2020-03-28, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Intressant att han verkar fortfarande ha varit gift när han var strulade med Hanna, om jag inte tolkar fel. Är han fortfarande tillsammans med Hanna tro?

Han ville väl skilja sig från sin fru och satsa på Hanna? Men det blev lite för mycket för Hanna själv...

Det varierar lite i graderna ju fler förhören blir, verkar det som:
Till en början har hon klargjort för honom att hennes plan är en framtid med SD.
Sedan slutar det med att hon inte helt vill bryta med SD eftersom Sillen nu uppvaktade henne flitigt
och att hon såg saker hos honom som inte SD hade.

Å andra sidan så har hon senare inte ens koll på vilket år hon och Sillen började träffas:
Hon uppger november 2018 och då är LW redan död och begraven och D-sons har varit på flera semestrar osv.
Polisen: Va..? Du menar väl 2017?
HD: Nej, november 2018.
Efter lite tänk: Nej, 2017!

Så speciell var han!
Citera
2020-03-28, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
De hade ju en mff-trekant också eller var det bara ett sätt att hetsa upp varandra?

Behövs det verkligen 17 slag med ett tillhygge av en man för att avliva en liten kvinna?
Enligt Dahlman pågick det också rätt lång tid innan det blev tyst.
Den där trekanten tror jag mest var för att jävlas med LW. Och nej, det krävs inte 17 slag. Redan vid första slaget föll LW enligt blodstänken i omgivningen. Han ville uppenbarligen vara säker på att hon inte skulle kunna släpa sig nånstans. En feg jävel. Så feg.
Citera
2020-03-28, 16:44
Medlem
Citat:
Intressant att han verkar fortfarande ha varit gift när han var strulade med Hanna, om jag inte tolkar fel. Är han fortfarande tillsammans med Hanna tro?

Det stämmer nog men har för mig att jag läst att äktenskapet redan hade havererat. Kan ha fel...
Citera
2020-03-28, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det stämmer nog men har för mig att jag läst att äktenskapet redan hade havererat. Kan ha fel...
Hela fupen står mig upp i halsen, och har inte läst varenda förhör. Det är möjligt att du har rätt.
Citera
2020-03-28, 16:45
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Den där trekanten tror jag mest var för att jävlas med LW. Och nej, det krävs inte 17 slag. Redan vid första slaget föll LW enligt blodstänken i omgivningen. Han ville uppenbarligen vara säker på att hon inte skulle kunna släpa sig nånstans. En feg jävel. Så feg.
Om nu inte det låg ett symbolvärde just i talet 17. Det har ju spekulerats kring det i tråden
Citera
2020-03-28, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Om nu inte det låg ett symbolvärde just i talet 17. Det har ju spekulerats kring det i tråden
Tror knappast han räknade i tumultet. Hon skrek - länge. Hon försökte värja sig, det syntes på avvärjningsskadorna. Inte fan räknar man mitt i den adrenalinstinna stunden. Hon skrek i flera minuter vill jag minnas att vittnena beskrev.

Vissa härinne övertolkar gärna i brist på annat.
Citera
2020-03-28, 16:56
Medlem
Citat:
Hon var anhållen för mord/medhjälp till mord. Inte skyddande av brottsling. Och för mordanklagelsen är hon avskriven. Men kommer mer fram så är det bara att öppna utredningen mot henne igen, och ev ändra rubricering. Nu beslutade dom sig för att ägna tiden åt SD. Vilket ju var rätt. HD går ingenstans. När han är dömd och Hiding fått en välförtjänt semester, då kan man börja plocka i Hannas vetande igen. Hon kan inte koppla av på länge än. På mycket länge.

Vet att hon var anhållen för mord/medhjälp i början av utredningen, så hon var inte misstänkt för skyddande av brottsling ens i senare skedet? Ber så mkt om ursäkt om jag vilseledde. Inte min mening.
I vilket fall, så har det landat i att bevisningen inte har räckt ända fram. ÄN.
Kan man anta att man "släppte" misstankarna mot henne för att använda henne lite som språngbräda för att nåla dit SD till att börja med och att i framtiden eventuellt kunna vända hennes egna ord mot henne själv om hon inte får för sig att börja tala sanning nu?
Två flugor i en smäll, typ...?
Hon har ju varit duktig på att gå bort sig bland allt hon säger.
Fram till slutet. Då blev det många "inga kommentarer" osv...

