2020-03-28, 20:22
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thure10
Ligger man steget före viruset så kan man nog planera hyfsat i åldrarna 20-50 år. I nästan alla städer utom Sthlm och kanske ett par till skulle det nog fungera ganska bra tror jag. Skulle bara behöva ta män så tror snarare vården och arbetsplatser klarat det bättre jag.
Har du gjort en heltäckande hälsokontroll undrar jag försynt? Kan vara bra att ha gjort det för att se över vital parametrarna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Panik är inte bra. Inte heller människors nonchalans. Ska vi gå efter hur du upplever folks oro på en restaurang eller efter myndigheter och ministrarnas rekommendationer?

Om du nu tycker att det är så sjukt överdrivet så skyll det på myndigheterna och inte på Flashback.

Om ministrar, statsministern, Folkhälsomyndigheten går ut med de budskap man gör dagligen så får man väl räkna med att en del blir oroade? Det är ju egentligen du med flera som ignorerar det här.

Den som stannar hemma och tar det på allvar gör snarare mer rätt, det är ni på restaurangen och folk som reser hit och dit som chansar på att ni vet bättre än myndigheter, läkare och experterna som avråder från det.

Vi har senaste 5 dagarna gått från 0-6 dödsfall till 20-30 dödsfall/dag. Vi har totalt 109 dödsfall nu. Det är fler än Kalifornien som bara har 104 dödsfall...

Italien hade under 200 dödsfall i cirka två veckors tid efter första dödsfallet, en vecka senare var det uppåt 1 800 dödsfall. Liknande trend i land efter land, och vi är just nu inne i veckan som det har eskalerat i alla andra länder...

De val som folk gör idag ser vi konsekvenserna av först om några veckor... Men kör på och skit i myndigheternas rekommendationer, så räknar vi dödsfallen igen om en vecka eller två då och ser hur många fler fall som sjukvårdspersonal behöver rädda.

Ligger mycket i detta faktiskt. Jag förbehåller mig härmed rätten som en fri medborgare i en demokrati att ändra mig. ÅK INTE, Biggedy, ta ert förnuft till fånga och stanna hemma även om kidsen blir besvikna. De dör inte av en liten besvikelse. Covid-19 kan man faktiskt dö av. På riktigt. Och jag har ingen panik, bara säger. "Det är allvar nu" som vår statsminister sade.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Pics på vad?

Hela driten...du kickar igång grillen samtidigt som du klipper i dig några 7.2: or och bråkar med ungarna och frugan.

Ge oss allt.

Skistar shit.
Citera
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Den reella dödligheten för viruset ligger runt 5.6-5.8%.
Frågar du "Franke88" så ligger dödligheten på 0,02%...
Senast redigerad av Eren-Jaeger 2020-03-28 kl. 20:27.
Citera
Medlem
Där poängterar man att viruset INTE är luftburet utan spirds via droppar när en person hostar, nyser eller pratar. Dropparna är för tunga för att hänga kvar i luften. De faller snabbt till marken eller ytor nedanför.

Så jävla ägda trollen i tråden blev nu då.

Infon ovan från WHO.
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brokeNCYDE
Haha! Kul kille...

Argument:
-Biggedy är egoist.

Motargument:
-Jag är inte egoistisk, det handlar om mina döttrar. Dessutom hade Bengt och Lena blivit väldigt besvikna om vi ställde in.

Slutsats:
Biggedy är inte egoistisk, han är en sann altruist som försakar sig själv och endast tänker på sina två döttrar samt Bengt och Lena.

Ja, Bengt och Lena hade blivit besvikna men det är inte den största anledningen till varför vi inte ställer in. Vi skulle ha avstått om regeringen gick ut med ett förbud, men vid en avrådan så känns det inte lika angeläget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Vi tar väl för fan det på allvar, men vi kommer aldrig någonsin se siffror som i Spanien eller Italien. För att företag ska överleva så måste vi leva som vanligt. Jag åt på restaurang ikväll och det var fullpackat och ingen jävla oro. Det är här på Flashback som det skapas panik.

Det är just nu ca 1800 läsare i denna tråden, tror du det påverkar paniken i Sverige?

Kan det vara så att folk överlag anser att detta inte är så ofarligt?
Citera
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebSunshine
Ni får ändra Tre kronor till Tre coronor. Vilka jävla beslutsfallare ni har! Vi lider med er. Håll er friska.

Ja de är helt av. Tack för omtanken, detsamma.
Citera
2020-03-28, 20:23
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Det är ju en lite motsägelsefull början du har på ditt inlägg, men det är bra att du säger att du inte är någon expert på virus. Det gör att du är precis som alla andra i den här tråden.

Jag vet inte vad misstänkta smittbärare är, eller hur man hittar dem? Om du är smittad, men inte sjuk, så visar testerna negativt. Många som är smittade går igenom sjukdomen utan symptom.

Nej, det fungerar inte på det sättet. Virusmängd och hur känsligt testet är avgör detta. Dessutom måste någon tolka resultatet och även där kan fel uppstå. Det är varför begrepp som falskt negativ finns.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Ligger mycket i detta faktiskt. Jag förbehåller mig härmed rätten som en fri medborgare i en demokrati att ändra mig. ÅK INTE, Biggedy, ta ert förnuft till fånga och stanna hemma även om kidsen blir besvikna. De dör inte av en liten besvikelse. Covid-19 kan man faktiskt dö av. På riktigt. Och jag har ingen panik, bara säger. "Det är allvar nu" som vår statsminister sade.

Du är en glad gamäng du!
Citera
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja det ligger något i det, de äldre lånar i mindre utsträckning. Och för att hålla det här ponzi upplägget för bankerna, krävs det att fler lånar till bostäder, konsumtion, bilar, ombyggnader. För att inte korthuset hos bankerna inte ska rasa ihop.
Per Nuder som myntade begreppet:
"Detta köttberg av 40-talister som vi 60-talister ska föda - det är en realitet att försörjningskvoten riskerar att bli ett problem."
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apropos
Effekten av vaccinering är flockimmunitet, förutsatt att tillräckligt många tar det.
Ja, förlåt. Jag uttryckte mig klumpigt.
Jag menade antingen via organisk flockimmunitet eller flockimmunitet via vaccination.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in