2020-03-27, 21:48
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Jag är överygad om att plaquenil el dyl används rutinmäsdigt enligt protokoll. Vad jag inte begriper är varför det är så tyst?
Så tyst är det inte:
"I dag används klorokinfosfat hos flertalet svenska patienter som uppvisar måttlig eller svårare sjukdomsbild."
https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/kommentar/2020/03/covid-19-uppdatering-om-klinisk-bild-och-behandling/
Citera
2020-03-27, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Lägg av.

Det är DU som hävdat att det "inte är fråga om 40 läkare som dött när de jobbat med vård av coronapatienter, utan de flesta av dem har antagligen fått corona precis som vem som helst".

Då får väl DU styrka ditt påstående att the Italian Federation of the Order of Doctors and Dentists ljuger när de hävdar att dessa läkare dog efter att ha jobbat för att rädda livet på coronasjuka patienter.

Passa gärna på att informera dem om dina insikter - tror säkert det skulle uppskattas.
Släpp gitarren.

Jag säger bara att antalet döda läkare i Italien är ungefär i linje med vad man statistiskt kan förvänta sig med en fungerande vårdapparat, i ett läge som detta. Oavsett om handskarna tar slut eller inte.

Gilla det eller inte. Om du inte förstår vid det här laget att <10 döda läkare hade varit en statistisk omöjlighet när det finns 270.000 läkare i Italien, så kan inte jag hjälpa till.
Citera
2020-03-27, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Det blir ju ändå 6 pers om dagen det värsta influensaåret på länge.
20-30 pers dör om dagen i corona nu och det är bara i början säger ju tom din älskling Tegnell.

Döda fördubblas just nu varje 32:a timma sett till onsdag.

Vi kommer ha 1000 döda 3/4:e maj.

Men det är dom som fick infektionen andra veckan in i mars.

När dom som nu smittats senaste dagarna kommer in till IVA blir det ordentlig rock'n roll dagarna före Valborg.

Hoppas Getinge kör 3 skift framöver.
Senast redigerad av antisocial666 2020-03-27 kl. 21:54.
Citera
2020-03-27, 21:49
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Visst finns det frågor man själv önskar att någon ställde vid ett visst givet tillfälle. Men att få det till lismande och i maskopi med, vad de nu ska vara i maskopi med?, är faktiskt barnsligt eller i värsta fall skadligt att påstå.
OK. Släppte bollen eftersom vi är på samma spelhalva men...

OM man ställer frågan: Gårdagens aktuellt med Tegnell. Det är några promille som kommer att behöva intensivvård.Det ligger 200 på IVA. För fjorton dagar sedan fanns det 800smittade.
Borde inte följdfrågan vara: Så några promille? Då vet ni alltså att det fanns minst 100000 smittade för fjorton dagar sedan?
För hur kan man annars veta procentsatsen av de som intensivvårdas nu om man inte vet det totala antalet smittade?

Så får man ett svar av Tegnell. Vad vet jag inte men följdfrågan skulle vara då: Men det här med att vi skulle nå peaken och få några ströfall som du sa för två veckor sedan, vad menade du med det?
Citera
2020-03-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Det har väldigt många länder gjort, så det är knappast Sydkorea unika med. Det har inte haft någon effekt i andra länder, mer än att få upp det totala antal bekräftade fall.

Jaså vilka länder har kört massiv testning och riktiga karantäner från början och som inte sett effekt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
De som i vanliga fall hänger på Medborgarplatsen är nog inte mottagliga för information och i vilket fall som helst inga man är rädda om annars. Medellivslängden är begränsad om man säger så, det här gör varken till eller från.

Precis! Bara sprutnarkomaner, hashpundare, ölgubbar å gummor samt rumänska romer som hänger där he he.

Nu känner jag att galenskapen håller på att ta över mig. Alla tankar snurrar runt som en centrifug. Jag kommer på mig själv att sitta och vansinnes-skratta för mig själv samtidigt som jag med glasartad blick gungar fram och tillbaka och tvinnar håret. Demonerna är här! Måste ta en Atarax. För mycket tid spenderat i denna tråd kan aldrig vara bra. Dags att slita sig tillsvidare.......
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Andas genom ett sugrör så länge du pallar och fråga dig själv om du vill utsätta dig själv, dina föräldrar eller din omgivning för en ökad risk att bli smittad. För dom som drabbas hårt är det en fruktansvärd sjukdom, man andas desperat men får inget syre. När lungorna är förstörda hjälper inte ens respirator.

Kommit idag en norsk artikel om slutskedet :

Pasienter som dør av corona-viruset, responderer ikke like godt på vanlig smertelindring i livets sluttfase, ifølge seksjonsoverlege Siri Steine på Ahus. Hun vil hindre at flere dør med store lidelser.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0nArdA/nye-retningslinjer-ved-ahus-vil-hindre-at-corona-pasienter-lider
Citera
Medlem
Jag vill se ett diagram/ graf/ en kurva på olika länders dödsfall, med Sveriges också då såklart. Hittar inte.. vill se jämförelse sen första dödsfall tills nu, tegnell säger att vi ligger bra till... visa mig ! Någon som vet var det finns?
(Obs inte med länderna var för sig utan på en och samma bild)
Citera
2020-03-27, 21:51
Medlem
Sky News går igenom siffror från Storbritannien där man beräknar hur många personer man beräknar som dör enbart på grund av corona. Och tar också upp att regeringar behöver balansera mellan antalet extra döda på grund av corona mot antalet döda på grund av krashad ekonomi. Sunt sätt att tänka och inte förhasta sig med att man måste rädda alla hundraåringar idag när det kanske dödar morgondagens ungdomar p.g.a. arbetslöshet och en än mer utbredd depression.

https://www.youtube.com/watch?v=j220GrF8XZI
Citera
2020-03-27, 21:52
Medlem
Hur ser Norrlands inland ut? I Västerbottens inland är det i princip bara några mindre städer.typ 10 mil ifrån varandra. Lycksele , Åsele, Storuman, Vilhelmina, malå, Vindeln.

Läste i tidningen att nån bott på vandrarhem i klimpfjäll och varit smittad men inte hört nåt mer..så jävla dåligt man inte får höra om viruset sprids i ens ort. Folk lever sina liv som om viruset inte fanns.
Citera
2020-03-27, 21:53
Bannlyst
Enligt den här länken

www.c19.se

är det 105 döda på 3069 smittade. Dödligheten i Sverige baserat på just de här siffrorna är 3,4%.

Om vi antar att 80% av befolkningen smittas blir det 272,000 döda i Sverige pga Corona-viruset.

Räknar jag som en idiot?
Citera
2020-03-27, 21:54
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Jag vill se ett diagram/ graf/ en kurva på olika länders dödsfall, med Sveriges också då såklart. Hittar inte.. vill se jämförelse sen första dödsfall tills nu, tegnell säger att vi ligger bra till... visa mig ! Någon som vet var det finns?
(Obs inte med länderna var för sig utan på en och samma bild)
https://www.ft.com/coronavirus-latest
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in