2020-03-27, 21:43
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Tror personalen på Schibstedt generellt blivit tillsagda att arbeta hemifrån.

Ja, de skriver ju ändå bara de uppgifter som de blir tillsagda att de ska skriva.
Det är inte direkt så att de befinner sig ute i virusmolnen och gör några undersökningar.
Citera
2020-03-27, 21:43
Medlem
"Över 40 italienska läkare har dött av Coronaviruset; "Kollegan efter läkarens död: ”Jag har inga tårar mer
https://www.expressen.se/nyheter/kollegan-efter-lakarens-dod-jag-har-inga-tarar-mer/
Citera
2020-03-27, 21:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Och vilka pengar ska staten betala vården med?

Det är bara att expandera statsskulden temporärt, den får vi alla vara med och betala tillbaka sen = rättvist.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Testat många, många fler personer.
Varit mycket mera ihärdiga i smittspårning.

Det har väldigt många länder gjort, så det är knappast Sydkorea unika med. Det har inte haft någon effekt i andra länder, mer än att få upp det totala antal bekräftade fall.
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
flockimunitet är det mest hjärndöda som hitentills komit ur denna circus, som om att diktera flokimunitet mot pest kolera ebola,cancer och så vidare.

Vi satsar på flockimmunitet

Är det samma sak som en försvarsminister som ersätter det militära försvaret med en vit flagga?

Så fort minsta lilla hot uppstår, så är försvarsminister Tegnells spontana reaktion att vifta med den vita flaggan och ropa ”Vi ger upp”. Men fienden fortsätter sitt anfall, trots att Tegnell tydligt har visat att han ger upp. För att inte mosas av fienden, så tvingas försvarsminister Tegnell att genast börja bygga upp ett motstånd. Prislappen blir mycket högre än ett ordentligt försvar hade kostat. Tegnells panikåtgärder ruinerar samhällets ekonomi. Och geniet Tegnell har inte besegrat fienden, utan bara skapat lite andrum. Fiendens angrepp fortsätter för all framtid.
Citera
2020-03-27, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Om du får COVID-19, kommer du troligen att må ännu värre ?

Fysiskt kommer de bli värre men psykiskt klarar jag inte av att bara ligga hemma i sängen o kolla tv. Jag har ett stillasittande jobb och har precis fått igång träningen igen. Klarar inte av att sitta still igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Helt i sin ordning.
Nu när våren kommer kan du träna mer ute för att minska smittrisken men detta är egentligen oväsentligt.

Så länge du inte är isolerad från folk kan du betrakta dig själv som potentiell bärare av Wuhanviruset och ska således inte träffa någon person över 60 för det är när sjukan nå dem via får stora problem.

Skaffa Skype istället och avvakta vaccin.

Givetvis träffar jag ingen över den åldern. Är väl bara en tidsfråga innan man får skiten.
Citera
2020-03-27, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är bara att expandera statsskulden temporärt, den får vi alla vara med och betala tillbaka sen = rättvist.

Jag tycker enbart ni som skapar hysterin ska betala det.
Citera
2020-03-27, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mwhinchell10
Tyvärr är jag o gymmar som många andra. Fast tvättar händerna innan och efter, tvättar maskinerna också. Men sitter jag hemma kommer jag må värre än om jag inte går hit.

Andas genom ett sugrör så länge du pallar och fråga dig själv om du vill utsätta dig själv, dina föräldrar eller din omgivning för en ökad risk att bli smittad. För dom som drabbas hårt är det en fruktansvärd sjukdom, man andas desperat men får inget syre. När lungorna är förstörda hjälper inte ens respirator.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Min chef pratade med kusiner i England idag. De berömde Sverige och tyckte att Sverige agerade rätt. Vi har haft en mindre spridning än England

Det kan du ju inte veta eftersom vi inte testar!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Viruset trivs sämre i värmen, och starkt UV-ljus klarar det inte av.

Problemet är att sjukdomen är såpass smittsam, och så få immuna, att den inte kommer dö ut. Influensa exempelvis har ett relativt lågt R0-värde och vi balanserar redan runt flockimmunitet, vilket gissningsvis leder till att våren och sommaren puttar viruset "under gränsen". Är min hypotes, även om vi inte vet.

Här är de flesta överens om att sommaren kan hjälpa till lite, framförallt om en hyfsad andel redan är immuna kommer R0 sjunka. Däremot är det långtifrån nog för att stoppa viruset på egen hand.

Går det då att eliminera viruswt om patienten vistas i belyst rum med UV ljus?
Citera
2020-03-27, 21:47
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men om de dör i cancer på grund av att man stängt ner samhället ett år då? Det skiter du i?

Risken att din fru och barn dör i corona är väldigt låg, såvida de är friska idag.

Varför skulle man dö av cancer pga av samhället stänger ner? Varför ska man stänga ett år?
Citera
2020-03-27, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
flockimunitet är det mest hjärndöda som hitentills komit ur denna circus, som om att diktera flokimunitet mot pest kolera ebola,cancer och så vidare.

Du ska inte prata om hjärndöd med sådana kommentarer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in