Citat:
Ursprungligen postat av
Aktiespekulanten
Jag har börjat använda min ansiktsmask nästan dagligen nuförtiden.
Reaktionerna som jag får ifrån folk är priceless, alla är rädda från mig verkar det som, alla undviker mig som om jag var pesten, så fort de ser mig så undviker de min path!
Avslutade dagen med att handla mat i en livsmedelsaffär, och alla som stod i kön var nojiga som fan,vilket gjorde mig arg då jag ogillar folk som stirrar och beter sig som om man är smittsam, och bara för det så började jag medvetet hosta kraftigt de 2 minuterna som jag stod i kön, vissa av personerna som stod i kön lämnade den och gick till en annan kassa alternativt valde att lämna grejerna och dra därifrån !
Fattar inte folk att ansiktsmasker skyddar mot viruset, eller tror de endast att maskerna fungerar som skydd mot att smitta någon annan.
Tror dom är rädda för verkligheten i sig. Lämnade över ett par andningsskydd till morsan som ligger i riskzonen och har bestämt sig för att vara aktiv som aldrig förr av någon jävla anledning. Hon behöver inte gå en meter utanför dörren eftersom jag kan handla åt henne och pengar behöver hon inte oroa sig för heller då hon är pensionerad.
Men hur som helst, när jag lämnar över andningsskydden så begraver hon ansiktet i händerna och får nån slags panikattack. Ber mig att lägga dom i köket eftersom dom gör henne "stressad" och "orolig". Och jag har sett ungefär samma beteende hos andra släktingar och vänner. Man är öppna för att diskutera verkligheten vi lever i men man klarar inte av att leva i den verkligheten. Och med viruset är den villfarelsen enkel. Viruset syns inte så det är bara att stoppa huvudet i sanden och låtsas som att det händer någon annanstans. Tills man åker på skiten, dvs.
Reaktionerna från övrigt folk mot andningsskydd följer samma linje. Här står man och gnuggar armbågar i butikskön och låtsas som att om man säger
"Haha, ja nu håller vi tummarna för att jag inte får corona" när man trycker in kort-koden så kommer det att lösa sig av sig själv på något sätt. Men sen kommer det en jävla idiot med andningsskydd och då påminns man om att man är helt oskyddad. Och det här hotet, verkligheten, är större än hotet från villfarelsen för den kan man ignorera.
Så man flyttar sig till den andra kassan. För där finns inte verkligheten. Där kan man låtsas som att allt är bra. Det är i den andra kön verkligheten existerar.