2020-03-27, 19:40
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milofo
Oops. Ja, det stämmer.

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2020/03/tegnell-mycket-talar-for-att-vi-foljer-den-flacka-kurvan/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=tegnel l-mycket-talar-for-att-vi-foljer-den-flacka-kurvan

Hörde det. Bra men sent och för lite. Sen ska nån bemanna de där också
Citera
2020-03-27, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Den fria marknaden är mer värd än svenska liv.
Getinge börjar leverans av 200 respiratorer till Socialstyrelsen i April.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Jag tror också att Kina har lyckats stoppa/sakta ned spridningen rejält. Däremot är jag övertygad om att deras officiella siffror är totalt bullshit. De har många gånger fler både döda och smittade än vad som rapporterats.

Frågan är bara om det ens är möjligt att hålla det hemligt en längre tid, i sådana fall?

Borde komma ut förr eller senare, och då lär de få riktigt mycket skit av världen.
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ok, så du vet att hon inte hade okända sjukdomar?

"A 16-year-old French schoolgirl with no underlying health problems has become the youngest person in Europe to die of COVID-19, according to reports.

The girl — only being identified as Julie A. — died late Tuesday at Necker children’s hospital in Paris after a “violent” decline from what appeared to be just a “slight cough,” her family told French media.

“It’s unbearable,” the girl’s mother, Sabine, told Agence France-Presse (AFP). “We were meant to have an ordinary life.”

Julie first saw a doctor on Sunday for the cough — with the disease making a “violent” acceleration before her death, her sister, Manon, told Le Parisien newspaper.

Her family insisted in interviews that Julie had no health conditions that made them fear she was at risk.

“From the start, we were told that the virus doesn’t affect young people. We believed it, like everyone else,” her mother told AFP.

Manon also said her sister’s death proved that we “must stop believing that this only affects the elderly.”

https://www.google.com/amp/s/nypost.com/2020/03/27/french-teen-is-youngest-known-to-die-from-coronavirus-in-europe/amp/

Tjejen är halvfransk och översatte från en fransk nyhetskanal (har iptv) där mamma Sabine underströk att hennes dotter vad vid god vigör och inga ärftliga sjukdomar som kunde accelerera covid19 fanns i släkten.

Ska vi utgå ifrån din tes din jävla idiot? Att hon hade en okänd sjukdom, sen är det bra så?

Du kan svälja propagandan om hur inga unga drabbas eller dör av viruset. Det är darwanism at its finest. Idioter som du ryker.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Haha varför förstår ni inte?? Varför lyssnar ni inte? Jag ber dig snälla läs:
Karantän tar 4 veckor att stoppa ökningen i dödstal och för att plana ut och sedan minskar det.
Det är motsvarigheten till 1+1=2 inom matematiken.
Vi i Sverige låter smittan spridas mer eller mindre okontrollerat, då får sjukvården en sådan anstormning av coronafall att den blir överbelastad till den milda grad att den TOTALT kraschar och alla som behöver vård dör men även andra som hade överlevt i ANDRA sjukdomar också dör i onödan.
Man behöver inte veta någoting för att förstå det- man kan tom sitta arbetslös i morsans källare och fatta det.
Sry- men det är inte svårare än så.

Helt rätt, utan karantän annars är Sydkorea vägen att gå men det fanns aldrig resurser att ens försöka den linjen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Utveckla.

utveckal ditt resonemang i stället och bevisa att du har rätt!
Citera
2020-03-27, 19:42
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jag litar inte så där blint på myndigheterna.
Sverige och Finland är ganska lika länder. Ändå skiljer det så markant hur man hanterar detta virus.

https://www.svt.se/nyheter/uutiset/svenska/olika-rekommendationer-i-sverige-och-finland
Jag tror att vi snart kommer att se att detta har gått över och att livet återgår som vanligt. Sverige och Finland reagerar i stora väldigt likt vad jag förstår. Sen vill väl politikerna i Finland likt stora delar av världen vinna populäritet med onödigt restriktiva åtgärder.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Frågan är bara om det ens är möjligt att hålla det hemligt en längre tid, i sådana fall?

Borde komma ut förr eller senare, och då lär de få riktigt mycket skit av världen.

Tro mig, i Kina, med deras 1.5 miljarder invånare, är det inte svårt att få folk att "försvinna" i statistiken. Särskilt inte när man kastat ut journalister från västvärlden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
”Det har inte börjat än” har vi fått höra i över två veckor nu.

Men det har inte det, tror jag. Men det dör fler och fler, fler och fler bli bekräftat smittade. Vi ligger några veckor efter tex Italien. Jag tror det kommer smälla till som satan om nån, några veckor.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Detta kanske redan har nämnts:

22.000 svenskar väntas behöva sjukhusvård vid första coronavågen

Vid första vågen väntas 100 000 bli smittade. Av dessa väntas 17 000 få så svåra besvär att de måste läggas in på sjukhus. Förutom dessa kommer 5 000 behöva vård på intensiven.

Hur många som kommer dö är den stora frågan.
En första våg på 100.000 smittade? Väldigt låga siffror, helt orimliga.

Fråga 2 som infinner sig:
Hur lång tid är varje "våg" tänkt att pågå? Med 100.000 per "våg" krävs 60 "vågor" innan vi rott i hamn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Socialstyrelsen får vänta i kö. Den fria rörligheten av varor och tjänster inom EU medger att Sverige inte kan få förtur till respiratorerna bara för att fabriken råkar befinna sig i Getinge. Många länder väntar på sina beställningar, leveranstiderna är relativt långa. 200 är för övrigt för få, lägg till en nolla.

En respirator är idag hårdvaluta och går loss på miljonbelopp på den svarta marknaden.

Säg det till Roche som vägrar hjälpa Holland. Schweiz ingår i fria rörligheten men har förbjudit utförsel av sjukvårdsmaterial. Sverige kan göra samma sak
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Fy fan så man skämmas

Nu pratar Rapport med andra länder och hur deras experter ser på hur sverige agerar...
Det gäller att Hans står emot dom primitiva häxdoktorerna runtom.

Vi som kan det här epidemiologiskt vet att Flockimmuniteten står för dörren.

Mest gamla kedjerökande dödsoffer med tilläggsdiagnoser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in