningsvis inte konfliktar med min Z8 RCU

Finns fjärrkontroller med och utan BT till Tvip 605.
2020-03-28, 23:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Finns fjärrkontroller med och utan BT till Tvip 605.

Stämmer. Men de kostar - åtminstone mer än en IR-sladd
2020-03-29, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Stämmer. Men de kostar - åtminstone mer än en IR-sladd

Köpte 5 st tvip 605 bluetooth version från Aliexpress för typ 15 euro sammanlagt i kring nyår. De är utmärkta för tex android boxar, tex navidia shield och jag använder även ibland till surfplatta.

https://a.aliexpress.com/_d799X3o

Tror Tvip 605 levereras med bluetooth version av fjärren men du måste kolla upp detta med någon annan.
Senast redigerad av clubsms 2020-03-29 kl. 12:25.
2020-03-29, 17:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av clubsms
Köpte 5 st tvip 605 bluetooth version från Aliexpress för typ 15 euro sammanlagt i kring nyår. De är utmärkta för tex android boxar, tex navidia shield och jag använder även ibland till surfplatta.

https://a.aliexpress.com/_d799X3o

Tror Tvip 605 levereras med bluetooth version av fjärren men du måste kolla upp detta med någon annan.

Har för mig jag läst det finns två Tvip 605 modeller, där den ena heter Tvip 605BT
2020-03-29, 19:53
Medlem
quqs avatar
Har i nuläget kört med STB appen i en Samsung tv men det går sådär, mycket lagg fast jag besitter 100/100 uppkoppling.
Skulle vilja testa att köra med en box istället.
Finns det möjlighet att låna en box av någon sida/återförsäljare?
2020-03-29, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quq
Har i nuläget kört med STB appen i en Samsung tv men det går sådär, mycket lagg fast jag besitter 100/100 uppkoppling.
Skulle vilja testa att köra med en box istället.
Finns det möjlighet att låna en box av någon sida/återförsäljare?

Har inte hört talas om någon som lånar ut en box som är återförsäljare eller har en butik.

Beroende på vilken leverantör du kör med så kommer det säkerligen bli bättre än app i TVn.

Ingen du känner som har en box du kan testa?
2020-03-29, 21:06
Medlem
quqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Har inte hört talas om någon som lånar ut en box som är återförsäljare eller har en butik.

Beroende på vilken leverantör du kör med så kommer det säkerligen bli bättre än app i TVn.

Ingen du känner som har en box du kan testa?

Tyvärr känner jag ingen som har en box.
Känns lite sådär o betala 1500 utan att veta ifall det blir bättre..
2020-03-29, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quq
Tyvärr känner jag ingen som har en box.
Känns lite sådär o betala 1500 utan att veta ifall det blir bättre..

Kör du nätverkskabel till tvn?

Annars kan du ju börja med det.

Finns billigare boxar än 1500 kr som är bra.
2020-03-29, 21:29
Medlem
Berrabuses avatar
Vilken smart tv är bäst för iptv?
Samsung, philips eller LG

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här