2020-03-27, 14:19
Medlem
Smhfs avatar
Aktbilaga 168 s 193 här messar LW med Ch*ristian v*n B*ennigsen, här uttalar sig LW om HD, BITTERFITTA!
22 jun 2017 12:48

Lena Wesström
Träffade på en jävel
12 jul 2017 13:04

Hon skulle kalla sig *pastor*. vilket hyckleri.

Svordomarna verkar inte sitta långt inne.
Senast redigerad av Smhf 2020-03-27 kl. 14:23.
Citera
2020-03-27, 14:23
Bannlyst
Nu packar jag ihop kontoret.
Inget nytt på Dokument-fronten och Aktbilagor.

Jag har visserligen beställt Aktbilaga 459 enbart för att stilla min nyfikenhet.
Den kommer med posten i början av nästa vecka.

Det jag kan bidra i dokument-väg idag är ett nytt gällande Dagboksblad.
Och en kopia på en faktura som visar att jag/vi verkligen betalar till domstolen med dom pengarna som samlas in. Och det kan alla vara säkra på att pengarna har gått till domstolen oavkortat, så fick vi det utrett.
Jag drar även med en uppdaterad vittnes-lista till dom som inte har sett den.

Sen så önskar jag alla en trevlig helg, och här i Göteborg är det 15 grader varmt och strålande solsken.

Vi hörs i helgen.

https://docdro.id/7eRiNMa

https://docdro.id/8jIowdq

https://docdro.id/97XmkRK
Citera
2020-03-27, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Min fundering uppkom efter ett inlägg från glorian 9.24 idag är hen skrev att SD tackat nej till fika vilket visade sig inte stämma.

Vidare skrev hen "LW skickade ett foto på en loggremsa som visade att HD inte varit på plats..."

Ville bara ha det vidimerat om det gick att se/inte se vad loggremsan handlade om. Bara typ ett ja eller nej från någon som sett loggremsan i FUP.

Kan man ljuga om en sak kan man ljuga om två. Så mycket enklare det hade varit om trådskrivaren kunde ge Aktbil som jag bad om (hen tyckte jag skulle leta själv).

Ursäkta att jag har svårt att förklara mig!

Är osäker på om jag svarar på din fråga, men att det är loggremsan från stadparken "ord som beskriver världen" är konstaterat. I aktbilaga 162 finns ganska mycket om både denna och andra casher.

Bild finns på flera ställen, bland annat 164/1219 samt 157/70.
Senast redigerad av piastrone 2020-03-27 kl. 14:55.
Citera
2020-03-27, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Kanske pga raseri över att HD flyttat och han måste kämpa i motvind för att försöka vinna henne tillbaka vilket han antagligen skuldbelägger LW för. Att se sitt eget ansvar verkar inte vara hans starka sida... Kanske raseri över något LW sa om det eller om HD blev triggern.
Kanske att LW skulle resa med en annan och SD upplevde det som om att hon hade det enklare än honom att komma vidare.
SD ger verkligen ett alltigenom osympatiskt intryck.

Här har du räknat upp flera möjliga orsaker till att SD flippade ur. Ja, och jag tror att allt tillsammans blev en bitter cocktail för honom. Även att det fanns svartsjuka i botten, kränkthet.
Citera
2020-03-27, 14:30
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Aktbilaga 168 s 193 här messar LW med Ch*ristian v*n B*ennigsen, här uttalar sig LW om HD, BITTERFITTA!

Lena Wesström
Träffade på en jävel

Jag tolkar det som att hon säger BITTERFITTA! om sig själv, men det är jag det. Och jäveln hade uttryckt sig rasistiskt.... kontext
Citera
2020-03-27, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det här har redan diskuterats i tråden.
Om du är intresserad så får du söka
själv.

Den här omtalade kladdkakan, som förutom att den hade helt fel form , var den behäftad med krav på sex? Var framgår det?
Citera
2020-03-27, 14:39
Medlem
Vi har tidigare diskuterat när Jg ringde till LKC och tipsade om HDs lägenhet. Det samtalet ringde han kl 00.45 den 18 maj. Dvs natten mellan 17:e och 18:e maj. Han ringde redan på tisdagen till en poliskvinna, men hon återkom aldrig.
Senast redigerad av Picasso2 2020-03-27 kl. 14:42.
Citera
2020-03-27, 14:47
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
??? Det var väl vuxet att inte gå till LW
utan att vara hemma och packa inför resan
till USA med sin fru?

Hade LW kunnat bete sig som en vuxen så
hade hon kanske levt idag.

Varför var inte Steffeponken karl nog och att säga det till Lena då?? Nej inte Steffeponken inte,Bättre att dikta ihop en massa undanflykter. Men det är väl Steffeponkens signum att han som ser sej själv som guds svar på kvinnans bön älskar när kvinnor kryper som en stryk rädd hund för honom.Ingen ska tala om för Steffeponken vad han ska göra.
Citera
2020-03-27, 14:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Min fundering uppkom efter ett inlägg från glorian 9.24 idag är hen skrev att SD tackat nej till fika vilket visade sig inte stämma.

