2020-03-28, 19:29
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Absolut, tror USA kommer gå under. Men ingen hade gjort det bättre än Trump.

R.I.P USA (och Brooklyn, St Louis, Detroit och New Orleans)

Nej, dom kommer inte gå under. Det blir et helvete för många, ja, men all infrastruktur kommer stå kvar. Det är trots allt inte krig det här. Sen kommer ekonomin att återhämta sig rätt snabbt också.

Men det är en tid för allt, just nu måste dom göra allt för att begränsa smittan i samhället.
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...och just på grund av det, hade vi behövt ett förbud. Så att du och dina vänner hade kunnat få pengarna tillbaka. För många kommer att resa i onödan nu, bara för att dom inte vill förlora sina pengar. Jag förstår inte att inte Tegnell och Löfven förstår det enkla sambandet???

Och jag kan på något plan förstå det (att man reser när man inte kan få pengarna tillbaka), även om jag inte skulle ha gjort så själv. Vi kommer alla allt förlora pengar på det här eländet, på något sätt. Man kan försöka tänka på det som "force majeur". En engångsföreteelse i livet, som ingen kan rå för. (Utom Tegnell.)

Ja, hade dom förbjudit resande hade vi såklart inte åkt. Men nu är läget annorlunda och resan är bokad sedan länge tillbaka.
Citera
Medlem
Citat:
När kurvan går upp mot månen.

Kurvan på?
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaha, men då blir det ju inget folkmord? Var inte det själva poängen?

Svensk roulette kallas det. Att tro sig kunna kontrollera kurvan kan bli ödesdigert....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Omkring 50% av alla infekterade är asymtomatiska, hörde jag när jag tjuvlyssnade på en grupp läkare i förrgår.

Vad man lärt sig nu är ju att sdet spelar ingen roll vad andra läkäare säger, eller experter, forskare, WHO, professorer, andra länders myndigheter, osv. Regingeringen lyssnar och följer endast svenska FHMs rekommendationer.

Det har ju också visat sig att FHM har väldigt svårt att ta åt sig kritik. Vilket inte gör situationen bättre.
Citera
2020-03-28, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Jag fattar inte!! Bor norrut och här oroas vi över att stockholmarna ska komma hit och smitta men dom själva verkar skita i det helt.

Man behöver inte ha panik men just nu är 11 läkare på Östersunds sjukhus sjuka i corona. Vi har ETT sjukhus i hela jämtland, jämtland är lika stort som från Ystad till Stockholm.
Stockholmarna borde visa lite folkvett och stanna hemma! (Inte gråta ut i media om att de inte duger längre )
Citera
2020-03-28, 19:30
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
100 procent.

Trump sitter framöver, men jag tror nog han vill hoppa av om chans finns.

De kan bli så om inte han själv blir smittad innan dess, han ligger ju i riskzonen..
Citera
2020-03-28, 19:31
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
FHM räknar med 100 000 smittade innan sommaren enligt helgstudion i SVT i ett worst case scenario. Det här låter som en vanlig influensa eftersom experten på vaccinforskning tror på ett vaccin om ett år.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset

Yes..

-Man tror..
-I andra artiklar hoppas man..

Men det man i verkligheten gör, är att man gissar, för det är ingen som egentligen vet !
Citera
2020-03-28, 19:31
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thure10
Nej det skulle vi kanske inte klara av. Men jag vill snabba på takten bland oss arbetsföra som i övrigt är friska. Ju snabbare vi får skiten desto kortare tid behöver övriga hålla sig inomhus.

Borde gå att gå in på vårdcentralen och säga till att man vill bli smittad. Har ingen större lust att springa omkring och andas in när folk nyser och hostar så det går liksom bort.
Gör så du
Det bästa vore om alla som tänker om du skulle göra det samtidigt. Blir ju problem med prioriteringarna då på IVA, ännu fler gamlingar skulle dö...
Citera
2020-03-28, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ja verkligen men då har Bill Gates också ett IQ på 160 och förmågan att kunna lära sig själv. Det verkar var mycket lättare för intelligenta människor att inse vad det skulle betyda för en avancerad civilication som vår att offra en viss grupp människor för ekonomi bara för att kunna leva vidare i sin bekväma bubbla. Långa högskoleutbildningar verka inte hjälpa mycket i detta fall utan man stirrar sig blind på några få saker och ser inte helheten. Många vanliga människor stirrar i sin tur på makten och inväntar order medans andra tar egna initiativ och blir då hånade över det.

Det är lätt att se på listan över genomsnittligt IQ i olika länder och vilka åtgärder dom satt tidigt. Alla över 104 ligger bra till och det är intressant och troligen förstår det flesta i befolkningen allvaret och meningen med åtgärderna.

Singapore, Hong Kong, South Korea, Japan, China, Taiwan.

Jag anser mig inte vara intelligentare än andra i tråden men tydligen är jag och en del lägre skolade begåvade med mer sunt förnuft än vissa som breder ut sig här.

Haha... Intelligens är ju relativt. Dessa länder äter noshörningkuk och "insert rare nearly extinct animals genital" för att själva få potens... Kan ju bara vara så att de har lärt sig från 2003 så dessa länder var alla i proxim till det utbruddet.
Citera
Medlem
https://samnytt.se/agnes-wold-om-coronaepidemin-som-tur-ar-dodar-den-bara-gamla-manniskor/
Är hon på riktigt 🤯
Den häxan!
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Men Folkhälsoinstitutet talade i början om att det var sällsynt med asymptomatiska smittspridare??
Nya rön, tror jag. Det forskas och man lär sig nya saker hela tiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in