2020-03-28, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
D vitamin är det enda jag hört, och C-vitamin men då i enorma doser som är svårt att få i sig utan injektioner. Och Zink, för att det är bra att ha en bra depå zink i kroppen för att det är något med viruset och dess intrång i cellen som kan förhindras med zink.
D- vitamin äter jag 25 varje dag

Se till att du inte skadar din mage och tarm och att du inte kommer up till toxiska nivåer.
Citera
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Ja, samma personer som även är ”klimatförnekare” skriker sig här hesa om folkmord för de som förnekar coronans worst case scenario.
Och högern brukar vilja att stat håller sig utanför.
Här kräver högern att staten tar över allt ansvar.

Skillnad på höger och höger.

Till saken är det tvärtom i USA, vilket innebär att det hela handlar om vilken sida som sitter på makten i ett land. Inget annat. Löjligt.
Citera
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Åter igen så röstar jag sd.
Måste vara jobbigt att endast se världen ur egen stereotyp.
Spelar ingen roll. Det finns ingen parlamentarisk lösning, men fortsätt dröm.
Citera
2020-03-28, 00:06
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Tegnell skulle blivit avsatt och åtalad för försök till folkmord redan då.

Detta är ju skandal sen år tillbaka!
Hur fan har han kommit undan med allt?

Bra fråga!
Jag var extremt skeptiskt redan då och tog inte vaccinet, försökte få andra att ge fan i det. Min dåvarande chef minns jag försökte tvinga hela vår arbetsplats att vaccinera sig.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Icke. Trollet ska behandlas därefter, annars kanske nån arm flane lyssnar på hans gallimatias.

Det ser rätt illa ut ja.

Nja, jag tror det är för sent för det mesta. Men visst, rena reseförbud från och till Stockholm annat än nödfall/leveranser eller familjerelaterat vore väl en grej för att minska ner takten något.
Annars anser jag att tåget lämnade perrongen redan när FHM tyckte att det var bra att åka till Italien på sportloven, accelererade till marschfart när de inte ville ge råd om självkarantän och sen blev det höghastighetståg av det hela när alla och envar insåg att vi inte hade resurser för vare sig testning, skyddskläder eller ens färdiga beredskapsplaner för en pandemi.

Därmed inte sagt att jag tror på någon apokalyps, men tunga månader kommer det bli.

Vi måste få hjälp av norrbaggar/finnar och kanske Balter redan i början av nästa vecka, både med utrustning/ventilatorer/syrgas/personal....

Till helgen är det försent
Senast redigerad av antisocial666 2020-03-28 kl. 00:11.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Immunförsvaret får lungorna att klogga ihop av corona. Ju mer aktivt ditt immunförsvar är ju större är risken att dina lungor kloggar igen. Blodgrupp A och B aktiverar immunförsvaret i högre utsträckning än 0. Så 0 har bättre chanser att överleva Corona vilket är vetenskapligt konstaterat. Blodgrupp 0 är även bättre på skydda mot malaria då immunförsvaret inte ger upphov till blodklumpar som får organen att svikta. Så 0 skyddar eventuellt mot organsvikt från corona också.

https://www.sciencefocus.com/news/blood-type-a-more-vulnerable-to-coronavirus/
https://illvet.se/manniskan/kroppen/cirkulation/blodgrupper-blodet-avgor-din-halsa
https://nyheter.ki.se/darfor-skyddar-blodgrupp-noll-vid-malaria
Dette var kanskje oppløftende for meg...

Betyr dette at hvis jeg har en autoimmun sykdom som f.eks. Sjøgren syndrom, og samtidig har blodtype O, så vil ikke immunforsvaret mitt være like ødeleggende, som det vil være for andre med en annen blodtype?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Låg bakom vet jag inte precis, det var ju GSK som tillverkade vaccinet.
Men han bedyrade att det var väl beprövat och säkert, trots att flera länder varnade.

Googla ”Pandemrix Anders Tegnell Schweiz Tyskland”.

Finner ett intressant ord..

Published March 8, 2020 at 6:29 pm

Domestic. The controversial state epidemiologist Anders Tegnell defends his decision on mass vaccination of the Swedish population in connection with the outbreak of swine flu. The vaccine caused nearly 500 children and adolescents to suffer from narcolepsy.

https://engnews24h.com/tegnell-defends-vaccination-that-gave-500-young-swedes-narcolepsy/
Citera
2020-03-28, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Såklart, handlingskraftiga Danmark agerar ju mot sina experters råd och man har länge haft SD-liknande parti i ledningen, verkar ju då rimligt att dessa flashbackare resonerar att de har rätt även denna gång för de "agerar".

Danmark har bankat igenom obligatorisk vaccinering med tillhörande böter o fängelse för obstruerande för några veckorsedan me syfte corona! Mjaaa få se nu hur var det nu igen med svininfluense vaccinet Svänne banalandet igen, kommer Dr tengele att tvinga barnen att vaxa sig!?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Jag knarkar aldrig. Att inte testa som Norge och Tyskland gör är ett litet exempel på sopa under mattan. Att registrera dödsorsak hjärtinfarkt när det är covid-19 är ett litet exempel på sopa under mattan. Att låta människor dö i sina hem en efter en är ett exempel på sopa under mattan. Att sitta och ljuga på tv att Finland har öppnat sina skolor är ett exempel på sopa under mattan. Att undvika svara på frågor som "finns det något bevis på att Covid-19 ger bestående immunitet öht? är ett exempel på sopa under mattan.

Det är inte för att mörka som ingen som kan stå själv testas i Sverige. Det är för att Sverige har få test. Sydkorea har företag som pumpar ut tester till Sydkorea. Tyskland har företag som pumpar ut tester till Tyskland. Sverige har kanske något företag som kan tillverka tester, i så fall säljer de till Norge.
Citera
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Dödsfallen sker exponentiellt. Först ligger de och kryper fram efter x-axeln. Bara en försiktig ökning för varje dag. Men så plötsligt en dag skjuter dödstalet brant uppåt. Från den dagen kommer dödstalet ligga högt för ett bra tag framöver. Den dagen är alltså dag noll. Då går allt in i en ny fas. Och det är då som sjukvården riskerar hamna i samma situation som Italien och Spanien. Att sjukvården riskerar kollapsa och att man så måste välja vilka som ska få ligga i respirator eller ej, för det finns inte tillräckligt många platser.
Ah, dagen triaget kickar in då är jag med.
Citera
2020-03-28, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Bra fråga!
Jag var extremt skeptiskt redan då och tog inte vaccinet, försökte få andra att ge fan i det. Min dåvarande chef minns jag försökte tvinga hela vår arbetsplats att vaccinera sig.

och det gjorde ni då då?
Citera
2020-03-28, 00:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Antal döda/1 miljon invånare:

1. San Marino: 619
2. Italien 151
3. Spanien 110
4. Andorra 39
5. Holland 32