2020-03-27, 16:54
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Ja när vården havererar så blir det ju så. Det är ju det den svenska vägen riskerar. Klarar vi av att hålla oss inom vårdkapaciteten kommer vi vara ett av länderna som klarar oss bäst om man tar med ekonomin i beräkningen.
Gör vi det inte kommer vi vara i klass med Italien och Spanien.
Hur mycket du än vill, i synnerhet i detta fall, så kan du inte rädda både din/R:s och FHM:s röv och ansikte på en å samma gång.
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
På 80-talet hade varenda tjomme och hans moster suttit bänkad framför Rapport 19:30 med tvn på löjligt hög volym. Farsan hade skrikigt 'Tyyyyyst! Detta är jätteviktigt!' och hela familjen hade följt informationen under andakt. Politiker och myndighetspersoner i kostym och slips, ÖB och polis i uniform med medaljer osv. Vårt samhälle är under anfall. Folk hade fan skitit i brallan och slutit sig samman. Beredskapslagren och civilförsvaret och hela maskineriet hade rullat igång.

Tegnell verkar inte förstå att ingenting av det där längre finns. Varken pliktkänslan, respekten för våra ledare eller sjukvårdens resurser vid en massiv katastrof. Nu tror varenda Svensson att dom är Björn Borg. Det finns en stor del av befolkningen som är uppvuxen i helt andra samhällen som inte ens vet vad en myndighet är för någonting.

Jag minns så väl, en betydligt högre nivå på den tiden.
Vi ska inte göra det misstaget att tro att Lövet och Tegnell inte vet, dom vet då dom har varit med och skapat dagens ultra liberala och djupt egoistiska samhälle.
Citera
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
De har inte tentaklerna ute bland folket. För nästan alla jag känner i alla fall, och även om man läser på sociala media och på forum, VILL HA hårdare förbud. Folk fattar att det är nödvändigt, och retar sig på de idioter som fortsätter att leva så att viruset sprids. Maktlösheten över detta, när det inte går att ringa polisen p.g.a. förbuden inte finns på plats.

Våra makthavare verkar vara rädda att vi ska sparka bakut av fler förbud, men just nu är risken större att det blir statskupp för att vi tycker att de hanterar krisen för slappt, och utsätter oss för fara...

Japp så är det verkligen. Såg på Facebook att min stads Olearys skulle ha öppet ikväll, och dom flesta som skrev kommentarer var rent ut sagt vansinniga, jag skulle uppskatta att 90% var extremt negativa och kanske som max 10% var positiva.

Det blir ju en väldig badwill för företaget om dom inte lyssnar på folket.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
81% får lätta symptom som hosta och feber är det jag sett cirkulera i media

I Italien endast 71% (8% asympomatiska inräknat) som fått milda symptom av bekräftade fall. Resterande allvarliga eller kritiska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Ja, fast det dör uppenbarligen fler % av Covid-19. Just nu är siffran 4,5% globalt.

Inte riktigt ok jämförelse då du nu jämför bekräftade fall medans man för influensa estimerat antalet smittade.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Invånarna i Wuhan kan redan ha immunitet eftersom en stor del av befolkningen har utvecklat antikroppar mot corona. Källan får ni leta upp själva, jag tog del av informationen igår. 6-7% av de slumpmässigt testade hade utvecklat antikroppar.

För flockimmunitet talar man om minst 60%. Det betyder givet dina siffror att Wuhan bara kommit en liten, liten bit på vägen.

Som det ser ut nu är flockimmunitet inte en framkomlig väg utan det handlar om att få fram vaccin fort.
Citera
2020-03-27, 16:55
Medlem
41 läkare I italien har dött av Corona.

https://www.blick.ch/news/ausland/corona-infizierte-in-italien-steigen-wieder-an-41-aerzte-erlitten-den-corona-tod-id15817021.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Precis.
Misstänker att man helt enkelt tänker visa världen att det går att lösa med mjuka metoder. Sverigebilden den heliga.

Sen att folk är förvarnade av rapporterna från andra länder, att vi ligger avsides till och att andra länder stängt till låtsas man inte om.

Japp Sverige är ett sjukt land. Sverige bilden är såld sen länge. Bott många år utomlands så jag vet.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule

The Guardian rapporterar om att en 17-årig pojke i Los Angeles tros vara den första tonåringen i USA som har dött på grund av coronaviruset.

Det anmärkningsvärda är att pojken ska ha nekats sjukvårdsbehandling eftersom han inte hade någon sjukförsäkring.

”Han hade ingen försäkring, så de behandlade inte honom," säger R Rex Parris, borgmästaren i Lancaster, Kalifornien, enligt The Guardian.

Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
17 årig pojke död av/i coronaviruset i L.A:

https://www.latimes.com/california/story/2020-03-24/los-angeles-young-person-coronavirus-death
https://www.the-sun.com/news/597006/second-us-child-dies-coronavirus-death-toll-rises/

Verkar röra sig om 2 olika 17 åriga pojkar.

Ganska få detaljer än så länge.

Död för att han inte hade sjukförsäkring. Vad faaan!
Citera
2020-03-27, 16:56
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
81% får lätta symptom som hosta och feber är det jag sett cirkulera i media

Lätta symptom kan även innebära lunginflammation men att man inte behöver läggas in. Lätta symptom är missvisande i sig. Det kan vara en rätt tung sjukdom att ta sig igenom.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Den här jäkla influensan...
https://gizmodo.com/teen-who-died-of-covid-19-was-denied-treatment-because-1842520539
Undrar om det var en sån där ”virusrebell” som minsann skulle Coronafesta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Du avslöjar din rasistiska agenda.
Nyss var det viktiga att man hade bidragit till landet.
Nu är villkoret att man är medborgare.
Enligt dig då.
Obs! Låt mig gå emellan eder två och nämna att det fins inga rassar eftersom det inte fins några raser men kommunister använder sig av rasse epitete för att epitera någon som dålig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in