2020-03-27, 13:26
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
+11 Döda och +133 nya bekräftade fall i 94 kritiska i Danmark.

Nu borde ju siffrorna börja se bättre ut för Danmark inte sämre

Du får tänka på inkubationstiden, de införde hårda åtgärder för ca 2 veckor sedan, nu slår alla dessa till som kom innan karantän.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Att skrika vargen kommer i tid och otid gör att folk, även unga, tröttnar och tappar garden, det bör komma i rätt tid, inte för tidigt, inte för sent.

Dessutom klarar det absoluta flertalet unga den här infektionen galant, 16-åringen är ett undantag.

Fast vi vet ju det, de flesta sextonåringar klarar detta galant. Men sextonåringar smittar också andra och en av dem hamnar på intensiven.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Wow.. hear hear .. vilken skräll?
Ja och nu har Boris Johnson covid-19.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-03-27 kl. 13:31.
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Blir sänkning av folksamlingsförbudet. Därför inrikesministern och snuten är med.
Citera
2020-03-27, 13:27
Medlem
Svt Nyheter direkt just nu "66 döda i landet". Va? Det är väl 77.....
Citera
Medlem
Enligt SVT väntas regeringen presentera ytterligare restriktioner.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Tegnell sa i går att 95,96,97% av de unga knappt känner någonting.
Några promille behöver IVA.
De flesta som behöver IVA klarar sig bra.
Låter som en mildare säsongsinfluensa.

Så med tanke på de uppgifterna som kanaliserades ut så sent som för femton timmar sedan kan det med ren logik inte innebära några restriktioner på samhällsnivå?

Eller har vi som vanligt en ny verklighet att förhålla och till varje morgon man kliver upp?

Jag som 64åring utan underliggande sjukdomar eller fetma tänkte ju gå på krogen i helgen. Eftersom igår skulle de som är äldre än mig in och jobba inom sjukvården måste ju mitt val vara mycket bättre.
Jag tänkte dessutom sitta och dricka och då smittar inte viruset.
De dubbla budskapen är ju de som skapar kriser.
Vissa förstår genom att hänga med och tänka själva att man bör hålla sig hemma och inte va bland folk. Och så finns det dom som är som dig som bara ser till sig själv och inte vad det kan betyda för många andra.
Ja, du blir kanske inte jättesjuk men du kan smitta andra som kan dö. Är de viktigare att du får din öl på krogen än att andra mister sina anhöriga eller dör själva!?
Att man tar in ALLA som kan arbeta i vården betyder ju just att det är kris, inte att dom vill ta in gammal vårdpersonal för att det är ofarligt att arbeta.
Ingenting säger att de äldre som kommer tillbaka för att arbeta i sjukvården kommer att arbeta nära sjuka på tex IVA. Det finns massor med andra uppgifter som behöver fyllas.
Man tar till och med in folk som inte har koll på vår alls just för att det är kris, men dom personerna kommer inte stå och ta prover på folk eller sköta resiratorer.
Tänkt till lite.
Citera
Medlem
Haha! De ska sänka gränsen för sammankomster. Vad blir det nu, 450v
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
'
Finns väl en tråd för de som säger att vi i Sverige hanterar coronautbrottet sansat och bra. Kolla den.

https://www.flashback.org/t3128988

Jamendåså. Ska hänvisa dem dit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Fast varför ha med rikspolischefen om det inte är karantän? Han ska väl förklara hur de går till osv.

Om de inte skulle vara för den skjutne personen (om hen är viktig).

Jag säger inte att det inte blir karantän. Däremot begränsad.
Kanske man förbjuder folk över 70 att gå ut?
Eller stänger tunnelbanan?
Eller förbjuder resor till fjällen?

Jag vet inte. Men jag tror inte man går från nuvarande till något som är extremt drastiskt.
Citera
Medlem
Gronladans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Vad i filmen som jag postade är det inte som kommer fram?

Det underlättar att man tittar på det som postas innan man yttrar sig...

Grejen är att du kom med ett påstående likt att alla som tror att det är stort mörkertal av smittade har fel (eller något i den stilen, du vägrar att förtydliga), och sen länkar till en video som har med något helt annat att göra. Som grädden på moset anklagar du sedan mig för att inte fatta ditt vaga argument för att jag ”inte har tittat på videon”. Kan man vara mer kryptisk?
Citera
Medlem
vallpojkens avatar
Enligt SVT ska det handla om att återigen sänka gränsen för sammankomster
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in