2020-03-28, 16:07
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Vill veta mer om hur många viruspartiklar som är i omlopp.
Hur många partiklar hostas ut vid en enskild hostning?
Hur snabbt förökar sig partiklarna i kroppen? Säg om det finns 1000 dag ett hur många finns efter en vecka?
Hur många viruspartiklar krävs i kroppen innan man börjar känna sig sjuk? Hur många krävs innan immunförsvaret kallar in sin egna specialstyrka och slänger på en hög feber och lunginflammation?
Citera
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Jag svarade dig ju TRE gånger ang detta igår och skickade länkar???

https://reason.com/2020/03/17/italian-daily-death-rate-up-20-because-of-coronavirus-lombardy-up-about-80/

https://knoema.com/atlas/Italy/Death-rate

Alltså, redan den 17:e mars hade Lombardiet 80% fler dödsfall än normalt. Har inte direkt miskat sen dess...

Jag letade efter de länkarna men kunde inte hitta de. Tack.
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mycket text och du förstår inte ens själv vad summan av det du skriver innebär.

Det finns en viss motsägelse här, jag ser den, gör du?

Flockimmunitet är inte en medveten strategi, det är en konsekvens av att man inte kan stoppa smittspridningen, det går inte att utrota viruset i Sverige, alternativet är att göra vad man kan för att sakta ner spridningen, och det är vad alla åtgärder syftar till.
Jag förstår mycket väl vad jag skriver och vill ha sagt, men visst kunde jag ha varit tydligare.
Nu är det så med Tegnell och FHM, att de väldigt tidigt gick ut med att dom vill se en långsam smittspridning, så dom har inte sedan dag ett haft ambitionen att försöka stoppa spridningen, och skulle det funnits en chans så ville man inte ta den. Men räkna med att dom kommer stänga ner vissa kommuner.
Vi får se längre fram om dom lyckas att hålla smittan under kontroll, dom vet förövrigt inget om omfattningen av den, så hur dom ska kontrollera något dom inte vet storleken av är en MOTSÄGELSE om något!
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groggnyllet
Själv använder jag tunna läderhandskar. Men även de måste desinficeras efter användning och för bomullshandskar vet jag inte hur det ska gå till? Problemet med handskar är att ta av sig dem utan att få smitta på händerna.

Överdosera C&D vitamintillskott om man inte har en brist generar bara dyrt piss. Bättre gå ut i solen och äta apelsiner.
Självklart blir det sol nu när värmen stiger
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Detta med bomullshandskarna är gammal kunskap som glömts bort. Min mamma har berättat, att när hon var ung flicka så var det vanligt att flickor smörjde in sina händer med flott (riktig handkräm hade de sällan råd med) på kvällen, och tog på sig bomullshandskar ovanpå. Detta sov man sedan med, för att få fina, mjuka händer!

Sannolikt, ja.
Ja. Bra att ta upp denna kunskap igen ifall hyllorna gapar tomma

Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Ja mikrofiber liksom drar ut smuts och bakterier från det underlag man gör rent. Ihop med diskmedel inbillar jag mig att de båda kompletterar varann om man vill åt coronavirusarna. 🙄
Kan nog ersätta många moderna skadliga rengöringsmedel.
Citera
2020-03-28, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Nu börjar detta komma också:
Giesecke: Vi har fått för mycket makt om viruset
– Jag kan tycka att vi epidemiologer har fått lite för stor makt, säger tidigare statsepidemiologen Johan Giesecke.

Klart att regeringen vill ge FHM all makt! Så kan de ju bara skylla på FHM om allt går åt helvete

Ingen i världen har varit mer avvisande än han om SARS-CoV-2.
Han har upprepade gånger sagt att alla åtgärder bara är nonsens och inte fungerar alls.

