2020-03-27, 20:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Andra länder vill skrämma Sverige att göra som dom. För de är så rädda att någon som gör annorlunda ska stå som solklar vinnare efter allt.

Finns ju ett antal länder som stängt ner extremt mycket, mot sina experters råd. Hederlig gammal populism

Detta. Varför i helvete lägger sig zigenarländer som Polen och Danmark i vad vi gör? Sköt er själva era jäkla nötter. De fattar att de gör ett stort misstag när de stänger ner sina ekonomier. Vi kommer stå där till slut med samma utgångspunkt som efter andra världskriget med en fungerande ekonomi och redo att exportera och profitera stort på andra länders dumhet.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Italien verkar inte få stopp på spridningen, 919 nya dödsfall

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Dödsfallen hänger 2 veckor efter nyupptäckta fall, så vi bör ge det lite mer tid. Ca. 1-2 veckor till.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Helt otroligt att ambulanspersonalen redan har slut på munskydd! Hur kan det ens vara möjligt?
Det är det inte, go figure.
Citera
Bannlyst
Som jag uppfattar det, så reglerar Tegnell volymen på stereon, där övriga i panik rycker ur kontakten!

Skål för Tegnell!
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Får jag lägga upp det om jag ber om hans tillåtelse?

Enligt lag har man rätt att spela in alla samtal som man själv är del av.
Ja. Om han säger att det är okej så kan du lägga upp det.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Tittar varje dag på https://www.flightradar24.com/. Minskat lite flygningar över Europa, men USA är det fullt med flyg.
Citera
2020-03-27, 20:09
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Italien verkar inte få stopp på spridningen, 919 nya dödsfall

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Det säger mer om spridningen för 14 dagar sedan än spridningen nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Andra länder vill skrämma Sverige att göra som dom. För de är så rädda att någon som gör annorlunda ska stå som solklar vinnare efter allt.
Finns ju ett antal länder som stängt ner extremt mycket, mot sina experters råd. Hederlig gammal populism

Du har mycket fel precis som din idol Tegnell. Sveriges inkompetens kommer att kosta många människors hälsa och liv.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Tror du det är nån jäkla tävling?
Tja, möjligtvis från Sverige sida isf ...

Om man stängt mer än sina experter sagt så är man definitivt rädd för att Sverige gjort rätt.

För man har gjort det av populistiska skäl, och det kommer inte va populärt om Sverige får bättre statistik.
Citera
2020-03-27, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Din tro människa, det är den jag talar om. Det du baserade ditt argument på. Inget du kan försvara uppenbarligen.

Vad behöver jag försvara menar du? Jag skrev bara så som det är. Det har noll med tro att göra. Det är faktum att desinformation förekommer. Det förekom innan corona och det kommer att förekomma efter.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
När det gäller corona så anser jag att även den s.k. oppositionen är skyldiga. De opponerar sig inte direkt mycket. Gäller både borgare och SD.

I ett läge när det handlar om liv och död kan man inte bara hålla käft och se på när eländet fortsätter.

Har du inte hört JÅ's uttalanden? Samt hans tal till nationen igår tror jag det var?

Han verkar vara emot den idioti som pågår här.

Men vad skall han göra? De andra partierna tar ju inte i honom med tång en gång. Han har ju inte mycket till val. Vad skall han göra? Hade han haft något val så hade han ju fällt regeringen för länge sedan, men alla försök har misslyckats hittills p.g.a att han ju inte har 51%.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Så vida du inte har tillgång till en tidsmaskin så kan du ju omöjligt veta detta idag.

Du får ju vänta i några veckor till innan det kan börja synas i statistiken.

Fan att många inte verkar kunna lära sig det här med tidsaspekten. Hur svårt skall det vara?
Nej jag vet inte detta idag. Men de som skriker att Tegnell borde ställas till svar som landsförrädare, alternativt kastas i fängelse vet nog inte heller?

Jag reagerar mest på alla dessa extremt hårda ord från folk som innan denna krisen förmodligen inte visste skillnaden på en bakterie och et virus. Nu är alla experter och vet exakt vad som bör göras och vem som är landsförrädare.

Allt vi vet just nu är att Sverige och Danmarks dödstal går hand i hand per kapita. Sedan får vi se vad som händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in