Citat:
Ursprungligen postat av
Realtesto
De kmr ju inte till sjukhuset döda. 50% ökning gentemot det vanliga tyder ju på att något alarmerande sker i samhället.
Det är som att det vore krig och säga att en 90%ig ökning i döda inte gör något- det är ju bara att slänga de i en massgrav.
Det är häpnadsväckande att jag måste förklara detta för dig. Eller driver du med mig??
Får än en gång ställa en motfråga då så du kanske förstår- men det resonemanget spelar det alltså ingen roll om dödstalen ökar med, säg, 100% heller då?
Du skrev följande, det är klart och tydligt, du fick ett rakt sakligt och tydligt svar, citat;
Citat:
Exakt- du ger ju argumentationen själv- tror du sjukhusen kan ta en ökning på 50% döda om dagen?? Hahahaaha den skulle krascha till oigenkännlighet på någon månad.
Ja, sjukvården klarar av att 50% avlider.
En 50% ökning av dödsfallen kan bland annat betyda att smittan har fått fäste i riskgruppen, eller att sjukvården är överbelastad, eller annat, alarmerande kan det vara, beror på vem du frågar.
Jag svarar på frågan, inte vad du
tänker dig att du frågar, jag kan svenska, du kan uppenbarligen inte uttrycka dig begripligt, bara erkänn att du var otydlig och uttryckte dig olyckligt istället för att försöka slingra dig.