2020-03-28, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nu har jag i princip läst ifatt.

Angående bokstavskombination:
SOB

Angående HD:s pappa:
Han är verkligen en riktig hjälpsamma Jönsson han.
Man undrar hur hjälpsam...

Angående de (minst) 17 slagen:
Uppgiften kommer ifrån 141/1 Stämningsansökan:
"Stefan Davidsson har ensam eller tillsammans och i samförstånd med annan person på natten mellan den 14-15 maj 2018 i Örebro berövat Lena Wesström livet genom att tilldela henne minst 17 slag i huvudet och ansiktet. I vart fall merparten av slagen har skett med tillhygge..."

Angående mordvapen:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Angående HD:

@Snor-Johan, undrar om du tänker tiga ihjäl detta inlägg:

Och JA! jag har lärt mej länka. Tack Fröken_Sverige!
Jag har hängt här i hyfsat antal år, och tack vare FS har jag också lärt mig länka enskilda inlägg nu. Hahaha! Tack FS!

Hela ärendet är vidrigt. Och läser man SDs svar på vissa frågor så undrar man vad han är gjord av.
Citera
2020-03-28, 21:04
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Stort tack. Fint att de berättar för honom rakt upp och ner. Det handlar inte heller om vad han svarar, utan hur rösten låter, hur ögonen spelar, vad kroppsspråket visar. Sånt ser man inte när man läser förhören - det är bara förhörsledarna som ser.

"... samt kraftiga slag med ett hårt tämligen smalt eller avlångt föremål".. Kan detta vara det försvunna armeringsjärnet?

... visar att det är sjutton separata våldsmoment, sjutton separata våldsmoment i form av slag med ett föremål som har utövats mot huvudet och att Wesström har varit i liv när slagen utdelats.

Så vitt jag minns är Armeringsjärnet, det omtalade, saknade, eventuellt återfunna (?) grönmålat, och någon som hade haft med ett liknande att göra menade att det borde ha flagnat av färg från det. Det utesluter ju inte att det är ett annat armeringsjärn.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-03-28 kl. 21:08. Anledning: tagit bort parentes
Citera
2020-03-28, 21:07
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jag har hängt här i hyfsat antal år, och tack vare FS har jag också lärt mig länka enskilda inlägg nu. Hahaha! Tack FS!

Hela ärendet är vidrigt. Och läser man SDs svar på vissa frågor så undrar man vad han är gjord av.

Man lär så länge man lever
Och vidrigt var ordet. På så många olika plan, och inte minst här i tråden.
Citera
2020-03-28, 21:12
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Stort tack. Fint att de berättar för honom rakt upp och ner. Det handlar inte heller om vad han svarar, utan hur rösten låter, hur ögonen spelar, vad kroppsspråket visar. Sånt ser man inte när man läser förhören - det är bara förhörsledarna som ser.

"... samt kraftiga slag med ett hårt tämligen smalt eller avlångt föremål".. Kan detta vara det försvunna armeringsjärnet?

... visar att det är sjutton separata våldsmoment, sjutton separata våldsmoment i form av slag med ett föremål som har utövats mot huvudet och att Wesström har varit i liv när slagen utdelats.

