2020-03-27, 19:58
Bannlyst
Problemet med Tegnell är att han riktar sina uttalanden till kreti och pleti, snackar med bönder på bönders språk, och vad kan bönder i saken, annat än tro? Och det är hela grejen, gör som vi säger, punkt!

Personligen skulle jag vilja att Tegnell utvecklar sina tankar och hypoteser på ett mer vetenskapligt plan, sätter sig ner och skriver, klargör vilka tankar som ligger bakom dessa fluffiga uttalanden i media.

Är fundersam över hur Tegnell egentligen tänker, han kommer med de mest hårresande uttalanden, men han verkar ändå, i detta, äga en fingertoppskänsla, som kanske kommer rädda oss, både i dödsfall, och ekonomi.

Är inte lika snabb som mobben här på flashback att avfärda Tegnell, den som lever får se...

Man växer som bekant med uppgiften, kolla på Löfven, vad han var i början, han växte, inte mycket, men växte gjorde han.

Tegnell levde sin stillsamma, vände sina papper, innan han yrvaket fick denna lunta rakt ned i knät...

It takes some time, to get up to speed... cheers!
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Ja de var väldigt tomt i alla kameror man kunde se på den sidan.
Tänk att de ska va så svårt för svenskarna att förstå och också hålla sig hemma...

Jag börjar luta åt att detta är ett Stockholmsproblem huvudsakligen. Besökte Uppsala innerstad idag för att uträtta lite ärenden. Väldigt lite folk. Många affärer och restauranger stängda. En hel del med munskydd på sig. Många butiksbiträden med munskydd och handskar. Folk höll avstånd i butikerna. Lugnt och organiserat. Om resten av Sverige "slapp" Stockholm mentalitet så skulle nuvarande regler räcka bra.

Min vän från Litauen talade om att hon sett nyhetsinslag på Litauisk TV igår kväll om öppna restauranger i Stockholm och hur svensken sorglöst fortsätter att leva som vanligt till reporterns bestörtning.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2020-03-27 kl. 20:00.
Citera
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krussedull
Vilken information tycker du saknats?
Objektiv info av avser hantering av virus rent generellt. Vi har en enormt stor del förnekare blandat med icke läskunnig/icke svensktalande befolkning. Samt tramset med skidåkare i Åre, tåg med sovkupe genom hela landet. Vad tror du om info vad avser besök på äldreboende ( pågick för fullt fram tills för några dagar sen). Info i varje stad/landsting vad avser smittande utbredning? Visst, en kan hävda att risk och förebyggande info inte funkar bara för att testutrustning inte finns, det förändrar dock inte verkligheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Region Skåne har ju ledig kapacitet någon vecka till minst. Varför inga patienter till Sverige?

Vad pratar du om, Region Skåne har ingen kapacitet alls, de har ingen material och ställer in nästan alla inplanerade operationer,.endast de akuta livsavgörande kommer att utföras. Många vårdanställda är dessutom sjuka. De går på knäna.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Men det har inte det, tror jag. Men det dör fler och fler, fler och fler bli bekräftat smittade. Vi ligger några veckor efter tex Italien. Jag tror det kommer smälla till som satan om nån, några veckor.

Vi vet redan att flera kommer att dö. Det är så livet funkar, man dör.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
För mig handlar det bara om att samla ihop alla de lögner de kommit med, inte huruvida 16-åringae stryker med.

Det som stör mig med såna som du är att du tar det som en vanlig influensa. Höjden av förnekelse är skrämmande hos dig men jag förstår mekanismen.

Hursomhelst, att hålla på som du, att tona ner allt till inget är efterblivet, oansvarigt och vidrigt beteende, liksom att alarmera alla att undergången är här. Finns en gråzon vet du.

När har jag jämfört detta med en influensa? Du slåss mot halmgubbar.

Jag tror att 10000-15000 kommer dö i Sverige.

Att lyfta ETT fall är oansvarigt. Du har ingen aning om hon hade en underliggande sjukdom. Så det bevisar ingen lögn.

Dessutom har ingen sagt att 0 unga kommer dö.
Senast redigerad av enough-is-enough 2020-03-27 kl. 20:05.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apropos
Andra länder bryr sig inte ett skit om svenska liv. De är bara upprörda över att någon har mage att inte uppslukas av hysterin riktigt lika mycket som dem.

