2020-03-26, 11:41
Medlem
JBernards avatar
Vilka är dom häktade/misstänkta? Det verkar vara mycket spekulationer.
Citera
2020-03-26, 11:45
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Vilka är dom häktade/misstänkta? Det verkar vara mycket spekulationer.

Kolla inlägg 83 på sidan 7
Citera
2020-03-26, 11:52
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Kolla inlägg 83 på sidan 7

Thx.
Citera
2020-03-26, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nu kanske det här blir lite OT men är det något namn som inte riktigt passar en kriminell så måste det väl vara Hampus? Känns ungefär som att satsa på prostitution om man heter Lillemor.

Hur som helst undrar man lite varför de valde just den bil som de nu valde. Finns de inga bra bilar att norpa på hemmaplan eller fanns det möjligtvis andra motiv till valet av fordon?
hahaha+1 men de nya tider nu. Nya generationen börjar vakna till liv :P

Angående att de skulle vara beställningsjobb har jag svårt å tro, detta känns jäkligt spontant trots att dem hade pistol på sig.
Citera
2020-03-26, 15:44
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Hahah två svenskar.... vaaaaaaa? Varför härmar dom har två clownerna grabbarna från NO GO ZONEN 😂
Citera
2020-03-27, 16:04
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugnslucka
Det var nån med dödslängtan som hängde ut en medlem i HA, när det i själva verket var en annan Gustafsson från Hedemora.

Varför skulle det innebära dödslängtan här? Eller har han hängts ut någon annanstans också?

Blir ju lite jobbigt att hänga med i all "namedropping", speciellt när man inte känner till personerna i fråga.
Sen stämmer väl inte infon om två Gustafsson och två Sjölander heller? Enligt dagboksbladet så är en Gustafsson och en Ekström häktade. HG 19år från Hedemora, och VE 23år från Gävle om min ratsitsökning är korrekt.
Då fattas det två Sjölander(bröder) och en Gustafsson? Något som inte stämmer här, då det skulle ha varit en Sjölander och en Gustafsson som var häktade enligt tidigare info.
Citera
2020-03-27, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Varför skulle det innebära dödslängtan här? Eller har han hängts ut någon annanstans också?

Blir ju lite jobbigt att hänga med i all "namedropping", speciellt när man inte känner till personerna i fråga.
Sen stämmer väl inte infon om två Gustafsson och två Sjölander heller? Enligt dagboksbladet så är en Gustafsson och en Ekström häktade. HG 19år från Hedemora, och VE 23år från Gävle om min ratsitsökning är korrekt.
Då fattas det två Sjölander(bröder) och en Gustafsson? Något som inte stämmer här, då det skulle ha varit en Sjölander och en Gustafsson som var häktade enligt tidigare info.

Nån skrev att det var fel Gustafsson som hängts ut.
Man skriver inte ut namnet på en sån medlem utan att ha belägg. Skrev även samma sak i en annan tråd.
Citera
2020-03-27, 23:16
Medlem
rebekks avatar
WOW vilken action!! Som på film nästan! Hatten av för mannen och hans bror som visade lite JÄVLA STAKE!! Snyggt! Säker på att iaf nån av dem läser denna tråd

Oavsett om det kommer in tips eller inte om de som ännu är på fri fot, så vet ju de som redan åkt dit detta.

Och döma utifrån den otroliga skärpan och finessen på själva gärningen i sig.. så lär ju inte Kalles Kaviar (de redan häktade alltså) och hans kompanjon vara så jättesvåra att pressa på detta. Kvalitén på en sån här klantigt utförd gärning säger ju en del om kvalitén på de som utfört den..

Antingen under fängelsetiden eller efter självklart. Om nu TS har cash plus lite ljusskygga kontakter så det lätt fixat, frågan är bara hur snea de är och hur högt de vill sätta ribban.

Utöver det tycker jag synd om damen som blev utsatt för det. Inte pga själva handlingen i sig, utan vad ett så traumatisk händelse kan leda till. Lär ta ett bra jävla tag innan hon kommer känna sig helt trygg igen när hon är ute på vift.. att ständigt vara oroad, om än pyttelite, att något kanske kommer hända, oavsett plats eller tid. Påväg till gymmet. Parkeringen utanför ICA. Promenaden på kvällen. Mörkrets intrång. Kort och gott; katastrofalt rubbad sinnesro om hon är normalt funtad, stackarn.
Citera
2020-03-31, 09:05
Medlem
HeroesSilencios avatar
Borlänge måste vara Sveriges rövhål?! Hur länge som helst har det väl varit mängder med sådana här händelser där. Nu råkar de gett sig på en gravid flickvän till någon som verkar vilja visa sig stor och kraftig mot den typen av kriminella och utlösa en belöning på 100 tusen för namnen på de andra två som var inblandade. Riktiga svin som gjorde det här, men säkert höga som höghus när de gjorde det.
Tycker uppriktigt synd om flickvännen som blev utsatt för detta, hon kommer drämma mardrömmar länge. Riktiga jävla svin som utsatte henne för det här och de förtjänar att eldas upp publikt.

För ca 20 år sedan hände en liknande grej i just Borlänge, dock ingen gravid flickvän i bilen då utan frun till Ulf Red*n (*=i) från Gustafs. Har för mig det var en Mercedes S klass coupe eller liknande som de rånade frun på samt en mycket dyr Rolex klocka med diamanter som frun bar.
Tog inte mer än ett par timmar så kom Tjock-Steffe med 6 killar från Uppsalamaffian till Borlänge i svarta stora lyx Mercedes och vände upp och ner på hela jävla stan, bilen hittades och gärningsmännen med utom en av dom som tydligen fortfarande är försvunnen🤣🤣.
Har inte alla detaljer omkring det och kanske kommer ihåg fel detaljer i ärendet, säkert någon lokalt i Borlänge som kommer ihåg det.

