2020-03-28, 19:51
Medlem
undra hur stämningen världen runt kommer se ut i sommar om denna blir rekordvarm (bränder och hetta) samtidigt som coronan härjar. Dvs om det inte blir dipp.....
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Då är du rätt körd. Respiratorer är som man håller liv i en hjärndöd patient ganska meningslöst.
Finns de inte antibiotika som kan hjälpa till ? Det är ju väl bakterier som orsakar lugniflammationen? Annars hade ju folk dött höger och vänster innan detta utbrottet pga lugniflammation?
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Så, kan någon vänlig själ uppdatera mig på hur fan vi räknar antalet döda. Det har ju varit 102 eller 105 sen igår vid typ samma tid. Nu uppdaterar man från 92 till 102 och säger att bara 10 är döda. På https://c19.se/ gäller 110. På https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries är det 105 men ingen uppdatering gällande nya fall. Vad händer?

FHM räknar från och med till och med kl 14 varje dag -andra gissar jag räknar dygn från och med midnatt?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Så de som dör efter kl 14 första april räknas inte heller? Kan du inte bara sluta.

Jag vet inte varför du hänger upp dig så hårt på 1 april. Jag följer dödssiffrorna dag för dag jfr med italien. Mitt första mål har varit att jämföra med kommande söndag. Alltså imorgon. Sedan får jag se om det är intressant att fortsätta jämföra, eller om vi har fått en annorlunda kurva.

Jag kan tänka mig att jag följer utvecklingen en vecka till, till nästa söndag, blir väl 5e april. Fortfarande kommer jag se på dödstalet kl 14 varje dag. Ser ingen anledning att göra ett undantag den 1 april.
Citera
Medlem
När det uppdagas med 250 nya smittade.
Vilka är dessa?
Enbart de man fysiskt testats eller räknar man in de som ringet 1177 och får diagnosen över telefon?
Citera
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Placeras ju kylkontainers vid sjukhusen för att lagra alla lik.

3000 döda fixar Tengele på en vecka lätt när vi önskar.

Antalet döda kommer öka 20% per dag nu. Dvs 600 döda per dygn om några veckor.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

Vad tror om möjligheterna av en mutation där CoVid19 får otäcka delar från MERS-Cov? MERS har högst dödlighet bland de kända Coronavirusen och den tros härstamma från Egypten. Ett kraftig utbrott i Egypten kanske kan lägga grunden för den mutation som krävs för dina morbida fantasier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Men jävlar, på er låter det som att vi skulle resa till Syrien med en kippa på. Jag är inte orolig och jag tänker inte göra en stor grej av det. Mina döttrar har haft nog med oro över detta i den grad att hon frågar Siri på telefonen vad som kommer hända.

Nej du har rätt, man ska inte drabbas av panik (ska komma ihåg att leva som jag lär).
Ni är vuxna människor som gör egna bedömningar utifrån er situation. Det kommer
nog gå bra. Hoppas det blir fint väder i backen!

PS. Jag är INTE ironisk!
Senast redigerad av BourbonStreet 2020-03-28 kl. 19:59.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Det är konstigt, dom om några borde ju ha högst antal döda, det är ju där viruset kommer ifrån...

Finns rapporter om att både Italien och Iran inte heller ger "korrekta" siffror för att det ska se bra ut. Men så är det väl alltid när det kommer till det politiska spelet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Hej. Jag är inte heller någon expert men som jag förstår det så är nog enda sättet att kväsa det här genom antingen flockimmunitet eller vaccination.
Det är redan ute överallt i världen. Med tillräckligt hög immunitet kanske man stoppar det men det kommer troligtvis finns variationer av det här viruset sen. Som vi redan kommer ha viss flockimmunitet för.

Menar du en smittande sjukdom som 9 av 10 smittade dör av? Med lokala karantäner så stoppas smittan snabbt för det är för dödligt. Den avverkar smittovägar för snabbt för sitt eget bästa.
Se bara på ebola. 20-50% dödlighet ? Ända kväses den. I underutvecklade afrika dessutom.
Effekten av vaccinering är flockimmunitet, förutsatt att tillräckligt många tar det.
Citera
2020-03-28, 19:52
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Men jävlar, på er låter det som att vi skulle resa till Syrien med en kippa på. Jag är inte orolig och jag tänker inte göra en stor grej av det. Mina döttrar har haft nog med oro över detta i den grad att hon frågar Siri på telefonen vad som kommer hända.

Du hyllar ju Tegnell och FHM eller hur? vad har de sagt om resor som den du påstår dig ha planerad? Eller hyllar du dem bara då det passar dina syften?
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Varför har kinas dödsfall inte ökats nånting? Vad är det dom har gjort eller gör så att det inte ökar?

Finns två alternativ

1. De lyckades faktiskt utplåna viruset genom att Stänga in varenda människa i hela landet tills ingen längre bär på det.

2. Det pågår en full samhällsspridning och kineser dör på löpande band.

Den officiella linjen är ju 1. Alla nya fall är enligt Kina, kineser som kommit hem igen från utlandet. Det mer sannolika är att verkligheten är 2. Men det är inget man vill berätta om, Kina är direkt inte en öppen demokrati med pressfrihet (man skickade t.ex. hem alla amerikanska korrespondenter strax efter att man bommat igen Wuhan)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberregn
undra hur stämningen världen runt kommer se ut i sommar om denna blir rekordvarm (bränder och hetta) samtidigt som coronan härjar. Dvs om det inte blir dipp.....

Får hosta ut bränderna

Nä men det blir väl kul med både corona och bränder, bring it on typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in