2020-03-27, 12:54
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ja. Vet du vad dom flesta betyder? Jag kanske är dryg nu men ditt svar på mitt inlägg var fan lite obegripligt.
Ja ja ja, jag ser att du skrev de flesta.
Jag ville bara understryka att det är en hel del länder som har få friskförklarde. Det är faktiskt oroväckande att det verkar ta så lång tid innan smittade kan friskföklaras.
Och hur friska är de som kallas recovered? Jag vet inte om alla länder testar innan de friskförklarar eller om man nöjer sig med att personerna är symtomfria ett visst antal dagar.
Senast redigerad av sqrt25 2020-03-27 kl. 12:58.
Citera
2020-03-27, 12:54
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jag tror man kan komma att låta äldre besikta sina bilar senare.
Måste man ha pressträff för de?
Att skjuta fram besiktningar eller byte till sommardäck borde man kunna informera om på annat sätt.
Citera
2020-03-27, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast det är ju klarlagt att Italiens siffror är bruttosiffror, inte nettosiffror, dvs de anger inte att själva dödsorsaken behöver vara viruset.

Var har du källa på detta?
Citera
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Du tror alltså 5 millar i Sverige är smittade? Nej du, den siffran är det nog tveksamt att ens Italien uppnått IMO.

Tja, låter som ett ganska rimligt antal smittade i Italien. Mörkertalet där är nog så pass stort.

Dödligheten hamnar någonstans runt 0,1 - 0,5% likt en säsongsinfluensa. Precis som förväntat med andra ord.

Att 5% skulle behöva intensivvård hoppas jag de flesta släppt också.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Verkar konstigt att i andra Europeiska länder så dör folk som flugor, här händer det knappt nåt.
Svenska folket kanske är gjorda av stål?

Eller så fick vi smittan lite senare bara. Vi har flest döda i norden, och så kommer det förbli. Både i antal och per capita.

Den virala stormakten, Sverige.
Citera
2020-03-27, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorraBotkyrka
Jag ville verkligen ha den statistiken. Det kan ha varit på expressen som jag sett det men nu hittar jag inte det

Kan det være denne?
https://www.nyteknik.se/innovation/sa-lange-kan-coronaviruset-overleva-pa-olika-ytor-6990926

https://medier.talentum.com/ponIltIpIv-1584699414/media/Nyteknik/8r3prv-Coronavirus-pa_ytor_5.jpg/alternates/FREE_640/Coronavirus-pa_ytor_5.jpg

eller denne?
https://www.lifesciencesweden.se/article/view/708713/studie_sa_lange_klarar_sig_corona_pa_olika_ytor
Senast redigerad av POlROT 2020-03-27 kl. 12:59.
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Tja, låter som ett ganska rimligt antal smittade i Italien. Mörkertalet där är nog så pass stort.

Dödligheten hamnar någonstans runt 0,1 - 0,5% likt en säsongsinfluensa. Precis som förväntat med andra ord.

Att 5% skulle behöva intensivvård hoppas jag de flesta släppt också.

Ge mig dom siffrorna du har så tar jag gärna emot det. Och nej förväntat är någonstans runt 0.6-1%. Och vanlig säsongsinfluens ligger på ungefär 0.1.
Citera
Medlem
Vart ser ni att Löven och rikspolischef sammankallat till PK? Ser inget på SVT nyheter, vilken tid var den planerad?
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Att skjuta fram besiktningar eller byte till sommardäck borde man kunna informera om på annat sätt.

Man har ju pressträffar dagligen där man ber folket tvätta händerna. Kanske inte Löfven då.

Det mest troliga är att det kommer bara tillåtas grupper på 10-50 personer. Inte 500 som nu.
Och det blir polisens uppgift att se att det följs.

Kom ihåg vem som sa det
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Bry er inte om hur han för sig eller ser ut. Lyssna på vad han säger istället. Noll mediaträning? Så du menar på fullt allvar att han skulle gått igenom en mediaträningskurs medan corona-viruset härjar fritt och fler och fler insjuknar och i värsta fall dör?
Han är inte van att synas i media nej. Men han är otroligt stark, psykiskt, som orkar arbeta så hårt som han och FHM just nu gör. Dessutom klarar han av att fortsätta trots att såna små fisar som ni häcklar honom, hatar honom, kränker honom 24/7. Era djävla småspigg!

Håller faktiskt med.
Personangrepp är lågt. Han är inte heller ensam. FMV har många anställda. Regeringen är dessutom med på detta vansinniga icke handlande.

Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Hade han tid att åka till Somalia under pågående kris så har han väl tid med lite medieträning?

Det besöket måste ha haft något samband med att det folkslaget har så många drabbade.
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08

Ex. säga åt polisen att inte skriva ut böter för fel däck på bilen under en viss tid. Det skulle även fungera med besiktningar under en kortare tid.. mindre byråkrati helt enkelt.
Citera
2020-03-27, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Källa
Du har senaste dygnet gjort tre inlägg i den här tråden som bara är "källa?" - när du helt enkelt hade kunnat kopiera in skiten du ber om källa till i google och fått upp källan på ungefär en halv sekund. Vad är det för fel på dig? Att Boris Johnson fått Corona kommer vara huvudnyheten på bokstavligen talat varenda västerländsk nyhetsförmedling på planeten, och du ber om källa istället för att öppna fucking aftonbladet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in