2020-03-28, 19:49
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Varför har kinas dödsfall inte ökats nånting? Vad är det dom har gjort eller gör så att det inte ökar?

Ljuger...
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Det var DU som började hävda immunitet. Du sa 6 månader i snitt för MERS. Vilken data baserar du det på? Det enda artikeln du länkar påstår är att man kan ha antikroppar i mer 18 månader .

Du påstod minst 3 år. visar bara hur lite du förstår...

6 månader är rimligt vid lätt förlopp av Mers. Lätta symptom av Corona virus ger kort immunitet.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
319 döda på sjukhus i Frankrike de senaste 24 timmarna
4273 får intensivvård.
Avseende dödstalet...eventuellt stabiliseras läget i Frankrike:

https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_pandemic_in_France
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Jag är inte expert på virusepidemier, men jag har insett att Anders Tegnell håller på att lura svenska folket. Någon som är insatt i Covid-19 kan gärna få förklara några saker.

- Är vaccin respektive flockimmunitet dom enda alternativen som finns? Finns inte alternativet att stoppa spridningen helt? Alltså inte bara fördröja, utan kväsa.

Är det verkligen omöjligt att bekämpa viruset genom att bara blockera dess spridning? Att blockera dess spridning kan handla om att sätta upp geografiska barriärer som viruset inte tillåts passera. I områden där viruset redan förekommer, så kan viruset bekämpas genom att man sätter misstänkta smittbärare i karantän. Detta fortsätter tills viruset inte längre finns kvar. Varför anses det vara en omöjlig taktik? Kan någon förklara detta?
Hej. Jag är inte heller någon expert men som jag förstår det så är nog enda sättet att kväsa det här genom antingen flockimmunitet eller vaccination.
Det är redan ute överallt i världen. Med tillräckligt hög immunitet kanske man stoppar det men det kommer troligtvis finns variationer av det här viruset sen. Som vi redan kommer ha viss flockimmunitet för.

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Hur gör vi när det uppstår en sjukdom med 90 procents dödlighet, och inget vaccin finns? Är strategin att epidemin får härja fritt, och att dom 10 procent som överlever uppnår flockimmunitet? Eller finns en plan som handlar om att stoppa spridningen? Myndigheternas uppgivenhet känns oroande.
Menar du en smittande sjukdom som 9 av 10 smittade dör av? Med lokala karantäner så stoppas smittan snabbt för det är för dödligt. Den avverkar smittovägar för snabbt för sitt eget bästa.
Se bara på ebola. 20-50% dödlighet ? Ända kväses den. I underutvecklade afrika dessutom.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
För all del är jag relativt ung & frisk och skulle kunna äta en tallrik corona till frukost varje morgon med lite oregano och bearnaisesås, men känns ändå onödigt att utsätta sig för ett okänt virus i onödan när man har både vatten & tvål tillgängligt.

Just det där med mängden virus hade jag velat få mer klarhet i hur det fungerar.

Vad jag har hört så blir man sjukare ju mer man blir utsatt. Men då är egentligen frågan. Skulle man inte kunna utsätta sig bara "pyttelite" för corona, bara bli liiite sjuk och sedan är man immun? (ja, hur länge nu immuniteten varar)

Det där skulle ju säkert kunna fixas rent kliniskt så det portioneras ut en viss begränsad mängd virusmolekyler.
Citera
2020-03-28, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
När man får lunginflammation utav Coronaviruset, hur behandlar man de ? Orsakar viruset lugniflammationen eller är de bakterier?
Såg någon siffra på att hälften som dött av Covid19 haft en allvarlig bakteriell lunginflammation. Du får googla lite. Tror det var en kinesisk rapport.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
https://samnytt.se/agnes-wold-om-coronaepidemin-som-tur-ar-dodar-den-bara-gamla-manniskor/
Är hon på riktigt 🤯
Den häxan!

Vad gör dig upprörd? Vi SKA vara tacksamma att viruset främst dödar en viss åldersgrupp, på så vis blir dödligheten lägre. Samtidigt behöver bara den gruppen isoleras och skyddas.
Citera
Medlem
SnilleFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ljuger...
Säkert
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Hahaha jag fattar fan fortfarande inte om du är ett troll eller inte??

För första stycket- jo dödssiffrorna stiger "rakt upp" som Tegnell själv säger. Så vad i hela helvete pratar du om?!

Och att du ska till åre?!? Detta måste ju vara en medveten provokation?!

SNÄLLA KAN NÅGON GRIPA IN HÄR?! Driver denne användaren bara med mig???
Tack på förhand.

Vet inte, känns ju lite så. Nästan FÖR "exakt det vi inte ska göra" över hen. Och tripp till Åre nu dessutom, med inplanerad after ski. Njä, detta är nog trolleri. Men visst, det finns ju såna här naiva typer uppenbarligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Stop och belägg. Nu är du ute och cyklar ordentligt. De har applicerat en flum-modell
på döda i Italien. Och kommit upp med en siffra.

Siffrorna är ej baserade på diagnos eller provsvar.
”Flumodell” var faktiskt en ganska kul felskrivning i sammanhanget. Jag förstår att skorna inte passar om det är så att du tycker att covid-19 is da shit. Men dina åsikter om en peer reviewed undersökning väger fjäderlätt, i alla fall i saklig mening. I denna tråd är jag dock övertygad om att du har massor av ryggdunkare. Var och en blir salig på sitt.
Citera
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhilton
Norge och sverige hade sitt första dödsoffer på nästan samma dag. Nu har norge 20 döda och sverige 100, förvisso på dubbla befolkningen, men ändå. Det enda som visas på tv är jämförelse med italien o spanien. Nu börjar norges siffror för inlagda gå ner, undrar vilka som gör rätt

I Norge är befolkningstätheten 15 pers per Km2. Och alla norrmän har alltid motvind, oavsett var de är. Dessutom stoppar lusekoftor det mesta. Inte konstigt att viruset haft det lite besvärligt i Norge.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Coronapatienter som får intensivvård i Storbritannien har 50 procents chans att överleva, rapporterar The Guardian. (Expressen)

Många dör ju också utan att ha fått intensivvård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in