2020-03-27, 18:49
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ekonomin är inte förstörd, du har ingen aning om hur mycket mer förstörd den kan bli. Vi kan inte sätta oss i lockdown efter lockdown, för då kommer hundratals miljoner dö i andra sjukdomar. Immunitet är det enda som kommer hjälpa

Immunitet är inte verifierad än.... Finns bara en sak kvar för Sverige att göra.
https://www.svd.se/stoppade-corona--pa-tva-veckor-framgangssaga
Citera
2020-03-27, 18:49
Medlem
Adiemuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Den här kanske?
https://www.youtube.com/watch?v=bWFr6khY2U4
Herregud. Vart fan ska detta sluta?

Blir så himla less på alla som inte tar detta på allvar/tog detta på allvar förut. ”iNfLueNsaN döDaR fLeR vArJe åR”. Fler än vadå?! Coronas dödssiffror just nu? Dumjävlar som inte tar detta på allvar har ju typ trott att totala dödssiffran i Corona hittills innebär den slutgiltiga dödssiffran...
Citera
2020-03-27, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Tror att myndighet och regering agerar likt under Finanskrisen. .

Detta är Ingen kris det är en DEPRESSION
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Skatterna kommer från skattebetalare. Kapitalister vill ogärna ha sitt kapital beskattat.

De tar gärna emot skattepengar om de håller på att konka däremot. Som nu.

Vart kommer skattepengar ifrån?
Citera
Medlem
Hörde på Sveriges Radio att Tegnell haft FEL IGEN om när allmän smittspridning började ske i Sverige, baserat på dödsfallen vi har då tydligen en stor del av dem inte alls var några italienresenärer. Utan ska ha smittats av främlingar 5-6 veckor bakåt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Så dom testar bara sådana med symptom? Så dom asymptomatiska ingår inte i undersökningen?

I denna sentinel är det symptomatiska. Kommer dock en annan undersökning ckså.
Citera
Medlem
camos avatar
Från början var jag också väldigt kritisk till att myndigheterna inte fattade mer kraftfulla beslut i Sverige. T.ex. att de som reste till Sverige från bl.a. Italien och Kina skulle sättas i omedelbar karantän - vilket jag fortfarande tycker att vi borde gjort.

Men jag måste erkänna att senaste dagarna nu så har min tillit till vår "Svenska modell" faktiskt ökat. Jag tror det är så många faktorer som spelar in på hur en sån här situation fortgår som man kanske inte tänker på i första hand. Typ inga andra länder gör som vi gör? Nej det är sant och det får en att undra vad fan vi håller på med. Samtidigt måste man komma ihåg att Sverige inte är som alla andra länder heller.

Klimatet här uppe med mörker, hög luftfuktighet, kyla har gjort att vi ständigt brottas med virusinfektioner varje år. Detta kanske gör oss mer resistenta till viss del? Samtidigt är det för oss inget "konstigt" med att vara hemma sjuk från jobbet, det är vi alla då och då. Här får vi dessutom betalt trots att vi är sjuka. Har andra länder det så? Nu är dessutom karensdagen borttagen vilket gör att folk förmodligen tvekar mindre för att stanna hemma.

Det Tegnell nämnde gällande att vi har en "kultur" av att lyssna på myndigheter här i Sverige vilket gör att vi inte måste ta till tvångsåtgärder tycker jag var intressant. Jag köper det resonemanget till viss del när det kommer till hur vi haft det förr. Däremot är jag mer tveksam till att det fungerar lika bra i "det nya Sverige" vi har nu.

Något jag är mer kritisk till just nu är de dubbla budskap som råder gällande skyddsutrustning för sjukvårdspersonal. Det känns som att "direktiven" ändras eftersom det råder brist på materiel. Ändrar man direktiven kan man inte få skit för att personalen inte har tillgång till den utrustning som krävs och således blir det någon annans fel sen när det skiter sig?

Är själv hemma sjuk för tredje dagen idag, men är på bättringsvägen nu känns det som.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Är du inte för tidigt ut nu?! Ingen vet ännu de långsiktiga konsekvenserna av viruset har någon enda konstaterats helt virusfri? Om ett år eller två kan vi säga mer säkert om man någonsin blir helt av med det.

Så är det. Men med den data vi har så visar det på en mycket liten risk för komplikationer om man är fullt frisk, under 50 och har överlag bra immunförsvar. Det kan dock komma att revideras över tid.
Citera
2020-03-27, 18:51
Medlem
milofos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Har märkt detta också. Tydligt. Personer frågar varför vi inte gör något. - Det måste ske i rätt tid. Annars har det ingen effekt. Repetera. - Varför gör vi inget? - Nu är det för sent. Tegnell i högform.

1359 människor har smittats i Sverige genom samhällssmitta.

478 har smittats i Italien. 269 i Österrike. Sedan några fåtal i länder som Iran (16). 804 sorteras under "okänd".

Det är uppenbart att det är Tegnells skidåkare som spridit smittan. Borde nästan döpa om den till Skidardöden eller Pjäxpesten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.

NEJ.

Sverige har minst 150 000 fall, och högst 1/2 mijon-.

Det är en teori som inte bevisats och alltså inte möjlig att agera efter. Dimon Princess tror jag hade 50% asymptomatiska fall om det är en fingervisning av diskrepansen.
Senast redigerad av har 2020-03-27 kl. 18:53.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrandiLove
Vilket skitsnack, hade jag bott i USA då hade jag kunnat betala min egen sjukförsäkring istället för som nu betala för alla andra trots att jag inte är i behov av vård

Klart att det kommer öppna igen till påsk det går inte hålla stängt längre dessutom är det meningslöst
det man har gjort är att köpa lite tid bara.

Dom avlider för att dom inte har råd med försäkring. Sen är det så att den skatt vi lägger är ungefär samma som deras försäkringar som dom måste ha varje månad. Jag skiter i USA och deras vidriga kapitalism men resa in hit skall dom icke. Inte i Europa öht. Dom kommer se till så fler svenskar insjuknar och avlider. Att du inte bor där om du anser det vara så bra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Så hemsk verklighet vi är på väg emot.
Alla borde se den här videon, och även de reportage som SVT Rapport gjorde från ett Italienskt sjukhus.
De som inte förstår allvaret efter att ha sett dessa kommer aldrig att förstå (typ Tegnell som av princip alltid kommer säga att han har koll och att hans kurva snart planar ut).

https://www.youtube.com/watch?v=bWFr6khY2U4

Usch vilken fördjävlig video. Snälla Gud hjälp oss. Regeringen och FMH gör ingenting, samma som i Spanien.

För helvete förbjuuuuud Stockholmarna från att resa neråt och uppåt i landet och det NU.

VAKNA!
Senast redigerad av Martlet 2020-03-27 kl. 18:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in