2020-03-28, 12:42
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Sverige är i vanlig ordning center för diverse experiment på befolkningen?
Propagandamaskinen är trimmad optimalt.
Befolkningen är foglig efter decennium av hjärntvätt?
Nu är vi kontrollgrupp för biologiskt experiment?

Jag tror du har rätt.

Våra politiker är köpta av ekonomiska intressen.
Det vi ser är Psykopati och att de redan räknar med att offra X antal 1000 av sin befolkning.
För: 1) Ladorna är tomma 2) Man spar in pengar på att folk dör 3) Experimentverkstad på ett land som varit ett av världens bästa länder, hur snabbt kan man rasera ett folkhem?
Citera
2020-03-28, 12:42
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Det största felet de gör är att kaxigt uttala sig om utvecklingen och så visar det sig att det inte blir så, men fortsätter de ändå men nya besked och nya felaktigheter.
Samma är det med åtgärder de dömer ut för att sedan gör precis så so de sagt att man inte ska göra. Då uppfinner de uttrycket "åtgärder i precis rätt tid". Men vi alla vet att de bara skjuter från höften.
Det som är beklämmande är när Tegnell säger att en viss åtgärd inte skulle få effekt, eftersom det är försent att sätta in den. Då vill man bara skrika.
Citera
2020-03-28, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
3000 fall i Svearike. Om jag skulle gissa på att minst 15.000 har det. Tror ni jag är helt ute och cyklar då?

Tror det är betydligt fler än så, snarare 100-150 000
Betänk att väldigt många får väldigt milda symtom
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
https://www.gp.se/nyheter/ishallar-kan-bli-bårhus-vi-måste-ta-höjd-1.25923049

Läste häromdagen. Jag prenumererar på GP.

Att man tar höjd för betyder inte att det kommer att ske i Sverige. Det är vad jag vill ha sagt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Om någon i familjen konstateras smittad, ska övriga familjen vara i karantän då?

Hela familjen ska vara i karantän givetvis. Jag ryser dock över tanken att detta kanske inte är en allmän rekommendation från folkhälsomyndigheten.
Citera
Medlem
worldometer corona stod för Sverige för en halvtimme sedan på 105 döda. Men jag tror jag skiter fullständigt i den sajten, det blir för djälva rörigt och dessutom kräver jag uppdatering 4 gånger per dygn annars blir det svårt att få bort tankarna på grov manipulation. Varför vill man lura folket. Detta känns inte alls bra.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
3000 fall i Svearike. Om jag skulle gissa på att minst 15.000 har det. Tror ni jag är helt ute och cyklar då?

Nej mellan 9000 och 15 000 är ett rimligt mörkertal. Men om det som sägs förekommer många fall asymptomatiska då kan det vara upp till 45 000. Och om smittsamheten är så hög som några andra säger då kan det vara 150 000.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Ja, det tycker jag att de gör. Anders Tegnell ger ett väldigt bra intryck.

Att landet är fullt av inkompetenta halvanalfabeter till snorungar, som inte förstår så mycket, ger inte honom dåligt skimmer.

Kan du ge exempel på något som Tegnell sagt som har visat sig stämma? Något?
Citera
2020-03-28, 12:44
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Någon som har en teori? Varför har Japan klarat sig så bra hittills?

De testar folk generöst.
De har dessutom sedan länge en kultur av att bära munskydd vid egen förkylning så att de inte smittar andra. Det anses var artigt och belevat. De tar inte heller i hand eller kindpussar utan bugar.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taskpungen
Nja, följer man siffrorna på Worldometers verkar faktiskt de flesta länder ha rätt kontinuerligt uppdaterade siffror.

Vissa har säkert en rapportering som påminner om Sveriges ja. Men de jag nämnde minus Tyskland ser jag oftast bara uppdateras i klump. Definitivt Italien. Och nu Spanien. Samma kommer det bli i andra länder när deras dödsfall ökar. Det blir för svårt att rapportera in kontinuerligt då av förklarliga skäl.
Men summa summarum. Det är ingen märkning öht. Det är hur de officiella siffrorna rapporteras.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Ja jag misstänkte det. Men det finns ingen information om hur många som vårdas på intensiven just nu?
Detta kanske?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y3rdeA/coronaviruset-har-ar-de-senaste-siffrorna
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Enligt lunch-Ekot nu så har "drygt 90 personer" avlidit i Sverige.

Eftersom Tegnell sa att det är omöjligt att 100 personer avlider i Sverige, så lär nog siffran stanna där.

Intressant med tanke på att det var 105 igår kväll. Siffrorna verkar helt uppfuckade någonstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in