2020-03-28, 15:12
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Du har alltid varit en förnekare, och det var en felstaving som jag redigerade jag menade smittade och det vet du mycket väl!

Ditt liv går ut på att förminska faran i covid-19 för att få fler människor infekterade.. Du är sjuk

Jag sprider korrekt information och hänvisningar till skillnad från dig som bara går till person angrepp. "Utländsk även" tillåt mig skratta, sluta förfölja mig i varje tråd och gör något vettigt med ditt liv.. Läs en bok?

Aha? Vad har jag sagt för att förminska faran då, enligt dig? Vad har jag sagt för att få fler människor infekterade? Helt galna påståenden båda två, och det vet du. Jag har frågat förr, och du bara ignorerar. Jag förminskar inte faran öht. Det betyder inte att jag köper din jävla alarmism och medvetna desinformationskampanj. Nej, jag är inte sjuk förresten, varken fysiskt eller psykiskt. Fel diagnos "doktorn".
Korrekt information??? Jävla troll.
Förfölja dig i varje tråd...? Detta är den enda tråd jag följer... Herregud, du är makalös.
Citera
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klonky
102 som dött, Sverige gör allt rätt när man jämför mot de andra Europeiska länderna.

Vad menar du? Norge införde hårdare åtgärder och har mindre än en fjärdedel så många döda. Sverige är snart ikapp Sydkorea.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Jag har skrivit tidigare och kommer aldrig fatta.

Varför stängde inte Sverige alla flygplatser direkt när viruset uppdagades med dödsfall i Kina?

Svenska staten skulle sedan bidragit med ekonomisk hjälp till svenskar som turistade utomlands med pengar till fortsatt hotellvistelse , mat etc.

Låter dyrt då men bättre än totalt haveri i Sverige och svensk ekonomi?

För helvete Stefan det hade kunnat vara så mkt lättare allting!

Tyvärr, ha inte för högt förtroende för Sverige.
Nu har det t.om brutit ut och man gör fortfarande nästan ingenting.

Dyrt kortsiktigt ja, långsiktigt mycket mycket bättre för ekonomin.

Sverige hade kunnat fungera hyfsat normalt förutom turismen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Läste tidigare i tråden att det är 110 som torskat

102 är den officiella siffran. Men enligt virrpannorna i tråden så är den mörkad och det har dött valfritt antal flera. Inte mycket vettigt som kan tillskrivas tråden. Mest osanningar och vilda spekulationer. Att jämföra med andra länder utan att ta hänsyn till kulturella skillnader är bara dumt.
Citera
2020-03-28, 15:13
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
ryskt troll kan du vara själv, det är väl de som vill se ett svenskt haveri. jag har drivit tesen 233 döda på söndag. Då var alla glada Nu ser jag att det inte blir så. Då blir folk arga.

vill folk att så många som möjlig ska dö i Sverige härinne? Varför?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Milano (1,3 miljoner snarare)

För en del är det viktigare att ha rätt än att folk ska överleva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Du är ju helt dum i huvudet.
Hur kan det inte göra det?

Eran tes bygger på att hela befolkningen har blivit testat?

Det finns alltid i ett mörkertal, desto större befolkning desto större mörkertal.

Befolkningsmässigt ja, det är väl klart då de är 400.000:- fler?
Jävlar alltså. Börjar fatta vilka IQ-måsar som stödjer Tegnell nu.
Hur skulle just Du smitta 6 ggr fler männsikor i Milano än i Stockholm?
Skulle du åka 6 ggr mer kollektivtrafik?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Har du källa på vem som gått ut med att Sverige stöder flockimmunitet, och när då?

Annika Linde råkade ju försäga sig, hon fick väl göra avbön sedan

https://www.dn.se/nyheter/sverige/forra-statsepidemiologen-langsam-spridning-kan-bygga-upp-immunitet/
Citera
2020-03-28, 15:14
Medlem
I Italien dör årligen nästan 11 000 personer pga antibiotika resistenta bakterier. I t ex Norge var siffran förra året 69. Kan detta ha med covid-döden att göra? Många covid-offer sägs ju ha dött i "följdsjukdomar" som lunginflammation. Överanvändning av antibiotika, för både människor och djur, är ju ett utbrett problem i många länder.

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/awEP27/derfor-tar-koronaviruset-saa-mange-liv-i-italia-erik-martiniussen
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Läste häromdagen. Jag prenumererar på GP.

Att man tar höjd för betyder inte att det kommer att ske i Sverige. Det är vad jag vill ha sagt.

Det förstår jag också. Men allt pekar på att det är där vi hamnar om 2-3 veckor.
Men svensken tror han är oövervinnlig och inga katastrofer kan ske i detta land.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echox
Jag känner Björn privat. Redan när det började skrivas om det som började ske i Kina så sa han att man i Sverige inte skulle fixa en utbredd smitta.

Det går för mycket politik i allt här sa han. Landstingspolitikerna och de berörda myndigheters personerna saknar vett och förståelse, klart att andra länder skulle hantera det hela på ett helt annat vis än vi här.

Så rätt han hade.
Dessutom måste man ta i beaktande av vad FHM (verkligen) är.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
Medlem
Löningshelg. Full fart på IKEA Barkarby och i alla andra affärer i resten av handelsområdet. Flockimmunitet in the making. Shop ’til you drop får en annan innebörd plötsligt

Bild lånad.

https://imgur.com/gallery/prZnCta
Senast redigerad av argeneau 2020-03-28 kl. 15:18.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är fyra dagar kvar till 1:a april och antalet smittade ökar som sagt exponentiellt.

Förstår inte detta morbida jagande efter dödssiffror. Några gläds över en temporärt långsam utveckling varvid svaret blir: vänta bara det kommer att bli mycket högre om några dagar.

Att sjukvården måste förbereda sig med ett värsta scenario är ju inget konstigt, men varför är det så viktigt här i tråden att hela tiden posta nya skräcksiffror som ska komma, med olika sorts förskjutning?.

Man vinner inget om man gissat rätt. Det enda säkra är att om skräckförmedlarna får rätt så är vi alla förlorare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in