Nu kommer han och hävdar att de har fått för mycket makt?
Det här är en svindlare av dimensioner, Giesecke bör förvisas till norra Italien så snart som möjligt!
Citera
2020-03-28, 16:08
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Thus, while the Japanese government has a certain stockpile of the drug, the drug has never been distributed in the market and is not available at hospitals and pharmacies in Japan or overseas.

Favipiravir, the active pharmaceutical ingredient of the Avigan Tablet, has a mechanism that prevents the propagation of viruses. The drug may potentially have an antiviral effect on the novel coronavirus which is classified into the same type (single-stranded RNA virus) of influenza virus. However, at this stage, clinical application of the Avigan Tablet to the Coronavirus disease (Covid-19) is under study and preparation in order to obtain clear evidence of the drug's efficacy and safety on the novel coronavirus.

Intressant. Undrar hur mycket dom testat detta i Japan? De har låga dödstal och är det enda landet i världen med högre medelålder än Italien.

Löfven dags att ringa Tokyo också.
Misstänker att forskandet dog när svininfluensan och Sars försvann. Svårt att få forskningsmedel för sådant som inte är "lönsamt".
Citera
2020-03-28, 16:09
Medlem
Maxteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victore
9,134 döda italien....var går gränsen?

Vid cirka 60 miljoner har du en hård gräns för antal döda i Italien. Eller vilken gräns menar du? Vilket skitinlägg.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Jobbar inom livsmedel, ser ett par stycken komma in med munnskydd varje dag.

Roligaste är att 50% av dem har inte ens på sig plasthandskar SOM VI BJUDER kunderna på!

Jävla ägghuvven...

Fast i och för sig hjälper inte plasthandskar ett dugg i praktiken så vida man inte alltid tar av sig dessa innan man pillar sig i ansiktet och sedan sätter på sig nya (eller de gamla mycket försiktigt).
Plasthandskar är bara falsk trygghet, då det inte är via händerna man smittas, utan via mun, näsa och ögon.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Sverige har redan ett företag som producerar respiratorer.

Jag vet inte om det stämmer men produktionen lär gå på export.

Ja Getinge, men det är inte nog.

New York State med 20 miljoner invånare behöver 30.000 respiratorer.

Sverige med 10 miljoner har 600 respiratorer + 200 =800.

Hur kommer det sig att New York behöver 30 000 och vi 800?
Borde inte vi behöva iaf. 15 000 då?
Hur räknar FHM här egentligen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coronaman
Spanien har inte 883 döda - titta i Worldometers-länken du lagt ut så ser du att siffran är 552.
Jag läste den siffran på svt.se:

Citat:
Det senaste dygnet har 832 dödsfall kopplade till coronaviruset registrerats i Spanien. Det är den högsta dygnsnoteringen hittills i landet.

Du har rätt i att det står en lägre siffra på Worldometers. Förhoppningsvis är den lägre den rätta.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Är detta sant så är det jävligt illa.

Det stämmer. Om det fortsätter följas åt har vi ha 41 nya döda idag, 49 nya döda imorgon, 36 nya döda i övermorgon, 133 nya döda på tisdag, 97 nya döda på onsdag, 168 nya döda på torsdag, 196 nya döda på fredag.
Citera
2020-03-28, 16:10
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ok! Men vad jag ser så uppdateras det på worldometers ganska så ofta.
Skall hålla utkik på Svenska siffror vad gäller ökning utav nya fall i ett par dagar nu. Vad jag sett har inte antalet smittade ökat på fler veckor nu. Lögner alltså eller naturligt eftersom man skiter i att ta reda på saken och då ser det ju bra ut.
Antal fall i Sverige har legat runt 3500 i fler veckor. Sjukt allt.
Trotts allt ser det ju inte , än så länge ut att vara katastrofala siffror vad gäller dödsfall i Sverige.
Det har det inte. Du verkar ju hänga på worldometer, det finns ett tydligt diagram där med antal fall varje dag, har legat kring 300 nya per dag senaste veckan. 3500 i flera veckor? För "flera veckor" sen hade vi 100 fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in