2020-03-27, 19:04
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Den gode Tegnell säger ju att det är försent att göra det...
Har du märkt att han hela tiden väntar så länge med åtgärder som alla skriker att han ska göra så att det blir försent att utföra de till slut??? Gång på gång sker det.
Det är häpnandsväckande. Kan inte fatta hur någon kan lyssna på honom .
Hela landet följer hans förrädarråd. Tänkande människor som vi ser dock mönstret och det fångar du in väl i denna beskrivning.

Vet inte om det har sagts i tråden men New Yorks motsvarighet har kört samma skript.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Vad tror du händer om kapitalismen går under? Det kan jag svara på: tiotals miljoner döda i cancer, malaria, diabetes, aids, influensa. You name it

Ja och då går ekonomin ännu bättre. Eller hur? Det vore väl strålande om vi la ner alla sjukhus. Läkarna kan öppna krogar i stället, det är mycket roligare. Eller hur?
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Haha jag tror du missförstår mig också- alltså: om vi inte inte stoppar corona genom hårda åtgärder och i princip kraschar ekonomin(för ett tag dock- vi kan ta oss ur en ekonomisk depression, det blir inga roliga år, men det går) så dör 10 tals miljoner i både corona OCH andra sjukdomar pga ren överbelastning av vården till den milda grad att sjukvården går under fullständigt...

Och även om vi låter corona spridas mer eller mindre utom kontroll så att corona får döda i 100 tusentals runt om i världen månad in och månad ut så kommer ekonomin ÄNDÅ krascha ju...

Stänger vi ner kraschar ekonomin definitivt. Stänger vi inte ner utan gör som Sverige så finns hopp.

Några hundra tusen döda klarar världen lätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du kan väl hurra över att alla andra länder slipper sjukvårdskaos och människor som dör? Det är väl positivt?

Ja, de länder som gör allt de kan för att begränsa antalet döda och köpa mer tid förtjänar mitt hurrarop.

Du hurrar väl inte förrän du har en äldre släkting som ligger och kvävs till döds efter att nån åre-resenär i personalen på äldreboendet smittat av sig.
Citera
2020-03-27, 19:05
Medlem
Tegnell säger han är hoppfull.. han ser inte samma spridning som i Spanien och Italien.
Det han inte vet är att vi ligger efter i kurvan..eller han borde veta...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Och de mesta skattepengar kommer från kapitalistiska privata företag. När dessa företag går under får deras anställda ingen lön. Så dessa skattepengar försvinner.

Välfärden, mestadels sjukvård, kommer dp få mycket mindre pengar. Då får vi mindre vård. Då kommer fler dl i våra vanliga sjukdomar och corona. Många fler.

SAS räddas ju av staten nu. Så det är snarare företag som är beroende av staten än tvärtom.
Citera
Medlem
avmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Immunitet är inte verifierad än.... Finns bara en sak kvar för Sverige att göra.
https://www.svd.se/stoppade-corona--pa-tva-veckor-framgangssaga

Immunitet är inte alls verifierad.

Det som gäller är:
1. stäng gränsen tills krisen är över
2. karantän i 3 månader
3. testa så många som möjligt
4. isolera alla infekterade
5. behandla alla infekterade
6. Invänta bromsmedicin
Senast redigerad av avman 2020-03-27 kl. 19:25.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Huh det skenar nu. Snälla stoppa detta någon.
105 nu och intensivvårdspatienterna ökar drastiskt.

https://c19.se/
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Det är väl lika enkel logik att om en patient är intagen för covid-19 och avlider så är det sannolikt av den orsaken.

Tror inte att så otroligt många är intagna bara för covid-19, utan för komplikationer från covid-19 beroende på eller kombinerat med t ex kol, hjärt/kärl, diabetes. Det var i alla fall vad italiensk data visade för de som dött (vilket ju inte är alla som är intagna).
Det blir lätt en hårklyveri vad som är höna och ägg, men kollar du den data för döda som presenterats från Italien så ser du att det i den gruppen nästan inte var någon som bara hade covid-19.
Citera
2020-03-27, 19:06
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Riktigt tung! Hopplös situation. Förjävligt.
Det är ju något allvarligt fel på de människor som styr vårt land, vi är rakt på väg till detta själva.

Så sorgligt

Förstår inte hur förnekarna kan se detta och låtsas som att allt är som vanligt i världen...
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Detta kanske redan har nämnts:

22.000 svenskar väntas behöva sjukhusvård vid första coronavågen

Citat:
Den första vågen av covid-19 väntas bli kraftig och smitta 100.000 svenskar. De allra flesta tros få milda symtom, medan 17.000 allvarligt sjuka måste vårdas på sjukhus. För ytterligare 5.000 krävs intensivvård. Den största gruppen som behöver sjukhusvård är vuxna under 65 år. Detta enligt den modell Folkhälsomyndigheten räknat fram.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/22000-svenskar-vantas-behova-sjukhusvard-vid-forsta-coronavagen/

Vid första vågen väntas 100 000 bli smittade. Av dessa väntas 17 000 få så svåra besvär att de måste läggas in på sjukhus. Förutom dessa kommer 5 000 behöva vård på intensiven.

Hur många som kommer dö är den stora frågan.
Citera
Medlem
Citat:
Den gode Tegnell säger ju att det är försent att göra det...
Har du märkt att han hela tiden väntar så länge med åtgärder som alla skriker att han ska göra så att det blir försent att utföra de till slut??? Gång på gång sker det.
Det är häpnandsväckande. Kan inte fatta hur någon kan lyssna på honom .

Ja antingen är det för tidigt eller så är det för sent.

Det är något allvarligt fel i skallen, inte bara på honom, utan på regeringen och hela FHM och de som lyssnar och känner sig nöjda av karlns imbecilla svammel.

Jag känner det som jag vill hoppa ut genom fönstret från femte våningen när jag hör hans röst bara i två sekunder. Jag har svetsat fast mig i min datorstol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in