Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Till, 299792458, (litet) försvar så vet vi egentligen ingenting om signalementet annat än utseendet.
Skulle NF vara GM så bör han nog med säkerhet ljuga om vad han hade på sig.. om möjligheten fanns.
Det sistnämnda kan jämföras med SE som träffade vakterna 20 minuter efter mordet och hade, i rollen som GM, begränsade möjligheter att hitta på sin klädsel..
Men detta är utifrån de uppgifter vi har. Om NF var på väg hemifrån ett jobb, restaurang etc. hade det ju bara varit ett samtal bort att fråga där vad han hade på sig den kvällen.
Och med den vetskapen borde nog inte NF ljuga heller.
Ja det är helt korrekt, MOPspanaren
Men, eftersom spaningsledningen 86/87 tydligt är intresserad av NF och gärningsmannaprofilgruppen 1994 skriver
”Det har tidigare påpekats att det fortsatta förloppet under promenaden fram till mordplatsen är ofullstandigt känt och delvis fyllt av motsägelsesfulla uppgifter. Vittnet Fauzzi, som säger sig ha mött Palme vid La Carterie butiken,..... Det finns således en betydande möjlighet att Fauzzi kan ha haft svårigheter att såväl i verkligheten, som i sitt minne särskilja de olika delarna i förloppet” (Gärningsmannaprofilen s. 97)
Tror jag inte att de har någon sådan information.
Alla vittnen frågas var de kommer ifrån och vart de är på väg, men inte NF. Det är förmodligen något med hans personlighet som gör att alla är mycket försiktiga med att ställa honom frågor. Även privatspanarna bakom mötesscenariot, var NF är en nyckelperson, har inte pratat med NF.
Även mina indirekta frågor till NF skapar kraftfulla reaktioner
Som sagt, jag tror NF mötte paret Palme vid Dekorimabutiken, inte som han säger vid La Carterie butiken.