2020-03-27, 20:20
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Åkesson har gjort en video som nog setts av över en halv miljon nu på olika plattformar (Facebook, Youtube och Instagram). SD gör vad de kan men de får inte vara med och bestämma.

https://www.youtube.com/watch?v=d1ZqwLzRBQk&t=717s

Han använder Calmfors ord om att Sverige har en låg skuldkvot. Det beror ju på hur man räknar. Det är ju alldeles uppebart att Åkessons primära fokus är att rädda näringslivet.
Citera
2020-03-27, 20:21
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Sluta bete dig som en blatte då! OM du beter dig som normal människa så kanske ingen kallar dig blatte.
Och du, du vet ingenting om mig. Men sök lite i min inläggshistoria så kanske det det går upp ett ljus hur långt ifrån du är.
Jag söker inte ett skit i din historik, du är så jävla ointressant att klockorna stannar. Jag besvarar dig enbart för att jag får notiser, men nu är det slut med det också. Varsågod, du får sista ordet, försök hålla dig till topic, din trötta jävel.
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Konkurserna står nu som spön i backen. Vilka ska nu betala för era äldreboenden och gamlingarnas sjukvård?

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5e7e2674b35a5a00184f2442

- Jag vill skicka notan till dom myndigheter som släppte in viruset, och sedan lät viruset härja fritt i samhället.

Hela Europas smittskyddsmyndigheter bär del i misslyckandet att flygtrafiken fick fortsätta mellan Kina och Europa. Anders Tegnell, och hans kolleger runt om i Europa, har skapat ekonomisk katastrof genom att strunta i att agera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Nja, fast så är det inte riktigt va? Vi som tycker att Tegnell borde avgå, har ju gång på gång pekat på de fel som har konstaterats. Han har ju kommit med fel uppgifter så många gånger att jag har tappat räkningen. Gång på gång var saker och ting fel. Fakta fel, fel i hans prognoser, osv. osv.

Det kommer han ju inte undan nu i efterhand, när vi ju har facit.

Men för fan, ge er nu!
Jag köper att man inte håller med FHM alla gånger. Inte jag heller. Men att sitta hemma och tro att Tegnell är någon slags envåldshärskare, är ju tecken på efterblivenhet. Johan Carlsson t.ex. är ju för fan hans chef.
Om man vill att någon skall avgå eller liknande, så får man nog satsa på att lägga ner FHM istället. Det jobbar ett antal hundra personer där, som alla är med och tar fram underlaget för tagna beslut.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Att koppla bort respiratorvård måste gå på ngt kriterium, ålder känns mest rättvist. Spanien drar ur pluggen för alla över 65 nu, vilket känns lågt.

65 är inte ens pensionsålder i Sverige. Så ovärdigt att inte ens ha fått pension innan man är anses för gammal. Men man är aldrig för gammal för att betala skatt har jag hört...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Att koppla bort respiratorvård måste gå på ngt kriterium, ålder känns mest rättvist. Spanien drar ur pluggen för alla över 65 nu, vilket känns lågt.

Chans till överlevnad och förväntad livslängd efter behandling väger tungt, ingen mening att lägga in nån gamling med 20% chans att klara sig och 2års förväntad livslängd efter behandling att uppta en respirator i veckor om det finns en person med 80% chans till överlevnad och 40års förväntad livslängd som behöver samma respirator.
Citera
Medlem
Enligt Aftonbladet så hade i tisdags morse totalt 24 500 personer testats, förra veckan testades 10 300 personer.

Ganska få positiva ? (3 046)
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Jaså, och hur många döda skördar vanlig influensa per år?
Runt 200 under en hel influensasäsong. Ett allvarligt år runt 1000. Årets influensa verkar ha skördat under 100 liv den här säsongen i Sverige.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Usch, dvs. direkt in i döden, direkt från ett livslångt arbetsliv. Så härligt. Men billigt och bra blir det ju för skattebetalarna...

Bra för skattebetalarna. Tror inte det. Sedan kommer man ju inte att dra ut pluggen för så kallade viktiga människor, människor med mycket pengar, politiker eller kändisar. Det blir som alltid bara pöbeln som får sätta livet till.
Citera
2020-03-27, 20:22
Medlem
Wheeler88s avatar
https://www.japantimes.co.jp/news/2020/03/27/asia-pacific/science-health-asia-pacific/china-corona-toll/ Frågan vi alla borde ställa oss även om det kan vevas bort som konspiration. Varför har kina köpt så många urnor för kvarlevor? Stämmer deras siffror?
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krussedull
Väldans vad många som spyr gälla över FHM och Tegnell.

Bara lek med tanken att Sverige klarar sig hyfsat väl, bättre än Spanien och Italien.
Kommer alla ni krypa till korset och erkänna att ni haft fel och be om ursäkt, eller krypa tillbaka där ni kom ifrån utan att säga ett pip?
Som alltid krälar ni tillbaka utan ett ljud, eller hittar något annat att gnälla på.

Ni, liksom jag, har ingen aning om hur detta kommer gå. Karantän funkar ju jättebra, titta på Italien, Spanien, usa och Frankrike.
Spelar förmodligen inte nån jävla roll om man försätter folk i karantän eller ej.

Så jävla trött på alla finniga foliehattar bakom sina flaskbotten-glasögon som målar fan på väggen i tron att dom minsann vet mest!

Utan Tengele så hade vi kunnat klara oss som Taiwan tex. Han har redan blod på händerna
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Dessutom tror jag faktiskt det är snyggare att ligga lite lågt med kritiken just nu men att så fort det lugnat ner sig ha laddat upp rejält för det här sköts inte på ett bra sätt från regeringens sida.

Det är väl även en gammal oskriven regel, att i kris käbblar man inte och man försöker inte vinna politsika poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in