Citat:
Ursprungligen postat av
Lugnochro
Tegnell sa i går att 95,96,97% av de unga knappt känner någonting.
Några promille behöver IVA.
De flesta som behöver IVA klarar sig bra.
Låter som en mildare säsongsinfluensa.
Så med tanke på de uppgifterna som kanaliserades ut så sent som för femton timmar sedan kan det med ren logik inte innebära några restriktioner på samhällsnivå?
Eller har vi som vanligt en ny verklighet att förhålla och till varje morgon man kliver upp?
Jag som 64åring utan underliggande sjukdomar eller fetma tänkte ju gå på krogen i helgen.

Eftersom igår skulle de som är äldre än mig in och jobba inom sjukvården måste ju mitt val vara mycket bättre.
Jag tänkte dessutom sitta och dricka och då smittar inte viruset.

De dubbla budskapen är ju de som skapar kriser.
Vissa förstår genom att hänga med och tänka själva att man bör hålla sig hemma och inte va bland folk. Och så finns det dom som är som dig som bara ser till sig själv och inte vad det kan betyda för många andra.
Ja, du blir kanske inte jättesjuk men du kan smitta andra som kan dö. Är de viktigare att du får din öl på krogen än att andra mister sina anhöriga eller dör själva!?
Att man tar in ALLA som kan arbeta i vården betyder ju just att det är kris, inte att dom vill ta in gammal vårdpersonal för att det är ofarligt att arbeta.
Ingenting säger att de äldre som kommer tillbaka för att arbeta i sjukvården kommer att arbeta nära sjuka på tex IVA. Det finns massor med andra uppgifter som behöver fyllas.
Man tar till och med in folk som inte har koll på vår alls just för att det är kris, men dom personerna kommer inte stå och ta prover på folk eller sköta resiratorer.
Tänkt till lite.