2020-03-28, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
I dagsläget har New York, Detroit, Miami, New Orleans, San Francisco och Seattle värre utveckling än Lombardiet under motsvarande period. https://www.nytimes.com/

Vi får nog börja tänka oss en värld med bara en supermakt de närmaste decennierna.

Att så många smittas beror ju på att dom inte bara döljs i ett mörkertal som man gjort i Europa. I USA masstestar man och klart att man då hittar fler som är sjuka. Dödligheten är det viktiga och det är värre i Spanien men vi får avvakta för att kunna uttala oss säkrare längre fram.
Citera
2020-03-28, 17:00
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskyldigsomenbrud
Jag hoppade själv in i sjukvården på grund utav detta. Min chef var helt ok med det. Och jag kan fortfarande jobba med det företaget när jag inte är på sjukhuset. Vad gör du själv för att hjälpa till?

Tack för ditt bidrag. Jag jobbar med att minska paniken och åker och handlar åt äldre. Jobbar även i samhällsviktiga positioner som produktionschef för en matgrossist. Vi gör väldigt mycket i dessa tider.
Senast redigerad av Biggedy 2020-03-28 kl. 17:04.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT

Har du link til en side der man kan se hvor mange totalt som er innlagt på sykehus med coronainfeksjon i Sverige?
Jag har för mig att FHM brukade skriva ut det i dagsrapporterna.

Nu hittar jag inte dagsrapporterna. Har FHM raderat dagsrapporterna??

De brukade finnas här: https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/aktuellt-epidemiologiskt-lage/
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Vi vet ej om viruset muterar. Allt tyder på att det är mildare i Asien.

Att gå All-In på flockimmunitet är vansinne, samt innebär Megadeath.

Corona bekämpas bäst med social distansering och karantän.

Vi har vaccin slash bromsvaccin till -21.

De flesta om inte alla virus muterar. Sen kanske det tar kortare eller längre tid.

Edit: har postat det tidigare men inte ens de som är experter tror att vaccin blir klart på något år eller två och det är inget vaccin som kommer vara till den breda massan om det ens blir av. Det kommer främst till folk som jobbar inom sjukvård. Källa p1 vetenskapsradion igår
Citera
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Var på NRK häromdagen..

Att när man tagit positiva näsprover, har man uppskattat antalet virus till..(och håll i hatten hårt)..

Då kan man börja fundera på hostande på offentliga ställen..
Intressant.. Googlade precis på ämnet och det verkar finnas ett större antal viruspartiklar i kroppen än både bakterier och celler.
Citera
2020-03-28, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Men detta med att inte »vakna« gäller ju även i Italien och Spanien så det är ju inte unikt för Sverige. De hade/har stora problem med att få folk att inte leva som vanligt.

Låt oss säga så här - Sverige sticker ut från mängden.
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Det är inget ihopsnickrat diagram, ÄRTHJÄRNA! Det är för helvete faktiska siffror!

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Kolla själv om du inte tror mig.

Och min prognos bygger inte på Italiens siffror överhuvudtaget. Jag blev dock väldigt förvånad över hur lik den exponentiella ökningen har varit mellan ett visst datum i just Italien jämfört med 9 dagar bakåt hos oss här i Sverige.

Hittills har min prognos stämt bra, men jag förstår att du skiter på dig av rädsla när du ser den.

Du är alldeles för naiv och korkad. Men det tackar vi för! Idioter behövs de med!
DIN prognos med ANDRAS siffror!...skjut mig så korkad du är...
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
På vilket sätt behöver du vara »realist« och på viket sätt är det viktigt att posta skräcksiffror? Det är ju ingen mening att frossa i siffror om man inte har en strategisk roll i hanteringen för att möta behoven.

För att vi har sett personer som dig i tråden sen första sidan. "Det kommer aldrig att komma till Sverige!", "Sveriges sjukvård klarar det här!, "Det är inte värre än flunsan!", "Det kommer inte att sprida sig!, "Svenskar är immuna, bara asiater som får det här!", "Vi kan åka på skidsemester din panikdoomer!" blah blah blah.

Kan ni inte bara hålla käft någon gång och sluta anklaga alla som tillrättavisar dina felaktigheter för att vara "panikdoomers" och "morbida olyckskorpar"? Det är ni som haft fel från första början, acceptera det, ställ er i skamvrån och för att citera Persbrant, sitt ner och håll käft.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag kommer inte ihåg var jag läste det. Men enligt Aftonbladet live nu så är det 410 som vårdas på sjukhus bara i Stockholm nu plus 85 på IVA i Stockholm.
Det er veldig mange. Så trist at så mange er syke av det viruset.
Takk for hjelpen med å forstå antall innleggelser og informasjon!
Citera
2020-03-28, 17:02
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Och du tror att det måste till fysisk kontakt för att bli smittad av corona???

Då är du väldigt felinformerad skall jag tala om för dig. Du gör bäst i att inte föra den tron vidare till någon annan i din närhet för dels blir du utskrattad, dels kan du riskera andras liv.

Du kan utan problem bli smittad av corona utan att ha fysisk kontakt med andra, överhuvudtaget!

Så jag förstår att du har låtit bli att fingerpulla andra och att bli fingerpullad nu under coronatider med den kunskap om coronavirusspridningen som du besitter, men jag kan bara upplysa dig om att dina kunskaper i det ämnet tyvärr är mycket bristfälliga

Nja corona smittar genom hål i kroppen. Näsa, ögon, mun, rövhål, vagina. Dina kunskaper är extremt bristfälliga.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Låt oss säga så här - Sverige sticker ut från mängden.

Låt oss säga så här, hur vet du det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Att så många smittas beror ju på att dom inte bara döljs i ett mörkertal som man gjort i Europa. I USA masstestar man och klart att man då hittar fler som är sjuka. Dödligheten är det viktiga och det är värre i Spanien men vi får avvakta för att kunna uttala oss säkrare längre fram.
Covid-dödsoffer har ökat med 604% i USA sista veckan: en ökningstakt man inte finner någon annanstans på jorden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in