2020-03-27, 19:10
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Det kommer komma en ekonomisk kollaps.
Ditt hus aktier fonder kommer inte vara värda ett piss.

Den ekonomiska katastrofen som väntar kan nästan jämföras med viruset.

Sorry att göra dig besviken, grabben!

I det fallet så pratar vi ju krig också, mer eller mindre ett världskrig.

Något som inte är omöjligt men jag tror vi behöver mer data innan vi kan börja "säkerställa" något sådant.

Det handlar mycket om samhällenas vilja att återupprätta allt efter stormen är över. Skadan behöver inte bli stor om man handlar korrekt.

Dock så vet vi att man inte bara inte handlar korrekt, utan dessutom handlar riktigt jävla korkat, åtminstone i Sverige. Så inget förvånar mig så klart.

Allvarligt kommer det att börja bli när mer kända personer och ledare börjar dö. Boris Johnson, Prins Charles, Tom Hanks osv.
Sådant där spär på paniken något otroligt hos idiotfolket runtom i världen. Och det är en stor fara.

Skulle Trump avlida av Corona, då höjer jag åtminstone min risknivå för världskrig till sådär 50%-50%. Något sådant skulle skapa en enorm instabilitet i världen, utan dess motstycke.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ja fast känns ju snarare som det ökar hela tiden. Känns som smittan rensar ett land och sen går vidare till nästa.
Jag är orolig för mina föräldrar.

Det värsta är att det knappt ens börjat i Sverige med Stockholm men ändå är det redan nu väldigt illa. Tänk sen när andra län som är efter såsom Skåne får sin dag 0 om 3-4 veckor. Fyfan. Tegnell borde dömas till fängelse tillsammans med alla myndigheter som bäddat för att utbrottet i Sverige nog blir statistik kungen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
22 000 svenskar kommer att behöva sjukvård med anledning av coronaviruset. Detta rapporterar DN som gjort beräkningar enligt Folkhälsomyndightens modell. Samma beräkningar visar att den första vågen kan smitta totalt 100 000 svenskar – men de allra flesta väntas få milda symptom. 5 000 personer väntas behöva intensivvård. (Expressen)

Hmmmm samma källor angav ju att smittan ej var farlig för oss när den dök upp i Kina. Dn med sina beräkningar du Anger tog ju till och med ett fullt tag med ca 400 personer fran Stockholms central mitt in i smitthärden.

Källa

https://resor.dn.se/karnevalstaget-2020/

Citat:
Under resan hör du föredrag av Björn Wiman och Italienexperten Kristina Kappelin, och samtal med Felix och Clara Herngren.
Dessa experter verkade ej kunna läsa normala nyheter ens. Tom Kappelin som bor i Italien hade ens läst en enda italiensk tidning?

Vid ankomst i venedig dog resan som sagt!!!
Citera
2020-03-27, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becknaren100
105 nu och intensivvårdspatienterna ökar drastiskt.

https://c19.se/

Hur många döda idag i Sverige?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Ja antingen är det för tidigt eller så är det för sent.

Det är något allvarligt fel i skallen, inte bara på honom, utan på regeringen och hela FHM och de som lyssnar och känner sig nöjda av karlns imbecilla svammel.

Jag känner det som jag vill hoppa ut genom fönstret från femte våningen när jag hör hans röst bara i två sekunder. Jag har svetsat fast mig i min datorstol.

Det har tom gått så långt att jag snarare tycker synd om honom. Efter detta kommer han bli lynchad och upphängd på sergels torg för alla att skända hans lik...
Tänk om det är ett genuint misstag? Tänk om han ÄR så här gränslöst inkompetent och tror att han är bra?!
Stackarn.
Jag ska dock ändå kasta vattenballonger fyllda med urin på hans skändade lik.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abo142
denna statistiksammanställning är ovärderlig
https://data.irrational.se/covid-19/#

SPRID!

