2020-03-27, 20:44
Medlem
[quote=enough-is-enough|70924167]
Citat:
Ursprungligen postat av ostkupan

Nationslismen kanske gjorde sitt under andra världskriget, eller på Balkan under 90-talet.

Nationalism håller ihop ett samhälle nu är det bara var för sig.
Citera
2020-03-27, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ja en del positiva effekter med corona. Åkesson är nu helt slut, likaså sd. Han har gifflat i decennier om att stoppa invandringen, så upphör den plötsligt helt pga ett litet virus. Ridå.

Nejnej- fokus på att slänga ut vissa av de(kriminella, bidragsfuskare och 25 åriga baaaarn) nu då. Äntligen!
Citera
2020-03-27, 20:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Funderar på en grej:

Tegnell har fått kritik för sin siffror, att de har varit färre än aktuell data.

Undrar vilka av er som gör kalkylblad och grafer en timme innan landet tittar på?

Finns en god del.människor härinne som gör egna grafen och resten av tiden sitter de och klagar på tegnell och regeringen.

Väldigt trasiga människor. Du kommer inte se de hjälpa till vid sjukhus eller med matutkörning
Citera
Medlem
groggnyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det svårast sjuka coronapatienterna brukar läggas i respirator. Denna pumpar in luft i lungorna. Man kan tillsätta extra syre. Men varför tillsätter man inte virusdödande medel till luften. Det behövs i stort sett bara något som är fettlösande. Helt vanlig tvål är mycket effektivt mot virus till exempel. Kunde man skapa en aerosol av fettlösliga droppar till inandningsluften skulle man ganska snabbt få bukt med lunginflammationen.
Tycker du ska köpa en kasse tvål och åka till närmaste sjukhus. Du kan rädda liv med dina tvålar. Glöm inte att tvätta händerna när Kungen delar ut din förtjänstmedalj.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Eks-po-nen-ti-ell !!!

dag 1 -> 4 månader -> 8 månader -> 12 månader
1 .......-> 3000 ........-> 72 000 ......-> 1.5 mill.
Hur länge kommer smittspridningen att öka exponentiellt?
Citera
2020-03-27, 20:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
De kmr ju inte till sjukhuset döda. 50% ökning gentemot det vanliga tyder ju på att något alarmerande sker i samhället.
Det är som att det vore krig och säga att en 90%ig ökning i döda inte gör något- det är ju bara att slänga de i en massgrav.

Det är häpnadsväckande att jag måste förklara detta för dig. Eller driver du med mig??

Får än en gång ställa en motfråga då så du kanske förstår- men det resonemanget spelar det alltså ingen roll om dödstalen ökar med, säg, 100% heller då?

Du skrev följande, det är klart och tydligt, du fick ett rakt sakligt och tydligt svar, citat;

Citat:

Exakt- du ger ju argumentationen själv- tror du sjukhusen kan ta en ökning på 50% döda om dagen?? Hahahaaha den skulle krascha till oigenkännlighet på någon månad.

Ja, sjukvården klarar av att 50% avlider.

En 50% ökning av dödsfallen kan bland annat betyda att smittan har fått fäste i riskgruppen, eller att sjukvården är överbelastad, eller annat, alarmerande kan det vara, beror på vem du frågar.

Jag svarar på frågan, inte vad du tänker dig att du frågar, jag kan svenska, du kan uppenbarligen inte uttrycka dig begripligt, bara erkänn att du var otydlig och uttryckte dig olyckligt istället för att försöka slingra dig.
Citera
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ja en del positiva effekter med corona. Åkesson är nu helt slut, likaså sd. Han har gifflat i decennier om att stoppa invandringen, så upphör den plötsligt helt pga ett litet virus. Ridå.
Tom jag som är åt det vänstra hållet börjar vackla och se åt det egoistiska hållet för vårat o Sveriges bästa. Prioritera de som bor här o de som flytt hit hittills. Sorgligt men ligger lite i det. Men solidaritet o jämlikhet inom landet kommer jag alltid att stå för. Tror också att SD är totalt rökta efter detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jag litar inte så där blint på myndigheterna.
Sverige och Finland är ganska lika länder. Ändå skiljer det så markant hur man hanterar detta virus.

https://www.svt.se/nyheter/uutiset/svenska/olika-rekommendationer-i-sverige-och-finland

Det är klokt, eftersom experter på ena sidan kan tänkas uttala sig lika självsäkert som experter på andra sidan.
Det är också möjligt att personlighetsstörningar även hos myndighetsexperter inte kan avföras som felkällor.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Skönt att smittskyddsexperten Gates välsignar oss med sin mångåriga kunskap inom virus och pandemier.

Sluta suga av globalister som Gates.

Jag lägger mig inte i vilka du suger av, så dito.
Om han var så global skulle han väl inte vilja stänga ner världen, iof kanske han vill sälja sitt vaccin
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Hahahaha, Nu måste jag garva lite åt eländet.

Jag handlade igår och ser att ingen tar till några större försiktighetsåtgärder.
Iallafall i den butiken.

Jag handlade på ICA häromdagen iförd munskydd. Folk glodde som om jag var en utomjording, och flyttade sig demonstrativt åt sidan längs gångarna för att ge mig utrymme.

Så hjärntvättad är befolkningen... man har oupphörligen basunerat ut att "munskydd hjälper inte"... "är bara till för att den sjuke inte ska sprida viruset"... osv.

Alla lögner som folket matats med, och all fakta som mörkats har bäddat för en gigantisk katastrof i Sverige. Det kommer aldrig gå att lära befolkningen isolera sig och bära munskydd. Det är kört.
Citera
2020-03-27, 20:48
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Är du säker på detta? För just den frågan har jag lyft flera gånger i tråden och fått svaret att de "gamla" coronavirusen är alldeles för olika detta nya och därför inte alls kan hjälpa.

Jag skulle vara väldigt glad om det du säger vore riktigt. Hoppas verkligen att du har rätt.

Dessa gamla coronavirus orsakar förkylningar med likartade symtom som Covid19. De orsakar mellan 10-50% av alla förkylningar. Det florerar olika siffror. En del människor har blivit allvarligt sjuka även av dessa virus i likartade lunginflammationer som Covid19.

Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Det är knappast någon som kan vara säker på det där ännu.
Men det är en väldigt god hypotes, som tyvärr inte är så lätt att pröva ännu.

Antikroppar som är korsreaktiva förekommer för både influensa och gulsot. Och tidigare studier har visat korsreaktivitet mellan SARS-CoV och 229e samt oc43.

Likaså finns uppgifter om att antikroppar mot SARS visat sig korsreaktiva mot det nya coronaviruset.

Vill du köpa lite sådana monoklonala antikroppar redan nu så kan du göra det här.

Detta innebär inte att gemene man med tidigare coronaförkylning bekräftat bär på immunologiskt skydd mot SARS-CoV-2 (än), men indikerar att det är troligt att det kan vara så. Och detta skulle då vara en delförklaring till olika individers olika sjukdomsförlopp.

Med min bristande förståelse av immunologi och naturens uppbyggnad så inbillar (hoppas) i vart fall jag mig att det är så. Men ta det inte för bekräftat än.
Senast redigerad av Skilly 2020-03-27 kl. 20:54.
Citera
2020-03-27, 20:48
Medlem
Att nudda varandras skor på insidan och utanför är rätt kul som en coronaförsiktig hälsning. Man kan köra toe to toe med bekanta också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in