2020-03-27, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Kommer vi att få se något liknande i Sverige?:

Över 1.000 döda på äldreboenden i Madrid
Nära 1.100 personer har avlidit på Madridregionens ålderdomshem hittills i mars, enligt regionens socialminister Alberto Reyero. 760 av dem gick bort innan de hann föras till sjukhus.
https://www.dn.se/nyheter/varlden/over-1000-doda-pa-aldreboenden-i-madrid/

Förmodligen inte då Sthlm är mindre.än Madrid samt att Sverige var mycket tidigare med information och isolering av riskgrupper på tex äldreboenden.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Självklart skall människor kunna utöva sin religion i en tid som denna. Men under kontrollerade former givetvis. Själv kör jag Gudstjänster via nätet. Funkar prima!
Du har en god poäng. Jag är inte religiös så jag kanske inte ska ha åsikter om hur religion bedrivs, men jag kan verkligen inte fatta varför man måste samtala med sin gud genom att klumpa ihop sig med likasinnade i en sanktionerad byggnad? Vi dör alla ensamma, om gud väntar på andra sidan gäller det väl även alla andra i flocken? Vad behövs kyrkorna till?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Jag fattar inte. Är coronaviruset en orsak till din brist av respekt?

Självklart skall människor kunna utöva sin religion i en tid som denna. Men under kontrollerade former givetvis. Själv kör jag Gudstjänster via nätet. Funkar prima!

Nej att religiösa ledare samlar till massanlingar runt om i världen. Läst flera sidor där man ser religiösa folksamlingar ”be ” för att hindra Corona eller hålla predikan som vanligt.

Präster imamer har tyvärr stor makt över människor. Om dessa människor hade sagt till sina undermänniskor att stanna hemma och inte bara be bort problemen .

Samt folk även skulle släppt på vissa religiös seder där man har för mycket närkontakt ( såg någon artikel vette fan om den stämmer) där en präst hade delat ut nattvarden med samma sked ( för att inte låta alla dricka ur samma mugg) logiskt tänkande där .

Eller indiska präster som säger att kopiss är botemedlet för Corona och man ska dricka det.

Så om man stängt ner alla kyrkor ( och främst moskeér eftersom antar att i dagens Sverige är det fler som går dit) hade man kunnat minska smittospridningen rejält.
Citera
2020-03-27, 17:38
Medlem
Klädkedjan H&M ska tillverka 100 000 munskydd för sjukhuspersonal, rapporterar Reuters. Munskydden ska levereras den 2 april och gå till Spanien och Italien.

Flera andra utländska lyxmärken skall tillverka munskydd,men ingen av dessa verkar skicka några till Sverige, man hade väl hoppas att HM som ändå säljer in sig världen över som Svenskt, kunde tänkt lite på Sverige i sin iver att jaga goodwills poäng, men vi är väl en för liten marknad.

https://www.svt.se/kultur/lyxmarken-tillverkar-ansiktsmasker
Senast redigerad av givemeyourmoney 2020-03-27 kl. 17:40.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
https://www.dn.se/sthlm/facket-pa-sos-bjuder-in-tjansteman-kom-och-visa-att-det-inte-ar-farligt/

Herregud. Regeringen måste lösa akuta problem med att flyga in utrustning i landet,

tänk om politikerna själva blir sjuka, det här håller ju inte!
Mycket bra initiativ av facket på SÖS!

Om det inte fungerar så tycker jag ett initiativ för att sätta oerhört mycket mer press på dessa individer skulle startas
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driparklan
Förmodligen inte då Sthlm är mindre.än Madrid samt att Sverige var mycket tidigare med information och isolering av riskgrupper på tex äldreboenden.

Det är ju ändå flera ålderdomshem över hela landet som smittats.
Citera
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Men i mosken gar det in maga fler än 50 personer? Dessutom sa är väl detta Virus Allahs straff mot de otrogna medborgarna?

Till å med ISIS har gått ut och sagt åt sina terrorister att tvätta händerna och sluta peta i varandras näsor och slicka varandras anus.
Citera
2020-03-27, 17:39
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Eller 499 om gränsen är 500- som Jonas Gardell.....

Vad har Jonas gjort nu?
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driparklan
De flesta av våra gamla bor hemma och servas av hemtjänsten. Förklara gärna för mig hur mindre utsatta de är?
Citera
Bannlyst
Italien:
+919 dödsfall (igår +712)
Citera
Medlem
[quote=Sharm0ta|70920855]Du har en god poäng. Jag är inte religiös så jag kanske inte ska ha åsikter om hur religion bedrivs, men jag kan verkligen inte fatta varför man måste samtala med sin gud genom att klumpa ihop sig med likasinnade i en sanktionerad byggnad? Vi dör alla ensamma, om gud väntar på andra sidan gäller det väl även alla andra i flocken? Vad behövs kyrkorna till?[/QUOTE]
Så blir det när ignorans och dumhet institutionaliseras...
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Eller 499 om gränsen är 500- som Jonas Gardell.....

Tågen till fjällen körs i påsk. Bara så folk vet.
De styrande rekommenderar att folk inte reser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in