2020-03-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Sveriges ekonomiska kris kommer vara betydligt mindre än resten av världen som totalt stänger igen. Vi kommer ha försprång när detta är över.

Naturligtvis kommer inte vår ekonomi vara bättre än andras- hur går det hitills för egenföretagare, gallerior, teatrar, biografer, all nöje, hotell, resturang osv tycker du? Visst marginellt bättre än omvärlden.
Men betänk att vår strategi( flockimmunitet i sådan takt så att sjukvården hänger med) ska hålla på i åratal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Du har ingen som helst aning om hur ditt immunförsvar kommer reagera.
Det finns ingen som helst garanti för det.
Återigen, prioriteringar i vården kommer bli utmanande om alla tänkte som du
Ligger man steget före viruset så kan man nog planera hyfsat i åldrarna 20-50 år. I nästan alla städer utom Sthlm och kanske ett par till skulle det nog fungera ganska bra tror jag. Skulle bara behöva ta män så tror snarare vården och arbetsplatser klarat det bättre jag.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Det är så här fan läser bibeln.
Bara en massa meningar tagna ur sitt sammanhang. Man måste se hela kontexten i hans uttalande. Vad sade han innan och efter.
Nej. Du behöver inte någon kontext för att dessa uttalanden ska framstå tydligt.
Citera
2020-03-28, 19:45
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Nåja, nu skall du inte vara tjurig, du har lärt dig vad beprövad metod innebär, så något fick du ut av samtalet.

Trevlig kväll!

Ja, du slipar på härskarteknikendu fick väl ut något med antar jag
Citera
2020-03-28, 19:45
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag går på siffrorna som kommer kl 14 när jag bygger upp min statistik. Det är ju rimligt att man jämför samma klockslag varje dag.

De som dör efter 14 kommer med i morgondagens statistik.

Så de som dör efter kl 14 första april räknas inte heller? Kan du inte bara sluta.
Citera
2020-03-28, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Kanske inte vad du letade efter?

https://www.statista.com/statistics/569435/number-of-deaths-in-italy-by-region/

Nja.
Delvis.

Det jag är ute efter är faktumet att 650.000 människor dog i Italien 2019.
Det är alltså i snitt 1770 per dag - min fråga är således om den siffran (ungefär då såklart) nu är uppe i 2770 eller om detta är människor som ändå var döende?

Rättare sagt - dör det 1000 personer (typ) MER om dagen nu än vad det gjorde förra året .

Lite luddigt men tror ni fattar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Nej, han sa ungefär att de får signaler om att smittan kan vara på väg att planas ut. Om ni ska hänga honom så lyssna åtminstone på vad han faktiskt säger, alltså lyssna, inte läsa referat där många småord som ganska, kan vara, möjligen, kan tyda på o s v. utelämnas. Låt bli att ljuga så förbannat. Det är illa nog som det är. Ingen vettig och ärlig människa tar något som helst som en sådan som du på allvar.

Obs att jag inte säger att han är perfekt i sin roll men folk som ljuger för att framhäva sin egen skämda agenda och fullkomligt förtalar en annan människa, det tål jag inte.

Gå i skamvrån din elake djävul. Obehagligt med människor som inte ser sin egen ondska men däremot ser den överallt hos andra utan att ha ordentligt på fötterna ens en gång.

Ok. Du får länka till detta. Din onde fan.

Noterade du att jag ställde två frågor, ditt jävla klappmongo.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
När man får lunginflammation utav Coronaviruset, hur behandlar man de ? Orsakar viruset lugniflammationen eller är de bakterier?

Man får en kronisk lunginflammation, virus. Bakterier går att bota med penicillin, det går inte mot virus.

Man dör för man kan inte syresätta sig, det är fullt med slem i lungorna, dom brukar säga att folk drunknar av det och att dom vet om det
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hosnianna
Influensorna under fyra årssäsonger mellan 2013 och 2017 tog 68000 liv i Italien. Sista säsongen dog nästan 25000 personer.

”The observed excess of deaths is not completely unexpected, given the high number of fragile very old subjects living in Italy.”

https://www.ijidonline.com/article/S1201-9712(19)30328-5/fulltext

Det ger ett perspektiv angående vad vi upplever i Italien nu angående covid-19.

Stop och belägg. Nu är du ute och cyklar ordentligt. De har applicerat en flum-modell
på döda i Italien. Och kommit upp med en siffra.

Siffrorna är ej baserade på diagnos eller provsvar.
Citera
Medlem
Skillys avatar
Kurvan verkar absolut ha nått puckelns topp i Italien.

Antal nya fall i samma nivå under de senaste 9 dagarna. Likaså verkar antalet döda toppa ur. Gissar vi således på början till en minskning under nästa vecka, eller är det för hoppfullt och tidigt? Vad tror ni?
Citera
2020-03-28, 19:47
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
FHM är inte de enda som rapporterar från Sverige förstår du väl?

FHM har dessutom lyckats missa 3 dödsfall i sin senaste dygnsrapport. Vet inte vilken idiot som fortfarande använder sig av FHM för tillförlitlig information.

Du påstår dock att Sverige börjar rapportera mitt i natten? Vilka menar du är Sverige då?

Jag vet att det saknas dödsfall i FHM:s statistik. I alla fall 5 från Sörmland och 1 från Blekinge.

Skulle va intressant om C19, som är en svensk sida kunde visa källor till sina siffror.
Citera
2020-03-28, 19:47
Medlem
qwerty-66s avatar
Ett sant ord från Giesecke. FHM har för mycket makt!

Vem har ansvaret för besluten i coronakrisen – politikerna eller experterna? Regeringen hänvisar ofta till Folkhälsomyndigheten, vilket har fått kritiker att morra – är det kanske inte regeringen som har det yttersta ansvaret?

– Jag kan tycka att vi epidemiologer har fått lite för stor makt, säger tidigare statsepidemiologen Johan Giesecke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in