2020-03-28, 13:03
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Ja såklart den är öppen

Så folk kan flyga hit fritt från USA, Spanien, Tyskland etc.?
Citera
2020-03-28, 13:03
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Någon som vet om arlanda är öppet? Har känslan av att flygplatsen fortfarande öppen och att vem som helst kan flyga in från de drabbade länderna.
Jag har inte full koll men ja tror att de rullar på ungefär som vanligt.
Läste nåt i går kväll om att folk kommer in med flyg och inte testas på plats.

EDIT:
Här är inkommande flyg till Arlanda
https://www.swedavia.se/arlanda/ankomster/#/
Citera
2020-03-28, 13:04
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vad står R för i ditt inlägg?
Regeringen
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Har införst i stora delar av landet.
Dels tider tidigt på morgonen då allt är nystädat och inga andra än gamla och andra i riskgrupper får handla. Sen har andra infört tjänster där mat körs hem så de inte ens behöver gå ut.
Läste om en mindre stad igår där Ica har 2 personal som står och packar kassar som ska köras ut till gamlingar hela dagarna så tjänsten verkar användas av många... i alla fall där.

Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Det är ju bra initiativ, men det behöver ju utföras konsekvent på stor skala nationellt.
Inte som ett alternativ till att gå och handla självt.

Var i butiken iförrgår, fullt med gamlingar.

Om man inte gör det fullt ut så kommer man ju ändå gå på pumpen i slutändan.

Det är just detta jag har så svårt för, att man är så genomgående inkonsekvent.

Det är väl upp till varje handlare tyvärr,

borde vara så man kan ringa in beställning så man inte ens behöver gå in i affrären -men nej det är inte alla som är intresserade av att erbjuda sån service,
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Någon som vet om arlanda är öppet? Har känslan av att flygplatsen fortfarande öppen och att vem som helst kan flyga in från de drabbade länderna.

Ja följande ankommer i dag, s'ker fler senare; Östersund, Doa, London, Puketh, Paris, Minsk, Malaga, Alicante
Citera
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Så folk kan flyga hit fritt från USA, Spanien, Tyskland etc.?

Från eu iaf, har inte riktig koll
Citera
Medlem
room6527s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
https://www.google.com/amp/s/www.washingtonpost.com/health/the-coronavirus-isnt-mutating-quickly-suggesting-a-vaccine-would-offer-lasting-protection/2020/03/24/406522d6-6dfd-11ea-b148-e4ce3fbd85b5_story.html%3foutputType=amp

Säger inte att det är uteslutet, men du bör sålla bland dina källor.

Edit: mer info om coronafamiljens korrekturläsning som inte återfinns hos andra RNA-virus:

https://europepmc.org/article/med/23966862

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21593585/

Hmmm.
W-posts artikel ovan anger:
Citat:
There are only about four to 10 genetic differences between the strains that have infected people in the United States and the original virus that spread in Wuhan, he said.
Wuhan hade visst Covid-19S, och Italien och vi fick Covid-19L som är mer aggresiv, och nu anger jänkarna 4-10. differenser till, hur fixar man ett vaccin på 4 till 12 "versioner".
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Jag har inte full koll men ja tror att de rullar på ungefär som vanligt.
Läste nåt i går kväll om att folk kommer in med flyg och inte testas på plats.

Stämmer detta så är det absurt. Många länder har stängt sina gränser, inklusive flyg in i landet.
Citera
2020-03-28, 13:05
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Sverige har 106 dödsfall i nuläget. Danmark-Norge- Finland har TILLSAMMANS 79 dödsfall.

I de övriga nordiska länderna kör man med hårdare regler. Börjar väl visa sig nu...
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mibetha
Dödssiffran var 105 i morse på worldometers tabell..jag ogillar fel siffror i media det sprider oro och irritation .det är viktigt med rätt siffror . Jag undrar ska nörden Tegnell ha pressträff i dag med .vill hellre veta exakt hur många nu testat positivt och rätt antal dödsfall .ni som tycker det är ovesäntligt med rätt siffror bespara mig era inlägg dvs citera inte mig med ert oväsentliga tyckande .ni kan ju låta bli att läsa rätt siffror enkelt scrolla och blunda dessa hemska sanningar .

Sitter du och ojar sig fram till kl 18 varje dag över fel siffror och mörkning i Italien också?
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
3000 fall i Svearike. Om jag skulle gissa på att minst 15.000 har det. Tror ni jag är helt ute och cyklar då?

Förmodligen fler ändå.

Jag skulle tro att vid detta laget har mer eller mindre hela Sveriges befolkning smittats. De flesta utan symåtom eller med symptom liknande en mild vanlig influensa. Är det så..Så kommer Corona vara borta inom 6-8veckor. Då flertalet blivit immuna.

Detta är den absolut bästa utvecklingen som inga av domesdags ivrarna vill höra. Men teorin kan mycket väl vara helt OK. Problemet är att vi inte kan testa för smittade eller för de som HAFT smittan. Närvi kan göra det skulle myndigheterna kunna gå ut och göra stickprov på befolkningen ute i landet ex. med 5000 per kommun och sedan dra slutsatser av detta. Skulle 50% eller fler redan ha genomgått smittan så kan man helt lägga ner alla insatser och koncentrera sig just på riskgruppernas väl och ve.

Med tanke på hur lätt smittan sprids så kan mycket väl hela befolkningen vara smittad redan.
Mins ett avsnitt av Mythbusters.. Där man "smittade" en person med UV färg (osynlig tills den belyses med UV lampa) och placerade ett antal människor i samma utrymme..på väldigt kort tid hade ALLA fått denna UV färg på sig.. Oavsett om de varit maniska med sina hygienåtgärder eller inte..Även den mest nitiska hade lite färg på sig. Då var detta färg som INTE spreds via luften som Corona gör..
Citera
Medlem
-YOLO-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mibetha
Dödssiffran var 105 i morse på worldometers tabell..jag ogillar fel siffror i media det sprider oro och irritation .det är viktigt med rätt siffror . Jag undrar ska nörden Tegnell ha pressträff i dag med .vill hellre veta exakt hur många nu testat positivt och rätt antal dödsfall .ni som tycker det är ovesäntligt med rätt siffror bespara mig era inlägg dvs citera inte mig med ert oväsentliga tyckande .ni kan ju låta bli att läsa rätt siffror enkelt scrolla och blunda dessa hemska sanningar .

Känns inte denna sida mest tillförlitlig och uppdaterad nu? https://www.coronakartan.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in