2020-03-28, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jämföra döda kan vi göra först när det här är över.

När bestämde du det ? Du borde se till att det publiceras mer omfattande så vi alla inser vad ditt beslut är.
Citera
2020-03-28, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Vet- men man måste dra till med minsta möjliga mot dessa förnekare. 3,5% vore nämligen illa nog. Jag fattar inte var deras underliga attiyd kommer ifrån. Varför fattar de inte? Varför förnekar de fakta genom att kalla oss alarmister och dylikt??
I USA har det tydligen uppstått en rörelse som förnekar de är rasister och nazister. Oklart vad förnekarna i Sverige har för ideologi eller om det är av egoistiska och individualistiska skäl.Lån och aktier som faller
Citera
2020-03-28, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
https://www.who.int/

Vart?

Är du idiot?

Det står en stor jävla röd ruta med all info here.

T3xten jag saxade finns dör på engelska. Aftonbladet har översatt den fritt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Det är fullt i linje med den minskande nyintagningen på IVA. Beroende på åldern på de nysmittade idag så får vi väl se en ökning av döda om 4 dagar...eller inte.

Jag "tror"man manipulerar. Har men flera sjukdomar väljer man troligen inte c19 som dödsorsak utan det kan bli lunginflammation eller hjärtsvikt. Jag hade förväntat mig en mer trovärdig rapportering. Det är för många hack i kurvan men jag skall försöka följa så gått det går.
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
Min lägenhetsgranne går omkring med munskydd samt genomskinliga plasthandskar när hon går iväg ut i ärenden och det sedan en vecka tillbaks ungefär.. det är en sån där Syrian och som vissa redan påpekat här i tråden så är det betydligt fler invandrare tror jag som är på sin vakt än svenskar.
Ja vi har att lära av invandrarna. Dom vet att man inte kan lita på myndigheter och att man måste ta eget ansvar i kristider. Byråkrater kan inte agera utan sitt byråkratiska ramverk. Det är emot deras natur och emot allt dom tror på.
Citera
Medlem
Varför yrar media om USA när Sverige har fler döda per invånare? Bör man inte börja ta det på mer allvar, Sverige ligger på plats 14 globalt.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mibetha
jo men kanske de , jag är lite blödig fast 65 var nog för tidigt eller hur man ska uttrycka sig över 75 kanske . vi hamnar där till slut vartefter smittan sprids i vårt samhälle då får vi se hur Sverige gör .

Vi gör detsamma här. Det gör all sjukvård överallt i världen. Ja, vissa länder har väl fler undantag än andra, men alla anammar denna princip vid ett läge som kräver det.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Mm. Vad har vi idag från Italien?

Det ser faktiskt rätt okej ut, 5.974 nya fall. Så det går åt rätt håll.
Dödsantalet kommer nog börja stanna upp nu till veckan som kommer. Det hänger efter med 2 veckor efter konstaterade fall.

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera
2020-03-28, 20:31
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Ok. Det har du nog rätt i. Ska sluta babbla.
Nej, sluta inte!
Du gör en insats!
Med lite tur är det någon som klickar och fattar.

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Tycker du 1800 pers är mycket eller lite?

Ganska lite för att skapa panik, som resulterar i stängd Scania, Volvo och övriga som permitteras.

Enig?
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiemus
Vad syftar du på? Att sjukvården är överbelastad även på andra avdelningar?

Det kan det mycket väl bli. Inte just nu, men det finns en risk.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
För att den sällan eller aldrig är överbelastad av influensafall snarare. Definitivt inte i närheten av vad den redan är för covid-19.
Vården är väl alltid överbelastad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in