2020-03-27, 13:23
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Påsken snart här - och lösviktsgodiset i rullning

Ja som jag skrev i ett tidigare inlägg så fortsätter SJ att köra tåg till fjällen. Skattepengarna ska in.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror en av anledningarna till att länder som Spanien har så stor smittspridning är att de friskskriver folk som är smittbärare. Det är hopplöst att få stopp på smittspridningen ifall de som "friska" bara går ut igen och smittar fler. Man får inte släppa ut någon som är bärare av viruset.
Spanien har ett tämligen strängt utegångsförbud i tolv dygn nu.

Arbetsresor tillåtna, men högst två passagerare per bil. Passageraren bak till höger. Matinköp endast i närmsta butiken. Läkarbesök tillåtna, men i övrigt håller polis och milis folk inomhus.
Senast redigerad av defenseur 2020-03-27 kl. 13:29.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Du är ju fan riktigt dum i huvudet! Hur kan du inte fatta? Det är ju många ungdomar som inte tar detta på allvar, mycket på grund av idioter som DIG som nonchalerar och förminskar riskerna!

Här har du din dumme jävel, 16 år och inga underliggande sjukdomar:

Franska Julie, 16, har dött av coronaviruset
"Inga underliggande sjukdomar

Enligt systern hade Julie bara en lättare hosta förra veckan.

– Det blev värre i helgen med slem och på måndag åkte vi till en allmänläkare. Det var där hon fick diagnosen andningsbesvär. Hon hade inga speciella sjukdomar innan det, säger systern.

Efter det ska Julies hälsoläge snabbt ha förvärrats. Under natten fördes hon från ett sjukhus i staden Longjumeau till Neckersjukhuset i Paris.

Men läget förvärrades än mer. Under natten mot onsdagen slutade hennes lungor att fungera och hon dog. "

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MR8ALM/franska-julie-16-har-dott-av-coronaviruset

Att skrika vargen kommer i tid och otid gör att folk, även unga, tröttnar och tappar garden, det bör komma i rätt tid, inte för tidigt, inte för sent.

Dessutom klarar det absoluta flertalet unga den här infektionen galant, 16-åringen är ett undantag.
Citera
2020-03-27, 13:24
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Nej. Friheten är alldeles för stor för att gå från det till ”lock down”.
Det skulle skapa fullständig kalabalik på hög nivå.
Däremot, några åtgärder lär vi se.
Men ingen total lock down, aldrig.

Fast varför ha med rikspolischefen om det inte är karantän? Han ska väl förklara hur de går till osv.

Om de inte skulle vara för den skjutne personen (om hen är viktig).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Tja, låter som ett ganska rimligt antal smittade i Italien. Mörkertalet där är nog så pass stort.

Dödligheten hamnar någonstans runt 0,1 - 0,5% likt en säsongsinfluensa. Precis som förväntat med andra ord.

Att 5% skulle behöva intensivvård hoppas jag de flesta släppt också.

Jag skulle snarare gissa på maximalt 1-2 miljoner, om ens så mycket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Tack!

Karantän för Stockholm, tippar jag, eftersom Thornberg är med.

Det är att hoppas på för mycket.
Jag tror att de kommer att prata om den polisiära samordningen i landet som krävs för att dela ut alla informationsblad som MSB har tryckt upp om covid-19 till landets alla hörn.

Vad blir detta, 3:e eller 4:e presskonferensen där vi tror att de kommer slå på stora trumman. Varenda gång blir vi lika besvikna. De kommer i vanlig ordning inte göra nånting.
Citera
Medlem
Jack-Ryans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UtforskandeIndivid
13.30 presskonferens med Löfven och även polisen som medverkar. Känns som att nån typ av lockdown kommer presenteras. Tegnell har ju pratat om att områden med hög många smittade skulle kunna komma att sättas i karantän. Järvafältet? Vågar man?
En utmärkt ide i så fall. Samtidigt borde man ta tillfället i akt och fånga in berikare och utvisa dem.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Tengnell?

Men gud, säkert därför de ska ha presskonferens, någon har skjutit någon från någon myndighet?

https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-skottlossning-i-centrala-stockholm/
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
+11 Döda och +133 nya bekräftade fall i 94 kritiska i Danmark.

Nu borde ju siffrorna börja se bättre ut för Danmark inte sämre
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Du är ju fan riktigt dum i huvudet! Hur kan du inte fatta? Det är ju många ungdomar som inte tar detta på allvar, mycket på grund av idioter som DIG som nonchalerar och förminskar riskerna!

Här har du din dumme jävel, 16 år och inga underliggande sjukdomar:

Franska Julie, 16, har dött av coronaviruset
"Inga underliggande sjukdomar

Enligt systern hade Julie bara en lättare hosta förra veckan.

– Det blev värre i helgen med slem och på måndag åkte vi till en allmänläkare. Det var där hon fick diagnosen andningsbesvär. Hon hade inga speciella sjukdomar innan det, säger systern.

Efter det ska Julies hälsoläge snabbt ha förvärrats. Under natten fördes hon från ett sjukhus i staden Longjumeau till Neckersjukhuset i Paris.

Men läget förvärrades än mer. Under natten mot onsdagen slutade hennes lungor att fungera och hon dog. "

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MR8ALM/franska-julie-16-har-dott-av-coronaviruset

Exakt, de som förminskar skiten är bra dumma i huvudet.
Läser i fransk press att de ska utreda dödsfallet noga, men troligtvis dog hon av en septisk chock orsakad av viruset.
Citera
2020-03-27, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro
Ja. Pollen orsakar fysiologiska förändringar även hos friska människor, vilket de hänvisar till i inlägget. Om teorin skulle stämma så har vi minst sagt en jobbig april-månad framför oss.
Måste man sätta människor i karantän. Själv kommer jag inte vistas utomhus på grund av min allergi. Vill inte åka in till sjukan i en allergichock, dels för att inte vara i vägen. Men också för att jag tror man är dödsdömd då. Kommer ju bli smittad av viruset när jag är
Som svagas. Tror det är en anledning man ser nu. Folk får panik över sina pollensymptom, slänger sig in till sjukan och blir smittade på riktigt och dör 4-5 dar senare.
Citera
2020-03-27, 13:26
Medlem
snowgoons avatar
När tror ni dom stänger skolorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in