SD har ju velat peka åt HD's håll från dag 1.
JG har också velat peka åt HD's håll från dag 3 (?)
HD har inte velat peka åt någons håll.
Kanske dags för henne att börja peka lite?ä

EDIT: Läser nu "misstänkt för mord"..! Tack för rättelse!
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-28 kl. 17:04.
Citera
2020-03-28, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Just den där "före, under, efter" tycker jag dock är lite lurig i skriftform. Betyder det "ja, jag har haft älskare före, under och efter äktenskapet", eller letar hon orden a'la "eh...före, nej under, menar efter" ?
Skulle vilja höra den där konversationen innan jag avgör.

Här har du det i skrift hur som helst.

Edit: 2:a på den
Senast redigerad av Beh.ass. 2020-03-28 kl. 17:04. Anledning: Edit
Citera
2020-03-28, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Vet att hon var anhållen för mord/medhjälp i början av utredningen, så hon var inte misstänkt för skyddande av brottsling ens i senare skedet? Ber så mkt om ursäkt om jag vilseledde. Inte min mening.
I vilket fall, så har det landat i att bevisningen inte har räckt ända fram. ÄN.
Kan man anta att man "släppte" misstankarna mot henne för att använda henne lite som språngbräda för att nåla dit SD till att börja med och att i framtiden eventuellt kunna vända hennes egna ord mot henne själv om hon inte får för sig att börja tala sanning nu?
Två flugor i en smäll, typ...?
Hon har ju varit duktig på att gå bort sig bland allt hon säger.
Fram till slutet. Då blev det många "inga kommentarer" osv...

SD har ju velat peka åt HD's håll från dag 1.
JG har också velat peka åt HD's håll från dag 3 (?)
HD har inte velat peka åt någons håll.
Kanske dags för henne att börja peka lite?

Jag tror att de resonerade som så att tiden inte räckte till att sy ihop ett åtal till dom båda i det här läget, utan koncentrerade sig på den skrattande mördaren SD. Jag hoppas man inte släpper henne helt, men om jag förstått av en användare här (detta har han inte lämnat ut i tråden) så har Hiding planer för Hanna också. Inget som Hiding på något sätt öppet sagt, utan som man kunde tolka det som i ett privat mail. Jag kommer INTE hänvisa till någon eller något när det gäller detta.

Ja, det är dags för HD att börja snacka nu, och peka som du säger. Jag tror att det enbart skulle gynna henne i slutändan.
Citera
2020-03-28, 17:05
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:

JS flyttar till eget boende
2018 03 09, innan skilsmässan från JMS går igenom 2018 10 02.

HD flyttar till eget boende
2018 03 21, innan skilsmässan från SD går igenom 2019 01 25.

Både JS och HD flyttar alltså ifrån sina partners i mars 2018. Jag undrar också hur statusen på deras eventuellt intima relation var/är och om den i sådant fall spelat roll vad gäller mordet på LW?
Citera
2020-03-28, 17:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Hela fupen står mig upp i halsen, och har inte läst varenda förhör. Det är möjligt att du har rätt.

Skär inte i tårtan! Då tvingas man se fyllningen!
Citera
2020-03-28, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
JS flyttar till eget boende
2018 03 09, innan skilsmässan från JMS går igenom 2018 10 02.

HD flyttar till eget boende
2018 03 21, innan skilsmässan från SD går igenom 2019 01 25.

Både JS och HD flyttar alltså ifrån sina partners i mars 2018. Jag undrar också hur statusen på deras eventuellt intima relation var/är och om den i sådant fall spelat roll vad gäller mordet på LW?
Ok, tack. I denna sörja är det i och för sig egalt kan jag tänka. Men tack för att du redde ut det för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in