Om jag inte minns helt fel så skrev Jokermannen att det saknades ett basebollträ från Lenas hus,citatet från Jokermannen är ganska långt bak i tråden.
Citera
2020-03-28, 21:17
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Om jag inte minns helt fel så skrev Jokermannen att det saknades ett basebollträ från Lenas hus,citatet från Jokermannen är ganska långt bak i tråden.
Och om inte jag minns fel (vilket jag mycket väl kan göra) så kom de allra första hintarna om basebollträ från EGT. Som ett exempel. På något som kanske fattades. Fast bara som ett exempel!
Citera
2020-03-28, 21:17
Medlem
Skibladners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag har ju hakat upp mig på hundsöket. Det där enda som gjordes i LWs bostad och på hennes gata. Man sökte av ca hundra meter ner mot bullerplanket. Vet att jag fick svar från någon som var kunnig gällande jyckarna, hoppas denne finns kvar i tråden. Nu hittade jag i aktbilag 157 att man använde en specialsökhund tränad att eftersöka bl.a. likvätska och blod. I samma bilaga nämns att det är 130 meter mellan bostad och fyndplats. Hunden missade alltså LWs kvarlvor med trettio meter. Är detta vanligt? Andra högst ordinära sällskapshundar ska ha visat vittring, enligt media.
Någon, kanske en av poliserna, sa att man börjar söka vid brevlådan och sen vidare utåt. Stort misstag att man inte följde den principen, speciellt efter Dalaans samtal ang. kvinnoskrik på mordnatten. Ofattbart!
Du slog precis undan fötterna på jokern. Ungefär 129 gånger har han uppgett avståndet mellan bostad och fyndplats till, jag tror det var, 161 meter. 😀
Citera
2020-03-28, 21:21
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag har ju hakat upp mig på hundsöket. Det där enda som gjordes i LWs bostad och på hennes gata. Man sökte av ca hundra meter ner mot bullerplanket. Vet att jag fick svar från någon som var kunnig gällande jyckarna, hoppas denne finns kvar i tråden. Nu hittade jag i aktbilag 157 att man använde en specialsökhund tränad att eftersöka bl.a. likvätska och blod. I samma bilaga nämns att det är 130 meter mellan bostad och fyndplats. Hunden missade alltså LWs kvarlevor med trettio meter. Är detta vanligt? Andra högst ordinära sällskapshundar ska ha visat vittring, enligt media.

Det var ju 3 vuxna syskon ( två systrar och en bror ) som fann LW vad det verkar ...ett antal dagar senare..
Systrarna skulle ju parkera bilen där vid Rättarevägen medans brorsan väntade , undrar hur det kom sig att han ropade på sina systrar att han hittat någon (=LW)?
Hade dessa tre syskon hund med, sig när de skulle hälsa på en äldre släkting ?

Någon som vet ?
Senast redigerad av landbandy 2020-03-28 kl. 21:28.
Citera
2020-03-28, 21:22
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

"....och att Wesström har varit i liv när slagen utdelats."

Det är outhärdlig läsning. De som förvarar detta monster eller dessa monster, kan bara ta och krypa tillbaka till de mörka hål de kommit fram från.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-28, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag tycker mig minas att jag läste att det var ett exempel, som sedan plockades upp av en eller fler och så blev det en trådsanning. Finns inget verifierat. Men det är som jag minns det.
Citera
2020-03-28, 21:29
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nu har jag i princip läst ifatt.

Angående bokstavskombination:
SOB

Angående HD:s pappa:
Han är verkligen en riktig hjälpsamma Jönsson han.

Angående de (minst) 17 slagen:
Uppgiften kommer även ifrån 141/1 Stämningsansökan:
"Stefan Davidsson har ensam eller tillsammans och i samförstånd med annan person på natten mellan den 14-15 maj 2018 i Örebro berövat Lena Wesström livet genom att tilldela henne minst 17 slag i huvudet och ansiktet. I vart fall merparten av slagen har skett med tillhygge..."

Angående mordvapen:

Angående HD:

@Snor-Johan, undrar om du tänker tiga ihjäl detta inlägg:

Och JA! jag har lärt mej länka. Tack Fröken_Sverige!

Citat:
DET var en skrämmande tanke. Känner att jag måste läsa om nyckelpersonernas förhör igen.

Trevligt att du kan länka! Krig eller inte i trådarna på Flashback, man försöker alltid hjälpa varandra.

Mvh
/FS

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-28, 21:32
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
DET var en skrämmande tanke. Känner att jag måste läsa om nyckelpersonernas förhör igen.

Trevligt att du kan länka! Krig eller inte i trådarna på Flashback, man försöker alltid hjälpa varandra.

Mvh
/FS

#TeamÅsaHiding

Ja, man vill ju att det ska gå framåt och inte stå och stampa, även om det så klart är i domstolen det ska avgöras.
Citera
2020-03-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
"....och att Wesström har varit i liv när slagen utdelats."

Det är outhärdlig läsning. De som förvarar detta monster eller dessa monster, kan bara ta och krypa tillbaka till de mörka hål de kommit fram från.

#TeamÅsaHiding
Och det är nog därför hennes skrik hördes så länge som vittnena sa tvärs över motorvägen. Och att han behövde 17 slag för att demolera henne, beror kanske på att han använde just ett armeringsjärn. De är tunna och kanske inte så jättetunga. Det blev ett ursinnigt slående mot hennes stackars huvud och hennes händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in