2020-03-28, 22:59
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
I Finland har de stängt flera skidorter.
https://yle.fi/uutiset/osasto/news/multiple_coronavirus_cases_linked_to_lapland_ski_r esorts_to_close_next_week/11268683

Varför gör inte Sverige det?

Därför att i et land som Sverige har inte ett människoliv något värde hos eliten. Dom bara fyller upp med ny boskap.
Citera
2020-03-28, 22:59
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Ja eller hur. Och den som gör fel kan inte vara svenska experten.
De andra 7 miljarder som bor på jorden lyssnar på andra typer av experter som inte har lika bra koll som experter som finns i ett land med 10 miljoner invånare.
Om jag var ni skulle jag gömma mig av skam bara att behöva tänka en sån idiotisk tanke.
Ja, givetvis är det ett ytterst fåtal av dessa sju miljarder som är experter eller ens vet något som vi kan dra nytta av. Så det är såklart inte läge för folkdemokrati i exakt denna stund utan vi får låta personerna som är lite insatta sköta detta.
Sluta hälsa på dina äldre och sjuka släktingar så har du en bra början.
Citera
2020-03-28, 23:00
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Varför är det så jätteviktigt för dig att alltid veta exakt hur många som insjuknat och dött?
Jag vet inte, för mig är det inte så intressant faktiskt. Jag menar inte att vara synisk och känslokall
men det fyller liksom ingen funktion för mig att alltid veta det exakta antalet. Jag har kanske gått å blivit konstig?

Det är ju extremt viktigt att veta. Möjligen inte för mig rent tekniskt eftersom jag inte har någon beslutande roll i detta, men för FHM är det av yttersta vikt, exempelvis, just för att kunna förutse åt vilket håll kurvan sticker.

De fumlar i blindo tillräckligt som det är och ligger hela tiden 1 månad bakom antalet dödsfall.

FHM's agerande IDAG kommer att återspeglas på dödstalen om 1 MÅNAD. Det måste man ha i åtanke.

Det innebär också att om idioterna har gjort fel idag, så är det kört om en månad om de nu så sätter varenda människa i karantän och husarrest.
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Corona är ett virus, inte bakterie.

1 på 4 motsvarar 1 750 miljoner människor, inte 50 miljoner.

Är du full eller?

Det lustiga i kråksången är att just bakteriesjukdomar är det som snappas upp av dessa värdelösa "testkit" som används globalt och som således skapat denna påhittade hysteri.
Helt plötsligt dör ingen av bakteriesjukdomar, ingen dör av influensan. ALLA dör av Covid 19.
Men det totala antalet döda är ungefär detsamma som 2019, 2018, osv..
Himla märkligt det där
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obbelito
Den tredje vågen kan väl aldrig ha bromsats upp av Miljöpartiets HBTQ-hittepå "flockimmunitet" va??
Jag vet inte vad HBTQ har med det att göra, men flockimmunitet är en centralt del i allt från mässlingsvaccin till vår relativa motståndskraft mot influensa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Corona är ett virus, men orsakar bakteriell lunginflammation hos många av dom som är i dåligt skick på sjukhusen. Häng med i matchen.

Kan orsaka det i vissa fall men är inte på något sätt drivande i dödstalen.

Viruset slår ut receptorerna i lungorna så att lungorna inte kan skicka syre till blodet. Där av ECMO maskinerna.
Citera
2020-03-28, 23:01
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Du har helt fel, viruset vill leva och fortplanta sig, ju starkare ju fler dör till slut inga värdar kvar, ju svagare virus ju större chans att leva o fortplanta sig förevigt

Så med andra ord så har vi två eller kanske tre alternativ:

1, viruset dör ut
2, vi dör ut
3, vi blir resistenta

Eller har jag helt missuppfattat detta?
Citera
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/radioprofilen-kerstin-behrendtz-dod-i-corona/

69 år bara. Tragiskt.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Känns inte som detta virus riktigt gillar oss nordbor. Den där spikraka kurvan har vi inte här som man kan se i andra länder. Vi kommer att klara detta utan några problem

Folk har skrikit sig hesa i denna tråden i snart 1 månad och sagt att vi nu skulle vara uppe i över ett Estonia per dag. Antalet döda går nu att räkna på en hand...

Nä, ni domedags profeter får hoppas på en mutation eller något för det här kommer nog gå till historien som den mest överdrivna hysterin någonsin i mänsklighetens historia.
Citera
2020-03-28, 23:02
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-27/from-spain-to-germany-farmers-warn-of-fresh-food-shortages

Japp, ni såg ju hur det gick med toarullarna och munskydden. Kan meddela att Sverige producerar mat så det räcker åt halva befolkningen. Det kan bli svält. Tro det eller ej.

Afrika har till råga åkt på gräshoppor i stora svärmar. Detta är nästan bibliskt.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Det lustiga i kråksången är att just bakteriesjukdomar är det som snappas upp av dessa värdelösa "testkit" som används globalt och som således skapat denna påhittade hysteri.
Helt plötsligt dör ingen av bakteriesjukdomar, ingen dör av influensan. ALLA dör av Covid 19.
Men det totala antalet döda är ungefär detsamma som 2019, 2018, osv..
Himla märkligt det där

Ska du ta och svara på mitt svar till dig eller ska jag behöva upprepa mig? Ska du fortsätta låtsdas som att det som sker i riktiga smittohärdar är normaltillstånd? Fjant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coronaman
Sverige i världsstatistiken rörande dödsfall.
Via Worldometers ses att Sverige av 199 länder (på deras lista) ligger runt plats 10 vad gäller Deaths/1M pop:Varför ligger Sverige så här högt upp i dödsstatistiken?
Personligen tycker jag ju det är enkelt att förklara: Vi lät nedsmittade sportlovsfirare drälla in från Italien, Iran och (tydligen) Somalia, utan minsta lilla kontroll vid gränsen. Vår "åtgärd" var att sätta upp en informationslapp vid bagagebandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in