Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Så är det ju. I och med att max 30% av befolkningen tar corona på allvar så blir det ju så här. Många av mina bekanta tycker allt är helt överdrivet och har inga som helst problem med att besöka överfulla restauranger och pubar.
En kollega har stuga i Åre, och tänker givetvis åka upp dit över påsk som vanligt, inga tankar på att ändra något. Så ser det nog ut i större delen av Sverige. Ingen följer några "rekommenationer".
De är vad jag sagt hela tiden. Folk tänker på sig själv främst och skiter i om de drabbar abdra.
Och så undrar folk var ett förbud skulle göra för skillnad... men uppmaningar får vi ju lite då och då, som om de skulle räcka.
Har en del folk på min Facebook som ja vet tillhör dom som inte vill lyssna.
Testade igår och la upp information om smittspridning och videon från den spanska läkaren.
I vanliga fall om man lägger upp nåt skit från sin vardag får man många kommentarer och massor av "Gilla" men till de här inlägger var de bara ett fåtal som reagerade, dom som man på förhand kunde veta skulle göra de. De som inte vill ta till sig informationen är dom som har egna intressen som de anser vara viktigare. De är småföretagare, semestermänniskor, har stugor i fjällen osv. De märks väldigt tydligt.