Kollade denna, bra tips!

Intressant att både Stockholm och Jämtland sticker ut.

Tänker man ett steg längre så fattar man att det är Stockholmare som åkt till Åre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Dom avlider för att dom inte har råd med försäkring. Sen är det så att den skatt vi lägger är ungefär samma som deras försäkringar som dom måste ha varje månad. Jag skiter i USA och deras vidriga kapitalism men resa in hit skall dom icke. Inte i Europa öht. Dom kommer se till så fler svenskar insjuknar och avlider. Att du inte bor där om du anser det vara så bra?
Det där tror jag inte på, har man snålat och inte skaffat försäkring innan man blev sjuk har man gjort ett dåligt val men det är fortfarande deras eget val
självklart är det snordyrt att skaffa försäkring om man väntar tills hälsan är förstörd

USA har världsklass på vården det är inte som i Sverige där akutmottagningen är fullpackad med asylsökare från tredje världen och där folk dör i vårdkön trots att dem har betalat hela livet

Corona utbrottet kanske har nånting positivt med sig att det pressar svenska sjukvården såpass att det inte längre går att ignorera hur misskött det svenska systemet är
Citera
Medlem
Citat:
Samtidigt ger statsepidemiolog Anders Tegnell ett hoppfullt besked - att utvecklingen i Sverige ser ut att skilja sig rejält från den i svårt drabbade länder som Italien och Spanien.
Kurvan i Stockholm verkar ligga i fas med den tidigare utvecklingen i både Spanien och Italien, vad pratar karln om?
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Det dör 200 - 300 människor varje dag i Sverige, redan. Sedan flera år tillbaka.

Inte av Corona.

Och Corona skiter fullständigt i att vissa här inne vill se stabila siffror om 10 döda per dag, eller 50 döda per dag. Corona kan dra till med 1000 döda per dag, eller 10.000 döda per dag.

Så enkelt är det. Det är inte vi som bestämmer det... det är "viruset".
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Fler och fler rapporter om människor som konstaterats virusfria har inkommit, bland annat ett äldre brittiskt par som var på Diamond Princess. De låg inne på sjukhus i Japan i många veckor efter det att symptomen försvunnit, eftersom de fortfarande testade positivt. Många liknande rapporter finns om att viruset dröjer kvar en stund i kroppen, men åtminstone testade det här paret slutligen negativt.

Forskning har också visat att man bildar dugliga immunkroppar mot detta virus. Det talar åtminstone för att kroppen klarar av att driva ut viruset.

RNA-virus sällan lyckas lägga sig latent. Det är också extremt osannolikt att Coronaviruset kan åstadkomma något i närheten av det HIV gör - det muterar långsamt, bland annat.

Slutligen finns det inga direkta bevis som stödjer uppgiften att viruset skulle lägga sig latent. Enligt mig är det hela en hörsägen, rykten födda ur rädsla.

Väldigt mycket som är hörsägen om virusets egenskaper och mycket av detta florerar i tråden exempelvis pga idiot-användare som severustheemperor.
Citera
2020-03-27, 19:12
Medlem
fernebos avatar
Ytterligare fem läkare har avlidit av Corona i Italien. Hela 46 läkare har nu dött.

https://www.repubblica.it/cronaca/2020/03/27/news/coronavirus_situazione_italia-252433461/?ref=RHPPLF-BH-I252331136-C8-P1-S4.3-T1
Citera
2020-03-27, 19:12
Medlem
Nu är platz.se corona uppe på 101 avlidna. Men hur ser egentligen kurvan ut nu? Vi kan ju inte räkna på smittade eftersom endast svåra fall testas. Då får vi räkna efter dödsfall istället. Ser kurvan bra ut, finns det någon som kan överblicka om det går bra eller om det går åt helvete? Och hur blir det med hemtjänsten till dom gamla i sina lägenheter? Är det den stora smittkällan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in