2020-03-27, 23:15
Medlem
Släpp alla åtgärder och låt den svenska folkhälsan visa att den står pall för kinesiska virus.

Vi skiftar från humanitär till en hälsans stormakt!
Citera
2020-03-27, 23:16
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Jag har inte varit med i debatten på länge men jag har följt smittan ända sedan den först dök upp i Kina.
Det har gått fort och det accelererar, tror ni på regeringen i att detta är på väg att gå emot sitt slut?

Det går inte att säga i nuläget. Just nu går vi in i vår största kris i Sverige på minst 150 år (kanske längre) och då tenderar regeringen att stärkas kraftigt. Många sluter då upp bakom den trygga sittande makten.

Krisen kommer att vara ca 3 månader.

Om man sköter det bra, och våra dödstal, och kris i samhället, blir bättre än omliggande länder så stärks regeringen. Men om det (som det nu tyder på) går mycket sämre i Sverige än i omvärlden beroende på regeringens handlingar, så lär vi få se giliotinen komma fram i Gamla Stan hösten 2020.
Citera
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Munskydd skyddar inte mot att bli smittad om man inte träffar någon som är infekterad.
Därmed är munskydd många magnituder viktigare och mera hjälpsamma på lasarettets isoleringssalar och operationsrum jämfört med nyttan utomhus på gator och torg.
...och betydligt viktigare för att skydda patienter än för att skydda personalen som bör munskyddet.

På vilka grunder baserar du dina fantasier?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Som man misstar sig:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Trodde inte det skulle sprida sig så snabbt där. Med tanke på knappt nån lokaltrafik eller trottoarer. Bara bilar.

Skämtar du? Har du vart där? ALLA i serviceyrken tjänar typ skit, de måste jobba (oftast dricks som ger något) hur sjuka de än är för de tillhör också gruppen utan sjukförsäkring och att gå till läkare, medicin och sjukvård, för att inte tala om att vara sjukskriven, det är apdyrt! Det är 100% logiskt att skiten exploderar där. Folkhälsan är extremt dålig också, dåligt skött diabetes och hjärtproblem lika amerikanska symboler som keps på vuxna män.
Citera
2020-03-27, 23:17
Avslutad
Live tv från Bergamo killen där säger 1-5 gånger mer döda än vad dom säger. Kan det stämma?
Citera
2020-03-27, 23:18
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byzantinsk
Den här tråden kan för övrigt nomineras till 2020's bästa tråd redan nu. Satan i min lilla låda så mycket dårar.

Det inte sagt för att tona ner virusets betydelse allt för mycket - det här kan nog bli ganska jobbigt, särskilt när vi stängt av halva ekonomin för att hålla ordning på skiten - men jag har nog aldrig sett så många knäppgökar på ett och samma ställe på Flashback.

Corooona, Satan hallelujah, Gud är död och Jesus lever genom en illusion speglad i människors neuroner i kampen mot de nano klassifierade små krigarrobotarna som nu riktigt börjar känna sig segerrusiga..
Citera
Medlem
defenseurs avatar
.
Senast redigerad av defenseur 2020-03-27 kl. 23:59.
Citera
Medlem
Francos avatar
Citat:
Utmärkt teori!
Du borde rikta frågan till Italien.

Rikta istället frågan till de ansvariga politikerna som lät oss i Europa bli invaderade av MENA! Det är allmänt vedertaget att Coronaviruset är mer utbrett i just dessa länder.
Citera
2020-03-27, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Så du tillhör den ligan, bagatelliseraligan.
Innan du slänger ur dig såna anklagelser vore det naturligtvis klädsamt om du kunde backa upp det med fakta.

Det finns vissa saker som talar emot att viruset lägger sig latent, vilka jag nämnde tidigare, men det finns också en del oklarheter och kunskapsluckor. Men pratar vi bevis som pekar på att viruset lägger sig latent är de långt ifrån övertygande, i den mån de överhuvudtaget finns. Det får bedömas som högst osannolikt, utifrån vad vi vet.
Citera
2020-03-27, 23:20
Avslutad
Citat:
Munskydd skyddar inte mot att bli smittad om man inte träffar någon som är infekterad.
Därmed är munskydd många magnituder viktigare och mera hjälpsamma på lasarettets isoleringssalar och operationsrum jämfört med nyttan utomhus på gator och torg.
...och betydligt viktigare för att skydda patienter än för att skydda personalen som bör munskyddet.
Munskydd är suveränt och jag hoppas nu att svenskarna förstår det efter den här pandemin.

Om man hade infört krav på munskydd hos alla som vistas i offentliga miljöer så hade det per automatik gjort att alla smittade har munskydd.

En sådan lag, och hårda straff om man inte bär, är kanske inte relevant i dagsläget men nästa gång är det en luftburen Ebola som kommer.....

Fyll lager med sjuka mängder munskydd.
Citera
2020-03-27, 23:20
Medlem
royalqualitys avatar
Skillnad på land och land kan man lugnt säga. Just nu sänder finska nyheterna Live om stängningen av Nyland

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006453199.html
Citera
2020-03-27, 23:21
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Har följt detta sedan slutet av december, detta är bara början. Europa, amerika, asien, sydamerika, afrika, oceanien... Hela världen är påverkad och det gick snabbt! Tänk dig 3månader framåt, hur kommer världen se ut är det jag undrar...

Det är just så jag tänker, jag tror att vi fortfarande under en längre tid bara är i första fasen.
Jag kunde vänta med att säga detta tills det är för sent; det kan komma en andra våg som är ännu mer aggressiv.

Tråkigt att så många inte tar detta ta på allvar, men det blir vad man gör det till och man får vad man förtjänar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in