Men i jämförelse med den killen som var ägare till bilen som stals nu så kan jag säga att Ulf Red*n var definitivt helt fel gubbe att ge sig på. Han var enormt handlingskraftig och Polisen tordes inte göra ett skit när Uppsalamaffian var inblandad. Snacka som riktigt jävla tuff gangstergubbe i Borlänge med tvivelaktiga kontakter med kriminella tunga gangsters!
Tveksam till att det finns samma stake i brottsoffrets pojkvän i den nu aktuella händelsen.
Citera
2020-04-02, 17:57
Medlem
AllarNs avatar
Verkar som en till person idag blev häktad med efternamn som börjar på G i detta mål.
Citera
2020-04-02, 22:30
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Tveksam till att det finns samma stake i brottsoffrets pojkvän i den nu aktuella händelsen.

Jag tycker inte att någon skugga ska falla över den aktuella ”pojkvännen”, han har gjort precis allt han kan med lyckat resultat. Det kräver lite ballar att jaga ikapp beväpnade rånare och dessutom lyckas fånga dom.
Citera
2020-06-02, 05:51
Medlem
Covid19.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Borlänge måste vara Sveriges rövhål?! Hur länge som helst har det väl varit mängder med sådana här händelser där. Nu råkar de gett sig på en gravid flickvän till någon som verkar vilja visa sig stor och kraftig mot den typen av kriminella och utlösa en belöning på 100 tusen för namnen på de andra två som var inblandade. Riktiga svin som gjorde det här, men säkert höga som höghus när de gjorde det.
Tycker uppriktigt synd om flickvännen som blev utsatt för detta, hon kommer drämma mardrömmar länge. Riktiga jävla svin som utsatte henne för det här och de förtjänar att eldas upp publikt.

För ca 20 år sedan hände en liknande grej i just Borlänge, dock ingen gravid flickvän i bilen då utan frun till Ulf Red*n (*=i) från Gustafs. Har för mig det var en Mercedes S klass coupe eller liknande som de rånade frun på samt en mycket dyr Rolex klocka med diamanter som frun bar.
Tog inte mer än ett par timmar så kom Tjock-Steffe med 6 killar från Uppsalamaffian till Borlänge i svarta stora lyx Mercedes och vände upp och ner på hela jävla stan, bilen hittades och gärningsmännen med utom en av dom som tydligen fortfarande är försvunnen🤣🤣.
Har inte alla detaljer omkring det och kanske kommer ihåg fel detaljer i ärendet, säkert någon lokalt i Borlänge som kommer ihåg det.

Men i jämförelse med den killen som var ägare till bilen som stals nu så kan jag säga att Ulf Red*n var definitivt helt fel gubbe att ge sig på. Han var enormt handlingskraftig och Polisen tordes inte göra ett skit när Uppsalamaffian var inblandad. Snacka som riktigt jävla tuff gangstergubbe i Borlänge med tvivelaktiga kontakter med kriminella tunga gangsters!

Borlänge ÄR en jävla träckgrop bortom all räddning. Var du än rör dig i den staden så ser och hör du påtända farfäder och morfäder i 17 års åldern godkändes armar och gormandes på Djävulens språk.

Borlänge är ett sjunkande skepp och folk lämnar dagligen. Vad som blir tydligare och tydligare är de råttor som kravlar sig ut från sina lägenheter iklädda sina flipflops och alldeles för stora kostymer, till våren.
Sen har en ny generation "kriminella" växt upp, som är betydligt mycket farligare än de som höll på där när jag var ung. Även om de startade krig mot polisen, plockade värdetransporter och sålde droger så var de inte så nedpundade att de gav sig på Svenssons. Dessa herrar hade respekt för människor som valde att stå utanför den kriminella världen.
Skitungarna idag skjuter ju folk för att personen ifråga kanske råkar umgås med någon från en annan gruppering/gäng.

Men det är nya tider nu också, dör 20 år sedan som sagt, så hade de grovt kriminella respekt för att folk valde att stå utanför.
Ytterst sällan gick man på den tiden hem till någon dör att göra något elakt, hemmet var liksom "fredat" på nåt vis, i de flesta fall...
Och man gav sig ALDRIG på familjen, vilket inte verkar vara helt ovanligt idag.

Ang mannen vars fru fick bilen kapad så ska han ha en klapp på axeln för sin redighet.
Helt riktigt att köra på dem tycker jag.

Jag vet dock inte vem han är, om han har annat än pengar i ryggen?
Det vore annars intressant att veta vem eller vilka som kan tänkas ställa sig bakom honom (utan några 100 000).

Att kvinnan var gravid är väl Inte säkert att de visste om. Så just den delen kanske är irrelevant? Även om de såg magen när hon klivit ur bilen, om hon var långt gången så var ju skadan redan skedd. Det jobbiga för henne var med all sannolikhet inte att bli av med bilen, utan vad som hände innan de körde iväg med denna.

Hur som helst så hoppas jag att han är vlllig att höja summan på sin pengagåva, om någon nu skulle misshandla dessa unga män illa eller se till att deras liv på kåken blir en otroligt jobbig tid, så kanske de får en fin present när de kommer ut från fängelset sen!?

Inte för att jag tror att mannen ifråga skulle betala för att få dem misshandlade eller få det svårt under tiden i fängelse.
Men kanske vill han visa dem sitt stöd genom en liten pengagåva att starta om med när de sedan muckar, om de nu har visat att de har samma åsikter om de här grabbarna? 🙂

C19
Senast redigerad av Covid19. 2020-06-02 kl. 05:55. Anledning: Felstavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in