Du har givetvis helt fel. Det är inte hysteri i de länder som har karantän. Det är ett allvarligt lugn.
En och annan, som troligtvis är i samma intellektuella klass som du, bryter mot karantänen och ger fina bötespengar till staten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joh80

Ambulanssjukvården Luleå 27/3 på Facebook

HJÄLP!
Som befarat är nu våra munskydd slut!
Är det någon som har munskydd av klass FFP2 eller FFP3 att skänka oss tar vi mer än tacksamt emot😥🙏🏼.

UPPDATERING: Om ni har munskydd att sänka kan ni lämna i lådan som står utanför Ambulans portarna på stationen i Luleå.
På Brandstationen i Boden finns en likadan låda utanför huvudentrén om någon i Boden vill skänka.

va redan? hur fan ska detta gå? Om dom redan har slut och dom har inte ens så jättemånga fall..
Citera
2020-03-27, 19:59
Medlem
groggnyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag förmodar att de tror att vågen ska sluta när det blir sommar. FHM har hävdat att viruset är lika värmekänsligt som andra virus i samma grupp.

Men just nu sa man på Rapport att några (kommer inte ihåg vilka) inte märkt att värmen saktat ned farten på viruset. I så fall kommer sommaren inte att dämpa viruset.
Om nu viruset skulle vara värmekänsligt skulle inte 37-gradiga människor smittas i den omfattning ny sker. Det är nog snarare så att ju varmare det blir desto fler kommer infekteras.
Citera
Medlem
Folkhälsomyndighetens modell, som publicerats på myndighetens hemsida:

100 000 svenskar smittas av covid-19

17 000 väntas bli allvarligt sjuka och vårdas på sjukhus

5 000 väntas behöva intensivvård.
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Det som gör mig fullständigt rasande och full av hat mot Tegnell och våra politiker är att de dödar sitt eget folk. Allt är deras fel. Ni som hyllar dom har nått fel i huvet.

Tegnell uttrycker sig hoppfullt idag. Använder termen "hoppas jag har rätt". På riktigt alltså? Vad fan är det för inavel vi har som sköter detta?

"Kurvan vi har är inte inte nära den som finns i Italien och Spanien. Det är hoppfullt".

Stopp nu din råtta. Ni testar för helvete inte ens sjukvårdspersonal som uppvisar symptom och som arbetat med covid19 patienter. Ni håller igen testandet så ni kan mörka, som vanligt. Sen skylla på något annat.

Självklart kommer varenda gubbe å kärring och kille med pussyhats och flickor i snickarbyxor tro på detta. Då har vi ännu ett "vi mot varandra" när vi egentligen ska vara enade emot den här jävla ondskan!

En skola i närheten hade en lärare som jobbade hängig i 5 dagar. Hon jobba med grundskolan. 5 dagar senare ligger hon på intensiven. Stänger de skolan? Varnar de föräldrar eller elever att ett sånt fall finns!? Nej.

En väns farmor bor på ett ålderdomshem, hon är runt 80. Det är bekräftat att smittan finns där. Hon själv och 4 andra upplever allt kraftigare symptom. Ringer ambulansen, som säger att de inte kan göra något då personen är över 60.

Så, man lyder lagen, arbetar, betalar världens högsta skatter för att bli behandlad som skräp och dö i sin ensamhet?

Har sagt åt polaren att släppa audion på samtalet. Vi får hoppas.

Tänker på min egen mamma. Hon är godtrogen och litar på samhället. Godhjärtad som hon är, stickar hon sockar till människor i Rumänien. Samtidigt verkar Rumänien ha fler IVA platser än oss. Kanske skall vi försöka ta hand om oss själva nu.

Hoppas din väns farmor fixar det.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joh80

Ambulanssjukvården Luleå 27/3 på Facebook

HJÄLP!
Som befarat är nu våra munskydd slut!
Är det någon som har munskydd av klass FFP2 eller FFP3 att skänka oss tar vi mer än tacksamt emot😥🙏🏼.

UPPDATERING: Om ni har munskydd att sänka kan ni lämna i lådan som står utanför Ambulans portarna på stationen i Luleå.
På Brandstationen i Boden finns en likadan låda utanför huvudentrén om någon i Boden vill skänka.

Att inte Löfven redan har avsatts är för mig en gåta. Fast på ett sätt inte, svenska folket är nästan rätt igenom idioter.

Kommer de vakna snart tro? Löfven och resten av idiotregeringen borde sitta i fängelse.

Undrar hur många liv de har skördat genom åren, med sina idiotiska beslut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in