2020-03-28, 00:09
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Kvalar varken USA eller Kina in där?

USA 5, Kina 2
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Tillverkas inte Volvo i Kina nu? The irony.

Nej, inte bara. Göteborg är fortfarande störst.
Citera
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Har ganska stor befolkning förstår du väl?
Citera
2020-03-28, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Och nästa gång är det hotet från främlingsfientliga som ger staten långtgående rättigheter att stänga ned.
Ivrigt påhejade av er här initialt.

Suck vad jag avskyr de här jävlarna som ser Adolf Hitler i alla sammanhang och i alltid.
Är det verkligen det värsta som kan hända en befolkning att få en regering som prioriterar dess medborgare över något annat? Värre än ett virus som kan förstöra hela samhället om det får härja fritt? Vi vet för helvete inte ens om vi någonsin kommer bli av med detta igen det kan komma i vågor mellan länderna i fan vet hur många år framåt och vem vet vad mer som det muterar och plockar upp och att man inte fattar att chansen att det ska mutera till något verkligen negativt ökar markant ju mer det får chansen att replikera sig det kanske händer här i Sverige, det kanske händer i Peru men att ha öppna gränser och tro att "smittan" redan är här är så fantastiskt naivt att man önskar att tvångssterilisering infördes igen.
Citera
2020-03-28, 00:10
Medlem
Francos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Det förstod jag också. Men det var dina ord att detta kommer från MENA-länder. Jag undrade då varför du tror det. Med så långt? Om du är så illa insatt att du tror att detta handlar om MERS så har du lite att lära innan du postar igen törs jag säga.

Jag tror den stora invasionen till Europa 2015 är anledningen till att vissa länder, Italien, Spanien och Frankrike är så hårt drabbade. Jag är övertygad om att viruset cirkulerat i Europa under lång tid. Viruset som kom från Kina är gnistan som tände stubinen!
Citera
2020-03-28, 00:11
Medlem
Citat:

USA - snart. Kina - jo säkert, egentligen. Men betänk antal invånare.

Och på tal om fler smittade i Norge men färre döda, de har fler testade för smitta, inte fler smittade.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
och det gjorde ni då då?

Vissa gjorde det, men vi var några som vägrade inklusive mig själv.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Stor risk för detta, ja.
Men jag tror egentligen danskarna är ännu värre på det då det är så mycket mer tätbefolkat.
Politiker som medvetet fattar felaktiga beslut för att folket ska tycka de agerar.
Problemet är att facit kommer ifatt inom några veckor eller månader, då är det sitt folks liv de spelat med, och troligen förlorat.
Ah, du har kommit till insikt.
Håller med, firma Löfvén, Tegnell & Co är inte mycket att hänga i julgran!
Grattis, det måste vi fira!
Även om du garderar dig med ett ”troligen”, så är det ett stort steg för en liten man som du.
Citera
2020-03-28, 00:12
Medlem
mrtassles avatar
28 döda enligt worldometers igår i sverige
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Tvärtom.

När åtgärder sätts in för att ge maximal utdelning blir de naturligtvis mest effektiva på sikt vilket ger snabbast möjliga återställning.

Kan du förklara logiken bakom det?

Om du stänger ner samhället när du har 300 000 smittade, för att minska R0, hur är det bättre än att stänga ner samhället när du har 3000 smittade?

Detta är logik som en femåring förstår.
Det är aldrig bättre att vänta, du har blivit hjärntvättad.

Det enda skälet till att vänta med åtgärder är om målet är att alla ska smittas, och åtgärderna vidtas endast för att bara dra ut det över tid så att sjukvården kan hänge med, något den inte kommer göra oavsett.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
3 miljarder människor är i lockdown just nu- styrs alla de av sd-liknande partier då menar du?
Vid rätt tidpunkt kan det givetvis vara rätt väg att gå.
Danskarna körde över sina experter och handlade för tidigt så man kommer inte få full effekt och har dessutom kastat bort ett värdefullt vapen i förtid.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Ni som är från Norge här - har ni också många permitteringar och varsel där? Har bara sett Stordalen uttala sig och han pratade om katastrof för hans del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in