Vidare skrev hen "LW skickade ett foto på en loggremsa som visade att HD inte varit på plats..."

Ville bara ha det vidimerat om det gick att se/inte se vad loggremsan handlade om. Bara typ ett ja eller nej från någon som sett loggremsan i FUP.

Kan man ljuga om en sak kan man ljuga om två. Så mycket enklare det hade varit om trådskrivaren kunde ge Aktbil som jag bad om (hen tyckte jag skulle leta själv).

Ursäkta att jag har svårt att förklara mig!

En uppförstorad bild på loggremsan finns i husrannsakan LW
Aktbil 157 A, sid 70
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:4624b8f392b5ee3e9213fb806e5573ef

Även
Aktbil 150, sid 701
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519

Det finns inga förklaringar som är enkla att förstå.
Tyvärr har SD raderat konversationer mellan sig själv och L*ena och L*enas mobil saknas för de sista dagarna och de viktiga svaren.

Inte ens H*elena och L*ars Å*ström som är reviewers har några enkla eller klara svar. HÅ förstår inte varför remsan hämtats.

Aktbil 150, sid 692-

Det handlar om ett komplicerat maktspel, hat och kärlek, där människor har blivit involverade i ett farligt spel som ingen av dom klarar av att stoppa. Till slut handlar om liv och död.

Citera
2020-03-27, 14:55
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf

Lena Wesström
Träffade på en jävel

Så en pastor får inte svära?? Konstigt min konfirmation präst på -70 talet svor som en borstbindare.Och sen klev väl Lena av pastor yrket??
Citera
2020-03-27, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja, visst har han känslor. För sig själv och sitt ego. Han ser mycket kär, k*t och nöjd ut.

Dessa bilder bekräftar ju bara att han var kär i LW och kanske även JG. Men förälskelse och upphetsning som faktiskt är egoistiska känslor, det är över huvud taget INTE detsamma som att kunna känna empati eller att verkligen bry sig om andra.

Ingen har sagt att han inte kan känna sig glad, kär, nöjd eller k*t. Skrämmande att du tror att det är känslor av empati. Det är totalt helt olika saker. De som känner SD på riktigt vet att han kan vara överlycklig med strålande ögon. När han får det precis som han vill ha det.

Säger någon emot, då blir däremot ögonen iskalla.

Om man inte kan känna skillnad på förälskelse+k*thet och empati, då har man blandat ihop verkligheten ordentligt.

SD var gift och det var han som skulle hålla sig ifrån andra kvinnor/män.

LW blev förälskad och gjorde ett mycket dålig val då SD var gift.

Men vad två år har visat så har hon däremot inte suttit på något forum dygnet runt och kränkt och förnedrat en brutalt mördad människa på alla betänkliga sätt. Jag kan faktiskt inte se att hon någonsin har kränkt andra på ett riktat och medvetet sätt. Hon verkade vara en i botten genomgod människa. Men som tyvärr blev kär i fel man.

Jag tror att det enda som avgjorde att det blev LW och inte HD som mördades var att livet med HD var mer fördelaktigt (pengar, huset, svärföräldrar som ställer upp på allt). Tyvärr tror jag inte alls barnen var avgörande. SD har redan visat sig vara helt öppen för att mörda både sina egna och andras barn.

Det tror jag de som sjukt nog stöttar (IRL och på nätet) SD fortfarande, verkligen bör ta sig en rejäl funderare på.

Han har redan pratat om att hämnas på folk. Om någon (typ HD, JG och andra) medverkar till att han blir fri, så har de också ett ansvar för vad han kanske kommer göra mot folk. Vi vet redan vad han är kapabel till. Om han får en ny chans, så kommer det dessutom att vara lättare nästa gång.

#TeamÅsaHiding

Fortfarande finns ingen Gilla-knapp här.
Kommer han att få någon chans att hämnas på någon? Han har ju hela världen mot sig och marken kommer att vara minerad med snubbeltråd. Bäst för honom själv med livstid, skyddat boende.
Citera
2020-03-27, 14:58
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Nu packar jag ihop kontoret.
Inget nytt på Dokument-fronten och Aktbilagor.

Jag har visserligen beställt Aktbilaga 459 enbart för att stilla min nyfikenhet.
Den kommer med posten i början av nästa vecka.

Det jag kan bidra i dokument-väg idag är ett nytt gällande Dagboksblad.
Och en kopia på en faktura som visar att jag/vi verkligen betalar till domstolen med dom pengarna som samlas in. Och det kan alla vara säkra på att pengarna har gått till domstolen oavkortat, så fick vi det utrett.
Jag drar även med en uppdaterad vittnes-lista till dom som inte har sett den.

Sen så önskar jag alla en trevlig helg, och här i Göteborg är det 15 grader varmt och strålande solsken.

Vi hörs i helgen.

https://docdro.id/7eRiNMa

https://docdro.id/8jIowdq

https://docdro.id/97XmkRK

Snyggt jobbat som alltid och trevlig helg till dej också.Här i Sundsvall har vi 12 grader varmt och skönt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in