Citat:
Ursprungligen postat av
antisocial666
Jag är livrädd att jag skall dö i dubbelpipig lunginflammation trots att jag är bara 38 år.
Jag väger just under 100. Lite förhöjt blodtryck.
Har dödsångest
Du är med dessa fakta INTE i en risk grupp. Det är liten sannolikhet att du med 38 år blir svårt sjuk i detta. Även om du är mullig och sannolikt därför har lite högt blodtryck.
Lev sunt, tänk inte så mycket på allt förfärligt som kanske, kanske någon gång möjligen skulle kunna hända. Det är dåliga improduktiva tankar som inte leder någonstans.
Sköt om dig, försök hålla humöret uppe, läs en bra bok, se en trevlig film, lyssna på musik, ring någon och som någon annan postare också skrev - sov ordentligt. Undvik att vrida dygnet. Skapa rutiner, ät frukost, gymma på vardagsrumsmattan och schemalägg skärmtiden. Unna dig något du tycker om varje dag, gå en ensampromenad i friska luften. Sjung högt som italienarna.
Jag har gamla föräldrar som fortfarande minns andra världskriget när de bodde i krigsländerna.
De berättar att de tänker och agerar precis som under kriget. Försöket hitta ljusglimtar, planerar vardagen, maten och håller en sund attityd till medias uppdatering. Se det som om vi är i krig igen. Det gäller att anpassa sig och ta sig igenom det här.